Logische stap. De OB-6 was een Prophet-6 met Oberheim componenten, de OB-X8 een Prophet-10 met Oberheim componenten en dit is de Oberheim variant van de Take 5. In ieder segment iets. Slim. Ben benieuwd.
Het concept is dat van de Take 5, een onderschatte synthesizer, kan ik u vertellen sinds deze aan mijn arsenaal is toegevoegd.
Wat ten opzichte van de Take 5 ontbreekt, is een mixer, maar volumes kun je in de modulatiematrix instellen. De matrix is de kracht van deze synthesizers vergeleken met de duurdere modellen.
De OB-6 heeft weliswaar een stem en een half octaaf meer, maar mist naast de modulatiematrix een tweede lfo. Wel kun je vco 2 als lfo gebruiken. De golfvormen van de OB-6 zijn traploos instelbaar, maar die van de TEO-5 gelijktijdig.
Het is dat ik al sinds 2018 een OB-6 heb, anders zou ik deze zeker overwegen!
Dat is een fantastische prijs voor een Oberheim. Voor wie een Oberheim-achtige wil is dit een directe concurrent voor de UB-X, die m.i. toch minder vet klinkt dan het origineel. Ik heb verder totaal geen zicht op de verschillen tussen alle modellen, dus mijn vraag is: kun je hier ook de oldschool-OB-X sounds mee maken?
Ik vind het een toffe synth. Hij klinkt goed en het is een leuk en overzichtelijk ding om mee te werken. Maar het is geen OB-X8 of OB-6, meer zijn eigen ding.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.