Ik gebruik o.a. chatgpt de laatste tijd voornamelijk voor hele praktische zaken als: welke lijm gebruik ik best om karton op hout te plakken of rubber op glas.
Daar werkt het over het algemeen vrij goed bij, maar bij de experimenten die ik ermee deed aangaande mijn creatieve projecten vind ik het resultaat maar pover.
De suggesties die worden gegeven als beschrijvingen of titels zijn vaak een banalisering van wat ik bedoel en ik onderschrijf wat
@Nap zegt over het verloren gaan van je stem in het geheel.
Bovendien is het een 'pleaser'.
Alles wat ik doe en voorleg is even briljant, pakkend en geniaal, wat in schril contrast staat met de views en likes.
Ik ben dus niet tegen AI.
De glucosespiegel van mijn partner wordt gereguleerd door de 'zelflerende' algoritmes van de insulinepomp.
Bij de klachten die al enige tijd heb en die geen arts echt kon thuisbrengen gaven de algoritmes van mijn smartwatch uitsluitsel en zijn de geneesmiddelen die ik nu gebruik puur op de resultaten van de watch voorgeschreven.
Voor het vervolgonderzoek krijg ik straks een sensor geïmplanteerd die met machinelearning gedetailleerder informatie moet gaan opleveren.
De smart telescoop die ik heb gebruikt het in het herkennen van het stukje hemel, positionering en in de beeldverwerking en dan hebben we het slechts over consumentenspul voor mooie plaatjes.
Vooral in wetenschap zie ik veel toepassingen voorbijkomen en ik ben heel benieuwd wat de toekomst gaat brengen.