20hz
..to the beat of the drum
Nu ik meer bezig ben met de hardware en analoge kant van muziek, waarin ik veel early Detroit electro, Detroit techno/house en early rave luister, raak ik ook steeds meer gefascineerd door de wereld van hardware. Naast een zekere beperking die ze hadden, bracht dity ook een gezonde creativiteit tot stand die toch de electronische muziek revolutie leidde. En zeker in de huidige tijd gebeurt er op gebied van (analoge) synthesizers, modular, maar ook DIY ontzettend veel wat interessant is.
Met het kijken van een aantal DIY video leek het me een aardig idee om hier een topic van te maken. Tevens een goede manier om meer te weten te komen over synthesizers, maar ook wat er bij komt kijken. Leuk ook wanneer er soms referenties worden gemaakt naar fabrikanten die in hun ontwikkeling slimme dingen deden waardoor deze synthesizers mogelijk (en beter) werden.
Het idee is dus nu om nu allemaal hard aan het DIY'en te gaan, maar meer om vanuit de interesse meer over synthesizers te weten te komen. De kickoff:
Met het kijken van een aantal DIY video leek het me een aardig idee om hier een topic van te maken. Tevens een goede manier om meer te weten te komen over synthesizers, maar ook wat er bij komt kijken. Leuk ook wanneer er soms referenties worden gemaakt naar fabrikanten die in hun ontwikkeling slimme dingen deden waardoor deze synthesizers mogelijk (en beter) werden.
Het idee is dus nu om nu allemaal hard aan het DIY'en te gaan, maar meer om vanuit de interesse meer over synthesizers te weten te komen. De kickoff: