Dikste Oscillator nu te koop, liefst met sub 2 vco

Alles kan nog om gegooid worden(zelfs vco), Dit zijn twee richtingen die ik wel interessant zou vinden nu ik 60hp tot mn beschikking heb.

A. Veel voor weinig... Heb nog geen westcoast sound.. al wavefold ik weleens.. maar lijkt me wel geinig ook met extra step seq erin... leuk om over na te denken.
Goedkoopste prijs voor de West Pest die ik nu kon vinden is 215,-

Screenshot 2023-12-23 at 10.21.07.png

B. Deze set is wat duurder, maar wat ik hier spannend aan vind zijn de harmonische tonen toevoegen dmv karplus, lyra en springreverb.. wellicht to much.. maar zou heel organisch kunnen worden. En nog plek voor een 4 mono mixertje.. Goedkoopste prijs voor de 4 extra modules komt op zo'n 490,-

Screenshot 2023-12-23 at 10.20.27.png

P.s. Ik heb heel veel cv uitgangen via mn geluidskaart dus dat zit wel snor. Standalone 2cv en 2 gate uit. De west pest module heef ook min in en uit!

Laatst gewijzigd:
Ok update, wil snel resultaat dus ben voor de West Pest gegaan.. leuke is dat ik nu het B rack langzaam kan gaan verzamelen en uiteindelijk de West Pest weer in zn eigen doosje doen. Verder kom ik met de West Pest wel met een totaal aan 2vco en een sub.. en best wat mogelijkheden ik kijk er erg naar uit wat deze compo gaat brengen..
Zal na de kerst worden.

Screenshot 2023-12-23 at 13.09.19.png

Oscillator, Mixer, Karplus Als VCA resonator, srpring reverb met bak en als laastst 3 band eQ (power)
Voorgaande model met SOMA FX unit vind ik toch te Gruizig..(wel gaaf maar kan ik al inzetten zonder soma module)
Dat Eurorack zooitje gaat dan mn 3vco synth met filter en sequencer in.

Screenshot 2023-12-24 at 23.40.27.png

Dit is wat er woensdag binnenkomt. Oscillation komt aan rechterzijde ivm patchen.

Screenshot 2023-12-24 at 23.23.31.png

Laatst gewijzigd:
Wellicht wat interessante achtergrond informatie over de West Pest. Dit is zover ik het begrepen heb na 8 jaar research een goedkoop aan de buitenkant uitgevoerde zusje van de Modular Voltage Research Laboratory. Wat zijn de grootste vershiillen. Van rechts naar links. De West Pest mist de Analoge delay, 1 ipv 2 dynamic controllers. 1 ipv2 funktion generators.De 2e oscillator is mogelijk op de WP via de LFO in audio range naar VCO in te zetten. Verder missen er wat uitgebreidere patch mogelijkheden.
De prijs van deze module is uiteraard vele male hoger dan de 249,- die een West Pest kost. De West Pest is een +- 65% uitvoering van de OG versie met plastic faceplate ipv metaal.

