benne op zoek naar (cubase cursus)

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Beste mensen...

2 vraagies....

VRG 1;
Ik ben op zoek naar een handleiding van Cubase SX , en daarom koop ik Cubase SX dan heb ik een handleiding. Dus dit is eigenlijk geen vraag.

VRG 2; weten jullie cursussen/lessen/workshops over cubase SX,SL ?

Alvast bedankt...

Last edited by a moderator:
Maar... de manuals zitten er toch bij als je 't programma koopt ?! :erm:

inderdaad ja...dus gaan we maar alleen in op de cursus workshop vraag.

anders moet je eens langs gaan bij Patrick Schouten van TMS in Tilbo , die geeft cursussen e.d.

hij verkoopt ook offcieele pakketten met manual tegen bodemprijzen daar in tillyville

ik kan me best voorstellen dat je eerst de handleiding wilt hebben voordat je een produkt aanschaft, maar goed...

patrick in tilburg is idd een goeie optie voor cursussen.

klopt het trouwens dat de tutorial verdwenen is in SX? tutorials zijn over het algemaan ideaal om een programma aan te leren als je het in je eentje moet klaren.

tutorial kan in niet vinden in m'n officiele cuase sl 1.06, ook geen papieren manuals meer, wel pdf's .

op cursus bij patrick in tillywood kan,

je kunt ook eens naar de cubase boeken van shiva dma kijken, dat zijn de boeken die jan louis en matthieu van interface uibrengen

Origineel geplaatst door WarmeBakker
sorry dubbele post, het forum is f@#$ traag op het moment.

gelukkig, dacht al dat 't aan mijn pc lag..

jaccis speaks...

jaccis speaks...

Beste Warme Bakker,

Ik zie in jouw setup dat je cubase SL hebt...

Weet je ' precies" wat het verschil tussen SL en SX en SE ?

Verder heb ik inderaad al eens iets vernomen van die studio in Tilburg die workshops geeft...

iemand ervaring ermee ?

En die boeken van Shiva zeker een aanrader, ga zeker eens informeren...

Bedankt alvast !

SE: afgeslankte versie v/d SL €145,-
SL: afgeslankte versie van de SX €379
SX: de uitgebreidste €749,-

bron: Feedback-folder (versie 2 v/d Cubase's).

ook leuk: via Google....

kijk ook eens op steinberg.net,

voornaamste verschil sl 1 en 2 vs sx 1 en 2 : geen surround in sl, minder plug ins, minder vst's op de master track
maar vst's gebruik ik persoonlijk toch niet, ben hardware man.

zeer vervelend verschil sl 3 en sx 3 : in sl zit geen mixer device mappen ondersteuning (ja de mixermaps) !!!!!

voor dat laatste ga ik mezelf vastketenen aan de voordeur van steinberg.

Nou......die TMS Studio weet zijn prijzen anders toch wel...

15 lessen van 2 uur 775 €
4 lessen van 2 uur 235 €

Dat geld besteed ik dan liever aan een workshop van Rob Papen (maar da's persoonlijk)

Maar goed wat ik nu echt ff niet snap (ik mag dan wel heel dom zijn) maar Jaccis je weet nog niet hoe het spul allemaal werkt toch ? Anders vraag je hier niet om een opleiding Cubase en in een andere thread om een andere synth (terwijl die Indigo ECHT dik is en als je het daarmee niet kunt dan shake het maar)
Nu komt het op mij over (en begrijp me niet verkeerd) van ik koop een batterijtje DURE Synths en plak er ff een opleiding achteraan en ik scoor ff een Tophit :confused:
Ik kan je 1 ding vertellen (sorry als ik je dan wakker zou moeten maken) ZO werkt het NIET.
Ook al zou je zo'n dure cursus volgen dan wil dat nog niets zeggen over je produceercapaciteiten.
Nu kan ik het verhaal helemaal fout hebben maar je komt op mij over als een DJ die gewoon ff een plaatje wil maken en wat centjes heeft....(1000 maal sorry als ik het fout heb)

*kijkt op zijn horloge*

Hmmm, 't is weer n00b hour.

Help hem gewoon met zijn vragen en loop niet te bitchen tegen hem. Hij heeft cubase en een indigo en wil muziek maken. Ja, hij moet cubase kopen voor een manual maar hoeveel mensen die hier lopen te bitchen hebben een legale cubase? Ik vind dat wel heel erg bekrompen. Wat is de volgende stap? Mensen bitchen omdat ze hun synth in de opruiming gekocht hebben? Bezitters van 2ehands gear dissen omdat hun garantie verlopen is?

Laat me niet lachen!

Als je hier klikt kom je op de support / download pagina van de steinberg site. Om een manual te downloaden moet je je wel registreren, maar dat staat dr wel hoe dat moet. Het kan zijn dat je je serienummer van cubase in moet vullen... ;)

*leunt achterover met chips en een biertje*

-C-

Origineel geplaatst door C738
*kijkt op zijn horloge*

Help hem gewoon met zijn vragen en loop niet te bitchen tegen hem. Hij heeft cubase en een indigo en wil muziek maken. Ja, hij moet cubase kopen voor een manual maar hoeveel mensen die hier lopen te bitchen hebben een legale cubase? Ik vind dat wel heel erg bekrompen. Wat is de volgende stap? Mensen bitchen omdat ze hun synth in de opruiming gekocht hebben? Bezitters van 2ehands gear dissen omdat hun garantie verlopen is?

Laat me niet lachen!

Als je hier klikt kom je op de support / download pagina van de steinberg site. Om een manual te downloaden moet je je wel registreren, maar dat staat dr wel hoe dat moet. Het kan zijn dat je je serienummer van cubase in moet vullen... ;)

-C-

Tja jij kon als wonderkind toen je nog in je luiers liep met twee vingers in je neus bach / vivaldi / mozart ...enz al vlekkeloos naspelen

Origineel geplaatst door d.b.1
Tja jij kon als wonderkind toen je nog in je luiers liep met twee vingers in je neus bach / vivaldi / mozart ...enz al vlekkeloos naspelen

Quote es het stukje waarin ik dat claim hier ergens op het forum svp???
En ik vraag me af of je mijn hele post wel gelezen hebt, of dat je stoppen dr al uit vlogen toen je "n00b hour" zag?

-C-

Ik loop niet te bitchen......
Ik wijs op een aantal andere posts....ik zeg niet dat ik hem niet wil helpen ! Integendeel we zij allemaal zo begonnen maar ik denk dat Jaccis een verkeerde (lees DURE) keuze maakt en zich teveel het makkelijke voorspiegeld want een hitje scoren doe je niet ff (Ik verwijs naar de post ''Wat moet ik produceren blabla Aziatische/Europese markt blablabla)

C kun jij nog ff Fur Elise (Basstation version) naar me toe mailen ? Thnx ! :duivels:

Origineel geplaatst door C738
*kijkt op zijn horloge*

Laat me niet lachen!

-C-

Nee jij dan pffffffff met je 2dehands MPC enzo.....
:duivels:

Zo te zien komt het woord cynisme niet in jullie woordenboek voor.
Ik zou zeggen update je woordenboek effe, patch is gratis te downloaden van www.woordenboek.nl .
Hou wel effe je registratiecode bij de hand :D

-C-

Back