Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

ik denk de filter machines als ik echt moet kiezen. Maar dat er nu 16 tracks zijn is ook heel erg prettigGister ervaren dat ik m niet lekker sync krijg in ableton. Hij liep wel strak na sync aan en uit, toen ff snel opgenomen, maar overbridge is welkom voor de DT2.
@Dave Mech ; welke feature vind je t fijnst en vervult je wensenlijstje t meest?
De extra lfo en compressor settings zijn t voor mij nu, maar heb er maar een uurtje mee kunnen klooien nog![]()

Uit handleiding:Oh die moet ik nog ff goed checken. Heb wel t idee dat de lfo filter freq foetsie is. Of ze hebben m anders genoemd, maar kan m niet meer vinden :: /
Denk dat ie choke funktie bedoelt.De video van Dave Mech helemaal bekeken. Op zich wel een enthousiaste presentatie.
Zo wist hij te vertellen dat iets van de hiat of het bekken het een of ander uitdooft of iets van dien aard.
Dan heb je alles wel bestudeerd. Al weet ik niet of men dat ook kan horen behalve als je er op let.
In het verleden wel eens iets over gelezen maar ik weet niet precies hoe dat zit.
Evenals met die Electron.
Ben niet helemaal zeker welk stuk uit m’n video je bedoeltDe video van Dave Mech helemaal bekeken. Op zich wel een enthousiaste presentatie.
Zo wist hij te vertellen dat iets van de hiat of het bekken het een of ander uitdooft of iets van dien aard.
Dan heb je alles wel bestudeerd. Al weet ik niet of men dat ook kan horen behalve als je er op let.
In het verleden wel eens iets over gelezen maar ik weet niet precies hoe dat zit.
Evenals met die Electron.

Dat werkt zeer goed, cc’s linken is super easy en extra LfoHoe zit het met de workflow om externe synths aan de sturen, is dat even speelbaar?
Zolang je in het zelfde Project blijftEn tot slot, kan je makkelijk switchen tussen samplesets en sequences, voor bijvoorbeeld een live performance?
Op ongeveer 18.50 begint het wat ik in eenvoudige taal noem het wegdrukken door de compressor te gebruiken wat op het zelfde effect neer komt als het side-chain gebruiken.Ben niet helemaal zeker welk stuk uit m’n video je bedoelt![]()
Ah je bedoelt side-chain compressie ja. Je had he tover uitdoven d.m.v. hihats dus ik was even in de war. Je kunt het inderdaad voor de meer gangbare doeleinden gebruiken, maar dus ook op wat creatievere manieren door een hihat ritme als SC source te gebuiken en daarmee een synth te laten "bukken". Ik heb zoiets een keer gedaan in een track die ik samen met een maat heb geproduceerd. Hier:Op ongeveer 18.50 begint het wat ik in eenvoudige taal noem het wegdrukken door de compressor te gebruiken wat op het zelfde effect neer komt als het side-chain gebruiken.
Daar hoor ik het verschil niet in.
Dit is ook heel nuttig te gebruiken met zang of spraak zodra je je mond open doet en geluid laat horen verdwijnt de muziek bijna geheel totaal of gedeeltelijk met de potentiometers in te stellen naar wens.
De muziek is dan heel zacht en wordt normaal opgehaalt, verhoogt van volume door de compressor. Todat er een ander geluid bij komt. In verhouding kan het zijn 1/10 muziek en 100% van het gewenste geluid er door heen. De muziek wordt hierdoor zodanig op de achtergrond gedrongen dat die niet meer te horen is. En dan is het geluid nog logaritmisch ook
Ook de drempel voor het opnemen. Het zit op de 404 ook alleen gebruik ik het nooit.
Grappig dat life situatie in het Nederlands vertaalt wordt met levens situatie.