You (are not broken)

Dorian Urac

Aaaaaarrghhhhh!!!
Ok, deze is best wel eng om de wereld in te schoppen, want ik ga pittig met de billen bloot qua zang en emotie.
Ben benieuwd of mensen m’n stem ook nog waarderen als ie zo kaal in de ruimte staat 8D

Lyrics
De tekst gaat over jongeren die qua creativiteit, sensitiviteit, neurodiversiteit en/of (alto) kleding niet helemaal aansluiten bij het gros van hun leeftijdsgenoten. ’t is geschreven naar aanleiding van de strubbelingen die de tieners van vrienden van me ervaren op school. Hun worsteling doet me denken aan toen ik nog een groentje was (tegenwoordig is Dorian wat meer rozeblauwpaars :mega:

Instrumenten
De basis is EZbass met UVI electronic drums. Verder New York lite 1926 pianootje, UVI Saturn 4 & G-force String Machine pads, UVI guitar synth :halleluja, OT Sine viool en wat aanvullende akoestische drums uit XLN AD2. Het laa-die-laa-die-daa arpje is UVI samples van een vintage Handysound keyboard.

Cheers, Dorian

Laatst gewijzigd:
nou ja ik ben wel 'broken' :)
tof, kwetbaar opstellen verdiend respect en vind ik een krachtig gebaar.
verder weet het niet... zou hem van het weekend nog eens draaien.

Ik hoor wat Moby-invloeden, klopt dat?

Met je stem is niks mis, hoor. Puik nummer. Niks meer aan doen.

ja ik vind dit al vele malen beter dan Brian Ferry. Wat een stem!
Brian Ferry is wel echt een van mijn helden, dus deze comment doet me heel veel. Thanks!

Ik hoor wat Moby-invloeden, klopt dat?
Ik ga eerlijk zijn dat ik dat amper ken. Hooguit van naam, maar wellicht als ik het hoor dat er dan een belletje rinkelt. Is er een Moby song in particular waar mijn song aan doet denken?

Dank voor het luisteren en de tijd nemen om te reageren!

Cheers, Dorian

Ik ga eerlijk zijn dat ik dat amper ken. Hooguit van naam, maar wellicht als ik het hoor dat er dan een belletje rinkelt. Is er een Moby song in particular waar mijn song aan doet denken?

Nee, niet echt. Zal wel aan de gebruikte instrumenten liggen, denk ik.

heb het echt een aantal keer geprobeerd.
Maar goed smaak is smaak. Dit gaat er bij mij moeilijk in.
Anderen vinden het super zo te lezen.
nou ja hier heb je ook niet veel aan.

Het is mijn smaak niet echt, maar ik vind het wel heel goed gemaakt. De klanken passen wel goed bij elkaar en het totale sfeertje klopt m.i. wel. Qua vocalen kan ik er weinig zinnigs over zeggen anders dan dat je je hier echt niet voor hoeft te schamen (is sowieso niet nodig maar dit kan de vergelijking met de uitstoot van de meeste 'professionals' wat mij betreft wel doorstaan).

ja ik vind het ook knap gedaan en het zit heel goed in elkaar.
er gebeurd van alles en het is echt een verhaal.

Mooie song, mooi gebaar.

Ik vind de effecten op je stem alleen een beetje vervelend. Er zit iets scherps in (gitaar-amp-sim? lofi-maker-plugin?), terwijl je stem zelf zo aangenaam is. Gezien je intro-tekst - misschien gebruik je die effecten om de boel een beetje te camoufleren..? Da's in elk geval niet nodig - integendeel..

@Seva Randeep moest je toevallig denken aan Extreme Ways? Die track van de Bourne-aftitelingen? Die zou ik wel snappen, qua vocals

Hi @stoter
Er gaat inderdaad altijd wel iets van saturatie over m’n stem. In dit geval is het de tube-modulator, en die is inderdaad niet heel erg subtiel, maar op de een of andere manier kan ik het zelf wel waarderen. Verder zit er nog een lichte chorus op en de nodige eq en compressie. In het bijgevoegde plaatje de gehele vocal chain in Mulab (= daw) (mocht je dat interessant vinden :)
Ik ga het zelf nog eens naluisteren naar aanleiding van je opmerking. Thanks in ieder geval voor kritisch luisteren!

Screenshot 2024-06-26 at 22.20.40.png

oeffff wow haha.. wordt er al moe van als ik er naar kijk ;)

nee, als dit werkt voor je, dan werkt dit voor je eh.. ik herinner me nu ook, dat je dit een keertje uiteen hebt gezet.. en forumleden gingen er hard op, dus wie ben ik.. maar misschien kan je es uitzoomen - waar doe je het voor? welk probleem wil je oplossen? want je stem klinkt droog volgens mij suuuper dik - klein kort galmpje, beetje compressie en gaan.

Alleen maar fijn hoor dat je zoiets opmerkt :) Waarom ik het doe? Wel, ik denk dat iedere stem wel ietsje "voller/pittiger/karakteristieker/etc" wordt van wat subtiele saturatie of modulatie erop. Afhankelijk van het genre of type song uiteraard. Probleem met saturatie is bij mij alleen dat ik er erg van hou en het dan al snel overdrijf. 't resulteert dan soms in iets teveel harshness o.i.d, wat me dan zelf niet meer opvalt na tig keer luisteren. Da's de vloek van mixen soms: gewenning aan een bepaalde klankkleur... naast die eeuwigdurende twijfel of er niet een procentje bij een parameter bij of af moet haha 8o)

Laatst gewijzigd:
Ik snap je. Probeer 't gewoon es, zou ik zeggen. Vooral als je in die paar-procent-neuzel-zone zit. Even rigoureus gaan. Van beter naar beter naar beter naar beter - en dan even weer helemaal terug, kan verfrissend zijn. Niet altijd, natuurlijk. Da's aan jou.

Wel begrijpelijk hoor, je stem leent zich er goed voor om lekker mee te kleuren.

Back