Moog Muse

Dat was eigenlijk ook mijn vraag maar die had @Vic al eerder impliciet beantwoord.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Nog steeds blij met de Muse, hoewel ik er door drukte de laatste weken minder tijd mee heb kunnen doorbrengen dan ik had gehoopt en gewild.
Ik vergeet op de een of andere manier die User waves in de LFO's en dat is jammer, want daar kun je interessante dingen mee doen.
Om er niet steeds de handleiding op te hoeven naslaan heb ik een tweetal referentiekaartjes voor gemaakt.
Eén met de User waves en een ander met Mod Map info.

tempImageDnMNfZ.png

Attachments

• Muse-reference.pdf
    1,4 MB · Bekeken: 94
ik wil m ook nog steeds wel eigenlijk. beetje welnietwelnietwelniet vibe heb ik ermee
maar volgens mij is ie gewoon teringvet

De manual op A4.Beter om uit te printen

Attachments

• MoogMuse_V1_1_A4print.pdf
    5,5 MB · Bekeken: 68
Ik kan de Muse volgende week in levende wijze testen bij een goede vriend in Brugge. Daar kijk ik naar uit.
Ben natuurlijk een heel erg verwend nest, ben benieuwd wat voor indruk de Muse op me gaat maken??

Er is een update voor de Muse.

Firmware v1.4 introduces loads of new features and performance improvements to guide your experimentation with Muse.
Highlights:
6 new global modulation sources: 2 global LFOs, 2 global envelopes, and 2 global random trigger sources

23 new modulation destinations designed for use with the new global modulation sources, including all parts of the Diffusion Delay

Overhauled MIDI integration: full sync functionality, configurable program changes, and more
Numerous bug fixes for long-term stability and reliability

64 new presets utilizing the features added in v1.4

Eergisteren kwam er weer een filmpje van snoetboekvriend Tim Shoebridge. Het ging over afwijkende golfvormen. Ik ben er nog niet achter of het aan hem ligt doordat hij de low cut open laat. Misschien treedt dit verschijnsel op alleen in de lage registers, zoals ene TjimmyChonga veronderstelt of is er een andere oorzaak. Ik heb nog geen Muse dus ik kan er niets zinnigs over zeggen.

Ik zie niets abnormaals ? Wil die man een Analoge synth of een strakke digitale synth?

Hebben de oscilloscoopstaarders weer wat gevonden om rage bait over te maken?

Ik zag dat David Gilmour zijn tour er niet voor heeft afgezegd in elk geval.

Tja....ik kan weinig met zo'n filmpje.
Ik heb met meerdere instrumenten gehad dat ik me weleens afvroeg of hij geheel naar behoren functioneerde en dat bleek het een mij onbekende eigenschap te zijn en geen defect.
Bij de Muse heb ik mij klankmatig nog geen moment afgevraagd of er iets niet deugde en als er een ander apparaat bij moet halen om iets aan te tonen dat ik in ieder geval niet kan horen.....tja.....

Overigens heb ik wel een ticket ingediend bij Moog omdat de aftertouch niet reageert.
Daar kwam ik een tijdje geleden achter en ik hoopte tegen beter weten in dat een update misschien verschil zou maken.

Hij heeft een patch gebruikt met die low cut erover waarschijnlijk zonder het te beseffen. Dan krijg je zo'n blokgolven . Of die low cut pot is al defect , is toch een China Moog niet ? :)

De prijzen zakken ook al best fors. Een Muse voor € 2995,-
Ik heb geen ervaringen met deze zaak overigens.

Ben wel benieuwd wat firmware 1.4 heeft gebracht, kan en wil iemand daar iets over kwijt?

De prijzen zakken ook al best fors. Een Muse voor € 2995,-
Ik heb geen ervaringen met deze zaak overigens.

Ben wel benieuwd wat firmware 1.4 heeft gebracht, kan en wil iemand daar iets over kwijt?
Eerder bij ze gekocht, prima zaak.

Back