Behringer GO droom gas / ontlading draad (upload jouw mooiste euro set in 2x140hp)

Liek mie ook wal lleuk. Mien BonGO

Bekijk bijlage 3843991

IMG_4235.jpeg

Er is geen 1 waarheid.. modular is uniek en experimenteel. Van mij part gooi je er AE modular in, breadboards, technisch lego. Ik heb daar alleen maar respect voor.

Bedoel je de 200t-serie van Tiptop? Die maakt gewoon gebruik van minijacks hoor.
Weer wat geleerd. Zie ook Tiptop / Buchla 200 Series Eurorack Modules & Why We Care - Perfect Circuit :

One other particularity that makes the 281t (and forthcoming releases) different from the original Buchla module is that all of the jacks are 3.5mm, standard Eurorack patch points, whereas Buchla 200 systems use 3.58mm Switchcraft Tini-Jax for audio signals and banana jacks for CV/pulses—a concept perhaps peculiar to Eurorack users, who are used to using the same cable type for all signals. I'll save discussion about the separation of CV/audio signals for another article, but suffice to say that there are compelling reasons for not commingling these signals. However, there are perhaps just as many reasons to keep things more fluid—and as such, in order to honor the original Buchla look and functionality, Tiptop uses colored nuts for all patch points that originally used banana jacks, and metal nuts for all "audio" signals. Of course, one of the most exciting things about this series is that you don't necessarily need to follow the rules...and in fact, musicians like Todd Barton have already begun to show us what peculiar things can happen when you treat, for instance, Buchla envelopes like oscillators, or Buchla oscillators like LFOs. There's a lot of territory there ripe for exploration.

Mede om die reden ben ik ook gestopt. Ik merk het nu al weer.. toch wel priegelig. Maar sommig willen ook zoveel mogelijk funkties in 1 module.. ik hou van overzicht.
Tegenwoordig kan je kiezen hoe je het wil, er zijn veel tactiele mogelijkheden. Als je een parameter manueel wil bedienen, dan patch je dat.

Ik heb een overzicht gemaakt van de meest opbouwende kritieken om mee te nemen in vervolg Posts.

“Moet je wel het goede voorbeeld geven en niet alleen een plaatje posten”

“Is de ACL Audio interface niet wat overdreven sjiek voor Behrigers modules?”

“Leuk zo een semi modular.
Ik zou gewoon vol modular gaan”

“ik zou gewoon klein beginnen en daarmee spelen. Wel een grote kast. 2x 6U rackbrute bv”

“Ik snap niet waarom je caseruimte zou verspillen door er hokken in te zetten die al met een eigen behuizing komen (Kobol, Solina, West Pest). Zeker zo'n Solina die je toch polyfoon wil bespelen en bedienen en waar het modular (als je 6 patch puntjes modular mag noemen) maar weinig toevoegt imo”

“Alle Behringers wegflikkeren en een mooi smaakvol skiffje met een paar topmodules maken. Welke? Geen idee. Nooit echt in verdiept en ga ik ook niet doen, modular is niet mijn ding”

“Ik zou ook die Solina niet in je case plaatsen, als je echt geen plek hebt om 'm ergens neer te zetten en je wil toch graag strings wilt neem dan bijv een goede plugin”

“Ieder zijn smaak. Ik vind het oerlelijk dat Eurorack. Het oog wil ook wat ;-)”

“Het probleem als je alleen screenshots post zonder het idee erachter dat het net lijkt of je een random module generator gebruikt om de case te vullen. Er komen cases voorbij waar misschien leuke modules inzitten maar totaal geen samenhang”

Have fun 👍

Ik heb zojuist een Behringer Go Case besteld.. 2x 140HP..
:D
Het is geen verrassing in ieder geval, je was zo aktief de laatste tijd met allerlei plannen.
Ben benieuwd wat we gaan zien de komende tijd, hier op het forum weten we altijd prima te vertellen waar een ander geld aan kan uitgeven mocht je nog tips nodig hebben...:D

Haha ja ik vind het ook allemaal hilarisch.

Maar mijn concept is simpel. Alles wat ik over heb en wat nog onderweg is gooi ik allemaal in die case. Ik denk dat het een Kobol on steroïde wordt

Niet veel meer, een cre8audio CELLZ en een Rides in the Storm SED. Die laatste gaat in het 60hp dikste oscillator project en dat is dan afgesloten.

Voor de Go case zit ik wel aan deze te denken of iets soortgelijk. Heb nog een Iphone liggen waar niks mee gebeurt.
Bij deze module krijg je een speciale kabel die allerlei functionaliteit toevoegt.

Screenshot 2024-01-30 at 18.19.20.png

Laatst gewijzigd:
Niet veel meer, een cre8audio CELLZ en een Rides in the Storm SED. Die laatste gaat in het 60hp dikste oscillator project en dat is dan afgesloten.
Dat klinkt alsof de case niet helemaal gevuld raakt, gevaarlijk.....:D

- Shakmat SumDif module voor mid/side processing
- Korg Volca Drum
- Roland Alpha Juno 1 met verlept uiterlijk, maar zaagt nog prima

Als je toch ruimte hebt dan is zo'n spectral processor van Tiptop/Buchla wel iets om naast de kobol te zetten, lekker voor je sounddesign.
By the way; heb je al een idee wat voor richting je wilt gaan met de Go?

Nee ik ga wel de Kobol erin doen, dan ga ik met de headphone out waarschijnlijk een soort feedback loop maken door de karplus strong modele en kijken wat ik met m’n lag module kan doen en dat ik de Summing mixer.

Back