Happy 808 and Cat day!

kobuz

Ouwe rot
Daar issie weer! Mooiste dag van het jaar: 808 dag en ook nog eens internationale katten dag 😻

Mooie dag om een track te maken, af te maken of te beginnen met een 808 erin. En of katten samples ;)

Hier eentje van jaren terug van mij om te starten. Hopelijk vanavond de inspiratie om wat nieuws op YouTube te krijgen :)

1723101694991.gif

Gaat me niet lukken vandaag/dit weekend.. 🤐

Jammer

Ter gelegenheid van 808 DAY organiseert de wereldwijde synthesizer livestream beweging GSG.live ieder jaar een open online event. Dit jaar 5 dagen non-stop synthesizer en drummachine georiënteerde audiovisuele live muziek (geen DJs). Gisteren begonnen, gaat door tot zondagnacht.

1000047233.png

Meer info: SYNTHON.live
Direct naar huidge act: GSG.live/NOW

Geen tijd vandaag maar ik heb gisteren de 808 zijn 3 trig outs gebruikt voor mijn laatste track. 2 gingen naar de SDS800, eentje naar een synare 3 clone. Heerlijk dawless. Een vd grootste redenen ik hou van oude spullen: trig outs, seperate outs en cv gate shizzle. En vooral lekker lomp groot en hands on

Nice, had ze gezien, toffe schoenen om nog eens op mijn ouwe skateboard tof te doen (doe een kickflip) :)

Ik heb toevallig twee nummers erover gemaakt een tijdje geleden...
Dear 808 en Dear 909...

Hier is 'Dear 808...'

Het is gemaakt van een 808/909 soundsetje die ik in HALion heb bewerkt
en in Cubase 11 heb opgenomen.

Enjoy!

Attachments

• Dear 808.mp3
    3,6 MB
Toen ik nog bij Roland werkte in de begindagen, heb ik daar wel zeer mooie uurtjes met dit ding doorgebracht in de showroom.
Populair geworden, ook meer,er waren niet zoveel drumdozen toen.

Back