Screenshot 2023-12-25 at 08.28.19.png

1. MIDI Clock Button (Clock Source)
2. MIDI Arpeggiator Button (Random)
3. MIDI Hold Button (Transpose)
4. MIDI Edit Button (Arpeggiator Note)
5. MIDI Octave + Button (Bend/Arp Rest)
6. MIDI Octave - Button (MIDI Ch./Arp Range)7. Primary Frequency Knob8. Primary Fine Tune Knob
9. Primary Asymmetry Knob
10. Primary Axis Knob
11. Primary Timbre Knob
12. Primary Wave Button (Arp Division)
13. Primary Modulation Destination Button
14. Primary Asymmetry CV Trimmer
15. Primary Timbre CV Trimmer
16. Primary Axis CV Trimmer
17. Primary Modulation CV Trimmer
18. Secondary Frequency Knob
19. Secondary Wave Button (MIDI Enable)20. Secondary Fine Tune Knob
21. Secondary Alpha Shape Knob
22. Secondary Hard Sync Button
23. Secondary FM CV Trimmer
24. Secondary Alpha Shape CV Trimmer25. Function A Rise Slider
26. Function A Fall Slider
27. Function A Mode Button (MIDI Enable)
28. Function A Response Curve Knob VRL Manual
29. Function A Rise CV Trimmer
30. Function A Fall CV Trimmer31. Function B Unison Mode Button
32. Function B Rise Slider
33. Function B Fall Slider
34. Function B Mode Button (MIIDI Enable)35. Function B Response Curve Knob
36. Function B Rise CV Trimmer
37. Function B Fall CV Trimmer
38. Dynamics A Response Knob
39. Dynamics A Dynamics Knob
40. Dynamics A Filter Resonance Knob
41. Dynamics A Input Balance Knob
42. Dynamics A Mode Button (MIDI Enable)43. Dynamics A Response CV Trimmer
44. Dynamics A Dynamics CV Trimmer
45. Dynamics B Response Knob
46. Dynamics B Dynamics Knob
47. Dynamics B Filter Resonance Knob
48. Dynamics B Input Balance Knob
49. Dynamics B Mode Button (MIDI Enable)50. Dynamics B Response CV Trimmer
51. Dynamics B Dynamics CV Trimmer
52. Delay Time Knob
53. Delay Feedback Knob
54. Delay Mix Knob
55 Delay Time CV Trimmer VRL Manual
56. MIDI Adapter Cable Input Jack
57. MIDI Gate Output Jack
58. MIDI Clock Input/Output Jack
59. MIDI Control Change / Modulation Output Jack60. Primary Pitch Input Jack
61. Primary Timbre CV Input Jack
62. Primary Asymmetry CV Input Jack
63. Primary Modulation CV Input Jack
64. Primary Axis CV Input Jack
65. Primary Output Jack
66. Sample & Hold Sample Input Jack
67. Noise Output Jack
68. Sample & Hold Hold Input Jack
69. Sample & Hold Output Jack
70. Random CV Output Jack
71. Random Gate Output Jack
72. Secondary Pitch Input Jack
73. Secondary FM CV Input Jack
74. Secondary Alpha Shape CV Input Jack
75. Secondary Output Jack
76. Function A Rise CV Input Jack
77. Function A Input Jack
78. Function A Both Rise and Fall CV Input Jack79. Function A End Of Rise Gate Output Jack80. Function A Fall CV Input Jack
81, Function A Output Jack
82. Function Logic Mixer Or Output Jack
83. Function Logic Mixer Contrast Output Jack84. Function B Rise CV Input Jack
85. Function B Input Jack
86. Function B Both Rise and Fall CV Input Jack87. Function B End Of Rise Gate Output Jack88. Function B Fall CV Input Jack
89, Function B Output Jack
90. Dynamics A Input 1 Jack
91. Dynamics A Input 2 Jack
92. Dynamics A Response CV Input Jack93. Dynamics A Dynamics CV Input Jack
94. Dynamics Mix Output Jack
95. Dynamics A Output Jack
96. Dynamics B Input 1 Jack
97. Dynamics B Input 2 Jack
98. Dynamics B Response CV Input Jack99. Dynamics B Dynamics CV Input Jack
100. Delay Time CV Input Jack
101. Dynamics B Output Jack
102. Delay Input Jack
103. Delay Output Jack

Vergeleken met West Pest:

Screenshot 2023-12-25 at 08.43.00.png
Screenshot 2023-12-25 at 08.44.04.png
Screenshot 2023-12-25 at 08.43.17.png

Laatst gewijzigd:
Ok hij is compleet klinkt te gek (filmpje was te groot komt nog).. ik kom alleen patchcabels te kort dus wel stom dat ik die niet meteen mee besteld heb.
Voor mensen die toevallig ook een westpest willen inbouwen. Er zit geen 16 pin flatcable bij! gelukkig had ik er nog 1 en 8 knurlies want de schroefjes uit de westpest case zijn te kort voor de moog case.. Dus zat mee gelukkig :) zijn hier nog meer mensen die al wat meer ervaring met de West pest hebben kwa interessante patch mogelijkheden?

Screenshot 2023-12-28 at 22.58.02.png

Ok nou tot op heden ben ik toch een beetje teleurgesteld! Zo weinig info van Studio Electronics. Ik moest naar de specs van de minimoog 2 kijken om te weten wat de specs van Hun osc is. Nou dat heb ik gedaan. Kwam op 0.1Hz dus ja super laag. Maar ik voel hem niet. De subosc op de boomstar valt me tegen of ik doe iets verkeerd. Zit ook in de modulatie matrix te van de uno synth pro-x te kijken of ik daar iets kan boosten maar nog geen succes.

De main out van de west pest is ook binnen 2 dagen stuk gegaan..
De osc out doet het nog wel dus heb wat lopen experimenteren, hoor bijlage.

Wat wel leuk is zijn de twee Koma Attenuator kabeltjes (die zwarte delen) een hele cheape maar doeltreffende manier om rackspace te sparen.

Iemand ervaring met de Erica Double Bass? Deze module voegt tot 2 suboctaven toe aan je input.
Is er ook een alternatief voor deze module?

Screenshot 2024-01-02 at 15.22.37.png
attenuator.jpg

Kwam op 0.1Hz dus ja super laag. Maar ik voel hem niet. De subosc op de boomstar valt me tegen of ik doe iets verkeerd.
Ik weet niet hoe het met jouw oren zit maar ik voel die sub wel in m'n oren, niet dat m'n oren eraf vallen maar toch voel ik wel druk.
Je hebt die Boomstar nog maar net dus als je toch twijfelt kan je nu nog ruilen voor wat anders misschien?
Wel pech met die West Pest van je, jammer dat het zo nu is gegaan, ik zat te denken; van Dreadbox heb je die Erebus reissue, die past ook in een eurorack.
Zit ook een ouderwetse echo op voor die lofi sound, heb je die meegenomen in je overwegingen, daar zit ook een patchbay op en Dreadbox heeft een goede analoge sound vind ik, misschien is dat wat voor je?
Of anders de Hades mischien, die heeft een sub erop zitten voor als je echt lekker low wilt gaan.

