Behringer GO droom gas / ontlading draad (upload jouw mooiste euro set in 2x140hp)

Esthetica is van groot belang, maar functionaliteit is voor mij een prio. Beleving tegenover bediening.

Ik vind Eurorack niet lelijk, wel vaak erg klein en priegelig, zeker als er allerlei patchkabels ook nog eens over/voor/langs je knoppen lopen (wat bijna niet te voorkomen is, daar loop ik met mijn semi-modulars al tegenaan). Maar een grote case gevuld met allerlei modules met interessante knopjes en lampjes (zeker als ze in leuke patronen zitten zoals cirkels enzo) en zo'n bord spaghetti eraan vind ik wel een imponerend gezicht.

Ik vind Eurorack niet lelijk, wel vaak erg klein en priegelig, zeker als er allerlei patchkabels ook nog eens over je knoppen lopen (wat bijna niet te voorkomen is, daar loop ik met mijn semi-modulars al tegenaan).
Mede om die reden ben ik ook gestopt. Ik merk het nu al weer.. toch wel priegelig. Maar sommig willen ook zoveel mogelijk funkties in 1 module.. ik hou van overzicht.

Die oude Moog modules zijn gewoon zo groot als een vintage telefooncentrale, ook met full size jacks enzo. Da's het betere werk. Dan is je muur zo vol (en je bankrekening leeg).

Ik baal ook wel regelmatig van het kleine formaat, de minijacks en de toch wel semipro electro-specs van eurorack. Ik heb een paar 5U-systemen en dat werkt toch een stuk lekkerder.

Als je echt wilt, kun je je complete eurorack vrij makkelijk omgooien naar een groter formaat. Als ik een keer de geest krijg, wil ik dat graag doen met de Behringer-modules. Die zijn technisch (naar eurorack-standaarden) bijna altijd uitstekend maar hebben kwalitatief mindere pots en jacks. Zeker als je die op een vaste plek in een case zet (55, 100 en 2500-systemen bijvoorbeeld) valt een vervangend aluminium-frontpanel best mee qua kosten.

Bananen jacks lijken mij het fijnst.
Maar goed mij euro rack zal in 5u bijna 2x zoveel ruimte innemen.
Ik vind de Eurorack standard juist slim bedacht.
Zekere niet priegelig.
Als je dat wil moet je voor de 4 volca modulars incl protoboards gaan :)

Laat maar zien :) daar is deze draad voor
Niet helemaal Euro, maar deze heeft tijdje bij mij thuis gewoond.

Synth.JPG

Om toch maar even terug te komen op de 2x140HP kijk daar knal je dus wel grotere units in (in hp). Dus ik zie echt wel voordeel.Als het voor thuis is. Optreden is eurorack prettig maar je set wel goed voorbereiden.
Als erica synths ook vaker voor wat kleinere knoppen zou gaan is het al beter. Die ik nu heb ook, zit te denken om er kleinere op te zetten. je raakt de andere knop aan terwijl je
er aan 1 draait.

@Poly-Peter jeetje wat weinig funkties voor 1,5m2.. :D

Om toch maar even terug te komen op de 2x140HP kijk daar knal je dus wel grotere units in (in hp). Dus ik zie echt wel voordeel.Als het voor thuis is. Optreden is eurorack prettig maar je set wel goed voorbereiden.
Als erica synths ook vaker voor wat kleinere knoppen zou gaan is het al beter. Die ik nu heb ook, zit te denken om er kleinere op te zetten. je raakt de andere knop aan terwijl je
er aan 1 draait.

@Poly-Peter jeetje wat weinig funkties voor 1,5m2.. :D
Maar je kunt er wel goed bij met dikke vingers! En de nieuwere ++ modules (ik had de mixer ++ en SH++) hebben wel meerdere functies. Ik werd wel blij van de eenvoud. En voordeel van één (prijzig) merk (uit USA) is dat de GAS beetje in toom blijft.

Hij zit wat hoog met de vraagprijs. Ik ga pas voor mien BonGO als ik er de centen (en ruimte ) voor heb. Dit setje is al zo'n 3400 euro. 'Maar' 2x zoveel als de Behri Behri GO GO Girl

Wat vind je hier van? Die tiptop Fx is wel een minder kwa looks.. zit hier niks tussen of wil je het TIPTOP houden?

Screenshot 2024-01-16 at 13.02.41.png

Weet niet of ik deze al gepost had, maar is ook een Buchla inspired one.

Screenshot 2024-01-16 at 13.07.34.png

Weet niet of ik deze al gepost had, maar is ook een Buchla inspired one.

Bekijk bijlage 3843993
Het probleem als je alleen screenshots post zonder het idee erachter dat het net lijkt of je een random module generator gebruikt om de case te vullen. Er komen cases voorbij waar misschien leuke modules inzitten maar totaal geen samenhang. Dan is het verschil met een greep willekeurige modules uit ModularGrid doen wel erg klein. Zeker als je beginnende Eurorack gebruikers wilt inspireren of helpen is een onderbouwing wel fijn.

Ik hou er van om systemen bijelkaar te houden. Zeker zo'n Buchla met z'n mini jacks en bananen combineert wat lastig. Bovendien geeft het wel een prettige beperking die je meer in een richting van muziekmaken duwt. Vandaar mijn Anabehri en Digitikketokki alsook de BonGO. Met m'n bananen set up (Serge, Best of CGC, Modcan, Fenix) maak ik weer andere dingen dan met de Frac-installatie.

ja jo dat wist ik niet dat die tiptop ook bananen jacks heeft.
Dat zuigt wel vind ik.
Dan maar 3 hele OG Buchla skiffs zoals Tom Holkenberg heeft :)

Ben het wel eens met systemen niet mengen.
Behalve echt puur eurorack daar weer wel.

Back