Yes, het is me gelukt dankzij de hulp van
@SanderSwi. Dank daarvoor. Ik kan nu op afstand via mijn midi-keyboad geluiden selecteren van een VST die dit standaard niet ondersteunt
Voor wie het interessant vindt, heb ik even een korte tutorial gemaakt. Ik ben er blij mee.
Kijk, dat is mooi.
En het is ook direct een voorbeeld waarom ik 4 jaar geleden de DAW ben verlaten voor het maken van muziek.
Ik probeer momenteel Ableton, omdat ik denk dat ik daar aan toe ben, maar er is geen één controller (muv Push 2 / 3) die scrollen door presets van Ableton native ondersteunt (voor zover ik heb kunnen vinden).
Je kunt de pijltjes toetsen wel mappen, dan heb je maar één of twee muisklikken nodig, maar ook dat is niet hetzelfde, zeker niet als er mappen zijn.
Native Instruments heeft wel het NKS protocol, maar dat is alleen voor hun eigen plugins.
Ik meende dat Arturia ook zo iets ondersteunt (voor hun eigen plugins met hun eigen controllers)
Mijn Nektar Panorama T4 kan het wel voor Reason's eigen plugins, maar weer niet voor VST's.
Grmbl.
Jammer dat er geen VST standaard is voor presets browsen (2 weg, zodat je ook info terugkrijgt naar het display van je controller).
En program changes is geen volwaardig alternatief. Wat doe je dan na preset 128, of als je alleen bepaalde categorieën wilt zien (mappen etc. )
En dat je dat dan moet programmeren, wat dan bij update x weer niet meer werkt (heb ik gehad met dergelijke mappings in het verleden).
Daar werd ik niet zo vrolijk van, terwijl dit een hobby is (dus vooral plezier moet geven)
Ik geef Ableton nog wel een kans, maar tot dusver is het niet heel inspirerend allemaal (en jouw vraag van dit draadje is daar onderdeel van )