Laatst gewijzigd:
Ik weet niet hoe het met jouw oren zit maar ik voel die sub wel in m'n oren, niet dat m'n oren eraf vallen maar toch voel ik wel druk.
Ja ik chargeer een beetje want ik voel hem ook wel, tis alleen dat het niet lager gaat dan mn pro-x tot nu toe op C0 en die adverteert niet met sub osc.
Dreadbox staat zeker op mn netvlies sinds ik die set van van hun modules telepathy heb gehoord potverdorie wat goed.

Net even snel gekeken staan twee oude modellen voor 350 op mp die reissue is 42 hp kom net tekort..

Laatst gewijzigd:
krijg een nieuwe west pest. Vind het toch wel leuk om daar wat meer mee te doen. Boomstar hou ik ook omdat ik gewoon ervanuit ging dat er sub -1 opzat en dat is het dus niet. Mijn fout en beetje lullig om dingen terug te sturen want dat doe ik in 25% van de gevallen, niet moetwillig maar dingen vallen gewoon tegen zelfs na lang onderzoek.

Die west pest kan natuurlijk ook in zn case blijven zodat ik 40hp over heb. Die Dreadbox kan natuurlijk ook gewoon oude versie blijven past nog net op buro denk ik.

Maargoed ik heb dus nu een hybride systeem. Misschien wel goed dat de west pest even weg is. De boomstar zit nu aangesloten op de cv modulatie van de Pro-x en daar moet ik ook nog flink met de mod matrix aan de gang. Dit ding gaat echt best wel diep. Denk ook noemenswaardig om te melden in dit draadje want in de pro-x zitten dus 3 VCO's dus mijn systeem is nu 4vco. En alles is te moduleren met de pro-x.

setpro-x4osc.jpg

Kan de Uno wel eurorack audio level aan of is het line level?
In dat geval zou ik het signaal goed afzwakken.
Als je het niet goed doet kun je clipping krijgen of een zwak geluid (te dun met veel hoog) door de impedance verschillen.
Soms kan dat clippen juist wel goed werken.

Dus dat pest ding is weg en je krijgt een nieuwe West Pest?

Hi ja ik krijg een nieuwe, ik geef het nog 1 poging want mijn ervaring staat niet opzichzelf dus als het weer stuk gaat houdt het wel op.

Voor de boomstar out heb ik twee koma kabels (zie foto) daar zit een mini attenuator in. Heel handig. Weet nog niet hoe duurzaam.

Het filter van de pro-x vind ik heel bijzonder maar deze krijg ik ook niet subharmonie toevoegen. Wel erg mooi selfoscillerend.

M’n elektron analog heat geeft wel een dikke sub harmonisch dus daar ga ik vandaag even verder mee

Laatst gewijzigd:
Kan de Uno wel eurorack audio level aan of is het line level?
Ik zal even wat beter antwoorden. Ik heb de specs niet gechecked nog maar wat ik hoor is dat ie eurorack aan kan. Tis wel zo dat ik nu 2 signalen instuur met de koma’s maar ik denk dat ik eerder zit met headroom van de uno. Dus vol de intere osc’s op 100 doevik nu niet meer. Dus dat is nog beetje mix and match maar is ook nodig voor muzikaliteit.

Nee hoor ik vermoed dat dit nog wel even een zoektocht blijft. Zo denk ik dat al die desktop en semi modulars van Behringer hier wel een keer komen. Ik denk de Kobol eerst en de cat lijkt me leuke 2e!

Verder ben ik in m’n zoektocht vandaag op de 2HP Pluk terecht gekomen. 2Hp. Denk dat ie hier ook nog wel komt

Ik vind de vco''s van mijn Behringer Model d best dik. Eerst ontstemde hij heel snel maar hij lijkt de laatste maand stabieler geworden. Laast uren mee gejammed zonder te stemmen.
Dik is wel mooi maar vaak niet gewenst. Te veel dikke parts en je mix zit dicht.

@rudydnmr a die 2hp is 42mm diep geloof ik.. had geen cm bij de hand.. maar zou net kunnen passen.

@flyweight die behringer model D was ik dus op afgehaakt ivm ontstemmen.. heb je er een glaasje water in gezet? haha
Das wel positief om te horen in iedergeval. Ik was ook afgehaakt op de Taiga omdat ik dacht dat ie snel onstemde.

Maar ik kende karplus-strong dus niet totdat ik een sdk karplus strong in mn drumlogue kon laden. Heb contact met de developster want zit bug in. Maar ik had zoiets ook nog nooit gehoord.

In mijn eerdere idee zit de dreadbox karplus-strong. Zie dat die nu maar 59,- is... das wel heel cheap..
Die 2hp pluk is 150,-

Screenshot 2024-01-04 at 21.32.58.png

Back