Dikste Oscillator nu te koop, liefst met sub 2 vco

welke synth is dit een detail?
Uno synth Pro-x (plek 4 beste synths 2023) volgens music radar. Ik raad hem aan!
Ben er alleen wel achter gekomen dat osc 2 zn wave niet shaped als ik aan de knop draai.. customer service duurt trouwens maanden voor reply dus das minder van het bedrijf. Wat betreft tracking funktie die heeft invloed op het filter in dit geval. Ja wat flyweight zegt. Gister toevallig de zelf osc filters gebruikt om te vco'en

Laatst gewijzigd:
Bij EMS maken zich ook niet zo druk om de tracking.

Keyboard tracking is een algemene term.
Zo kun je op sommige synths werkelijk alles keyboard tracken. positief of negatief.

Bv env attack... hoe hogere noot hoe minder of meer attack.

Bij een vco hebben we het over hoe zuiver de noot is die eruit komt.
Meer high-end vco's hebben vaak betere tracking.

En er zijn ook high end filters waar ook een tempco in zit die ook veel octaven goed tracken.
Dus die kan je goed als vco gebruiken.
Over sinus gesproken.

De TH555 8 octaven :-) moet je wel zelf callibreren.

Bij EMS maken zich ook niet zo druk om de tracking.
Ik heb zelf geen EMS, maar ik denk dat als je er nu eentje krijgt uit de fabriek dat die prima trackt. Dat een oudje die niet goed onderhouden is dat niet (meer) doet kan ik me voorstellen. Maar bij mijn Synthi "clone", de Pin Portabella, is de tracking ook dik in orde en gebruikt dezelfde VCO's.

Ah ok dat weet ik niet.
Ik heb het over de oudjes.
Maar ook dat draagt wel bij aan de charme van het instrument.

Mooi zeg die "Pin Portabella"

Kijk dat zijn lekkere!
Die pizza was ik ook al tegen gegkomen, maar kan ik namaken met wat ik heb.

Xoac sofia staat ook weer op mn lijstje.
@Patat Met welke vco's heb je nu?

Voor degene die niet weten wie dat zijn.

1 van de beste elektronische nummers aller tijden IMO.

Ik refereerde naar Add N to (x) naar aanleiding van Flyweights avatar (On the Wires of Our Nerves cover). Add Insult to Injury heb ik geloof ik niet, zo even kijken. Ik heb flink wat jaren geleden een pak CDs overgenomen van ex-forumlid Leo, daar zaten wat CDs van Add N to (x) bij. Daarvoor kende ik ze alleen van wat duistere verzamel CDtjes.

Over ontwetendheid gesproken.
Dat wist ik helemaal niet.
Vond het gewoon een leuk plaatje met die synthi op de achtergrond,

Ga die muziek maar eens opzoeken.

@Patat Met welke vco's heb je nu?

In euro heb ik 2x Dinsync 303 vco's, 1x 258 van Sputnik, 1x RS-80 van Analogue Systems en de A-196 PLL van Doepfer.
In MU heb ik 2x Rob Hordijk Design HRM's en 1x 258 van Sputnik.
In mijn RHD modulair zitten ook nog meerdere modules die kunnen oscilleren.
Plus de 2 vco's van mijn Roland System 101 en 102.

Het is aanmodderen hoor....8)

Ik refereerde naar Add N to (x) naar aanleiding van Flyweights avatar (On the Wires of Our Nerves cover). Add Insult to Injury heb ik geloof ik niet, zo even kijken. Ik heb flink wat jaren geleden een pak CDs overgenomen van ex-forumlid Leo, daar zaten wat CDs van Add N to (x) bij. Daarvoor kende ik ze alleen van wat duistere verzamel CDtjes.
Het is een hele goede plaat, Add Insult to Injury IMO.
Het gebruik van contrapunt hoor je vrijwel nergens in elektronische muziek, wel in Pok'er'ole.

In euro heb ik 2x Dinsync 303 vco's, 1x 258 van Sputnik, 1x RS-80 van Analogue Systems en de A-196 PLL van Doepfer.
In MU heb ik 2x Rob Hordijk Design HRM's en 1x 258 van Sputnik.
In mijn RHD modulair zitten ook nog meerdere modules die kunnen oscilleren.
Plus de 2 vco's van mijn Roland System 101 en 102.

Het is aanmodderen hoor....8)
Leuk hoor, je hebt mooie spullen. Wat vind jij van dit lijstje. (of een ieder ander die wil)

HT-555
XoaC Sofia
Zero Point SSF
Joranalogue generate 3
Vortex Cosmatronic
ACL Multi. Disc. VCO
Erica/Hexinverter MINDfazor
Deckard's Voice
VASTwave Complex VCO
Boomstar Oscillation (16hp)
E300 ULTRA VC
TIPTOP Buchla 258t
BOOMStar 4075 (desktop synth)

Als die Eica Synth VCo's hetzelfde als in de Syntrx MK1 zijn dan kan ik die ook aanraden.

Ja met Joey van Blush Response weet je zeker dat je iets voorgeschoteld krijgt wat herrie maakt.
De Xaoc Sofia die @MstrFX benoemt heeft ie indertijd ook een review mee gedaan, ik vind hem erg vermakelijk maar wat een teringherrie maakt die gozer. :D

Als die Eica Synth VCo's hetzelfde als in de Syntrx MK1 zijn dan kan ik die ook aanraden.
Nou, ik heb dus een leuk setje bedacht en ja het klinkt ook goed, weet niet of zelfde is als syntrx maar zal van elkaar afgekeken zijn.
erica set.png

Nee, in de Syntrx mk1 zitten ander soort VCO's .. Op basis van Synthi en ook niet door Erica zelf onworpen.

Back