16 (goedkoper dan een abo bij de psycholoog, zelf muziek maken)

klinkske

boeketje voor de vrouw
Modor DR2 getweak (minimaal) en j60

Begonnen met tekst. Dan een 64 step patroon, de j60 via de trigger out, niks leek te werken, en dan plots denk je 'fuck ik doe t nog minimaler op de synth'
2 laagjes stem erbij. Maar niet te luid: ze waren nl allen thuis en niemand moet t horen.
Ik wou de 2e stem anders doen maar wiste blijkbaar per ongeluk mijn ganse tekst en was verloren voorgoed. Computers hé. Volgende keer direct naar mezelf mailen.

Ik ben nog altijd boos trouwens. Ik hoop dat ze vanavond allen weg zijn zodat ik t eens luid kan spelen, ik ben nl benieuwd hoe dat zou klinken, ik had even de indruk dat die kick soms echt TE is.

Attachments

• 16.mp3
    8,8 MB
De tekst beter even opslaan als versie 1, 2, 3 enz en dan ook nog op partitie D, E, F, zetten of extern op SD of stick. Niks aan de hand dan.
Ik kan lekker blèren en brullen zelfs `s nachts zonder dat de hele straat wakker wordt.
Maar of je daar dan beter geluid van krijgt?

Iemand zei dat ik luider moet inzingen, eens. Soms moet ik gewoon stil zingen.

Ik heb mijn eigen track eens herluisterd op de hifi met n sub, is vreselijk die mix, veel te veel laag, dat hoorde ik niet op de adam a7 of a5 of AIAIAI hoofdtelefoon. In de woonkamer is t zo er over dat t evenwicht zwaar zoek is. Hilarisch, nice job modor haha

Wat zingen betreft maakt hard of zacht niet zoveel uit.
Bij te zacht wordt het onzeker omdat je adem dan niet erg gelijkmatig uit je keel stroomt.
En als het te hard is dan kan je buiten adem raken.
Maar tussen in is nog zoveel mogelijk.
Of het gelimmid is of niet maakt ook nog niet zo veel uit.
Zeker als het later nog aangepast kan worden.
Als het maar niet te zacht of te hard is opgenomen.
En de `wijzers` goed staan.
Demping van weerkaatsing is ook belangrijk voor de verstaanbaarheid.
Dit heb ik allemaal zelf ontdekt het laatste half jaar.
Het normale spreek volume aanhouden is het beste en daar zal niemand zich aan storen.
In zoverre ben ik er uit dat bij zingen i.p.v. spreken de klinkers langer aangehouden worden t.o.v. spraak.
Dit kan je in je voordeel laten werken door je verhaal juist supper verstaanbaar met ariculatie te maken of juist het tegenovergestelde heel erg fuzy met alleen maar klansfeer.
Wissel het lekker af zou ik zeggen.

Veel sfeer in de track. Het is niet mijn muziek maar kan het wel waarderen. Ik was benieuwd naar de Modor dr2 omdat (als ik weer een drumcomputer wil) wel mijn interesse heeft. Klinkt goed in de track.

heel appart. vind het cool. de drums klinken echt heeh mooi. interessante sound

Blijf maar oefenen je weet nooit. Gisteren op teletekst :
  1. Paul McCartney: Paul McCartney, een ander lid van The Beatles, is een van de rijkste muzikanten ter wereld. Zijn geschatte vermogen ligt tussen de $1,2 miljard en $1,3 miljard.

Back