opzoek naar een sequencer

dvdyck1

Stamgast
Beste,

Omdat ik via mijn computer voor alles gebruik is dit niet erg stabiel daarom zoek ik een goede sequencer.

Welke kan ik best nemen ?

Moet voldoen aan:
midi opnamen
min. 16 sporen
duidelijk met eventueel monitor aansluiting
noten gemakkelijk aanpasbaar
drumsectie gemakkelijk maken (via matrix)

Groeten,
dvdyck

wil je hem live gebruiken of alleen thuis of beide?

Ik heb zelf een mpc1000, maar wellicht heb jij meer aan een Yamaha dat zijn ook erg goede sequencers de rs7000 en rm1x... verder heb je nu ook de roland mv8000 geloof dat je daar een monitor aan kunt hangen.

Succes!

There can be only one!

Yamaha QY700 :mega:

4.9 out of 5.0 op sonic state. Groot scherm en de basis voor de yamaha sequencing methode.

Als de topicstarter echt exclusief naar een sequencer op zoek is vallen de MPC serie, de rm1x, Rs7000 en Mv8000 automatisch af.

Die apparaten zijn veel meer dan sequencer alleen. Bovendien zitten apparaten als de Mv8000 en MPC4000 in een heel ander prijssegment.

Beetje raar om te zeggen dat al die apparaten afvallen...als ze zeer goed in sequencen zijn maar ook samples kunnen spelen wil toch niet zeggen dat ze afvallen? Zelfde als je zegt ik wil de ferrari niet want hij moet alleen lekker rijden????

En wat betreft het prijssegment , de topicstarter wil er wel graag een monitor aan kunnen hangen....dat kost een extra centje....

Groot nadeel van de QY700 van Yamaha is dat je niet realtime tracks kunt muten.......

Origineel geplaatst door pal
Beetje raar om te zeggen dat al die apparaten afvallen...als ze zeer goed in sequencen zijn maar ook samples kunnen spelen wil toch niet zeggen dat ze afvallen? Zelfde als je zegt ik wil de ferrari niet want hij moet alleen lekker rijden????

En wat betreft het prijssegment , de topicstarter wil er wel graag een monitor aan kunnen hangen....dat kost een extra centje....

Groot nadeel van de QY700 van Yamaha is dat je niet realtime tracks kunt muten.......

Topicstarter wil eventueel een monitor kunnen aansluiten. Denk echter niet dat hij daar 1500 Euro meer voor gaat betalen als hij niet op zoek is naar de functionaliteit van een MPC.

Dat zou dus meer zijn: Hey ik koop een ferrari want ik vindt het geluid wel mooi. Wel jammer dat ik 300.000 Euro meer moet betalen omdat er ook een superdikke motor in zit.

hoe kun je nou voor een ander denken?:confused:

maargoed ontopic a.u.b.

voor de topic starter..

Zoek op de volgede namen en wellicht ben ik er een paar vergeten maar dit zijn de meest gebruikte denk ik

Yamaha:
rs7000
qy700
Rm1x

Akai
mpc1000
mpc2000
mpc4000

Roland
mv8000

Alesis
mmt8
www.mmt8.com

Daarnaast is een oude atari 1040st wel iets voor jou met cubase loopt zeer stabiel!!

succes

Bedankt voor de informatie maar ...

Zijn er ook toestellen die alleen een sequencer hebben dus geen sampler, groovebox, sound module ...(die jagen de prijs maar omhoog)
Ik heb modules, samplers enz

Ik heb zelf ooit een MC500 gehad maar ik vond het niet zo gebruiksvriendelijk.

Gegroet,
dvdyck

Origineel geplaatst door dvdyck1
Bedankt voor de informatie maar ...

Zijn er ook toestellen die alleen een sequencer hebben dus geen sampler, groovebox, sound module ...(die jagen de prijs maar omhoog)
Ik heb modules, samplers enz

Ik heb zelf ooit een MC500 gehad maar ik vond het niet zo gebruiksvriendelijk.

Gegroet,
dvdyck

Dat zou dan dus de QY700 zijn. Heeft wel enkele sounds onboard maar het gaat vooral om de sequencer.
Tweedehands moet dat wel tussen de 400 en 500 Euro te regelen zijn. Dat verhaal van die muten in een eerdere post weet ik niks over dus even elders navragen.

Origineel geplaatst door Acidfever
Dat zou dan dus de QY700 zijn. Heeft wel enkele sounds onboard maar het gaat vooral om de sequencer.
Tweedehands moet dat wel tussen de 400 en 500 Euro te regelen zijn. Dat verhaal van die muten in een eerdere post weet ik niks over dus even elders navragen.

Bedankt,

Dit zou inderdaad voor mij het beste zijn.
Ik heb de handleiding al ge-download en lijk me wel oké.

Nu nog een goede vinden voor een aantrekkelijke prijs.

Groeten,
dvdyck

Back