Ableton vraagje

dextah

Ouwe rot
Kan je in Ableton automation zichtbaar maken van alleen de track die je selecteerd?
Nu komt er van alle tracks van die automation lanes tevoorschijn in automation mode/view.
Ik weet niet of dit altijd al zo was of dat het me nu pas irriteerd.

in het kort nee en ja, leer dit gebruiken, zo klap je in 1x (binnen een groep) alles open en dicht met Alt+Click dus (windows):
1716293655811.png

Ja die ken ik maar hoopte op een toets combi iets dat alleen geselecteerde track automation zou tonen.

Mischien maar eens in het beta programma als wishlist opgeven

Rechts klikken op "Track activator" (de zwarte getallen met oranje achtergrond) en dan "Show Automation" of eventueel "Show Automation in New Lane": dan wordt enkel de automation lane getoond van de track waarop je rechts hebt geklikt. Je kan dat per track doen, en, eventueel - moet uiteraard niet - starten met Alt-click om eerst alle tracks te 'collapsen' of 'enfolden' (in deze context zal eerst alles collapsen het meest efficiënte zijn vermoed ik).

Rechts klikken op "Track activator" (de zwarte getallen met oranje achtergrond) en dan "Show Automation" of eventueel "Show Automation in New Lane": dan wordt enkel de automation lane getoond van de track waarop je rechts hebt geklikt. Je kan dat per track doen, en, eventueel - moet uiteraard niet - starten met Alt-click om eerst alle tracks te 'collapsen' of 'enfolden' (in deze context zal eerst alles collapsen het meest efficiënte zijn vermoed ik)
Rechts klikken op "Track activator" (de zwarte getallen met oranje achtergrond) en dan "Show Automation" of eventueel "Show Automation in New Lane": dan wordt enkel de automation lane getoond van de track waarop je rechts hebt geklikt. Je kan dat per track doen, en, eventueel - moet uiteraard niet - starten met Alt-click om eerst alle tracks te 'collapsen' of 'enfolden' (in deze context zal eerst alles collapsen het meest efficiënte zijn vermoed ik).
Dat is het! Rechter muisknop op muteknop.

Te gek.

Dank je wel!!

Back