Nicolas 2000
It's a household name
En zo ziet dat geweld er dan uit:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
https://www.marjorie.de/

Dat heb ik ondertussen al gevonden.Er zit blijkbaar ook een ROM in ("SoundRom2 installed"). Hoe kan ik die bereiken?

Bij deze firma kan je o.a. nieuwe displays kopenWaarschijnlijk zie je nog maar 64mb ram als de sound rom aan staat.
Wat upgrades betreft: ik heb gewoon een giga scsi chain eraan hangen, en geen interne ide om de voeding wat te sparen.
Zijn de displays eigenlijk te vervangen doir iets modern verkrijgbaar?
volgens mij 2 GB (IDE max) - maar je kan er altijd een grotere schijf insteken maar er wordt slechts 2GB herkend/mee gewerktSedert vanmiddag ben ik de trotse eigenaar van een E5000 ultra
Het (voorlopig) slechte nieuws:
- De software is 4.01. Een poging tot upgrade met www.emu.tools is (nog) niet gelukt. Emutools vraagt om op te starten met de <enter>-knop ingedrukt, maar dat geeft geen resultaat (start normaal op).
- De ingebouwde harde schijf (IDE) werkt niet. Ik heb nog een paar IDE-schijven liggen. Wat is de maximum capaciteit die de E5000 aankan ?

Momenteel zit er een Quantum Fireball lct van 15GB in. Maar die reageert dus niet. [Foto 2]volgens mij 2 GB (IDE max) - maar je kan er altijd een grotere schijf insteken maar er wordt slechts 2GB herkend/mee gewerkt
heb je een 2way connectie met je computer gemaakt terwijl je emutools laat lopen?
ik zou een ZuluSCSI V6.XX insteken , dat is iets redelijks recent (dit jaar) en werkt perfect onder IDE en staat je toe direct via USB (naar je computer) die virtuele schijf te benaderen
Gotek is ook enkel voor apparaten zonder ide/scsi opties, het emuleert ook het opslagformaat en snelheid van floppy, niet echt geweldig dus.Momenteel zit er een Quantum Fireball lct van 15GB in. Maar die reageert dus niet. [Foto 2]
Ik heb de stroomaansluiting nagekeken (want E-mu heeft blijkbaar 2 draden omgewisseld), maar de aansluiting blijkt te kloppen. [Foto 3]
Ik heb helaas geen mogelijkheid om de HD ergens anders te testen.
Ik heb ook geen ander IDE drive (meer) liggen.
Ja, een 2way connectie met Emutools. [Foto 1]
Emutools ziet de E5000 Ultra (er wordt een E6400 Ultra aangegeven, maar dat is normaal).
Emutools ziet ook dat er 4.01 op staat.
Ik bekijk die ZuluSCSI V6.XX
Bedankt!
Dat was ook mijn conclusie.Gotek is ook enkel voor apparaten zonder ide/scsi opties, het emuleert ook het opslagformaat en snelheid van floppy, niet echt geweldig dus.
De presets van de samplers en van de Proteus zijn inderdaad anders van opbouw, dus zelfs al zou de sampler ze kunnen lezen, dan zou het geluid toch (heel) anders zijn dan in de P2k.ja - er zijn mensen die dat gedaan hebben
je kan dan wel die samples gebruiken maar that's it - je hebt geen toegang tot de presets ervan
nu, die presets bestaan wel als (aparte) file dus je zou die terug kunnen inladen & opbouwen
(als je ermee rekening houdt dat veel Proteus 2000 parameters niet beschikbaar zijn in de E4)

The total Max number of parameters per Voice becomes 146 + (255*13) = 3461.
Each parameter is 2 bytes, for a total of 6922 Bytes. Each preset can
have a maximum of 256 Voices(assuming no Links). The first word is
the number of Voices, and only occurs once, so the total Bytes in a
maximum sized Preset = 6920 * 256 = 1,771,520 Bytes.
This is just to
give you an idea of the Theoretical limits, however it is advisable
to keep the Presets to 64k or less.