Wie heeft ervaring met elektronisch drumstel?

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag allen,

Onze dochter heeft bedacht dat ze wil leren drummen. Nu ben ik aan het kijken naar elektronische drumkits met midi. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Of tips waar ik op kan letten bij de aanschaf? Het lijkt mij ook interessant, om bijvoorbeeld Battery te besturen met zo'n elektronische kit.

Dank voor het meedenken 👍

Elektronisch drummen tov gewoon drummen is vergelijkbaar met spelen op een keyboard tov piano spelen.

Maar een elektronisch drumstel is niet zo stil als gehoopt, je moet het elektronische drumstel op een isolatie plaat zetten.
Dat is gewoon een houten plaat die rust op tennis ballen. Wel zorgen dat de tennis ballen niet weg kunnen "lopen".

Dan kan je dochter zo hard rammen als ze maar wil, zonder dat jij er gek van wordt.

Gaas speelt lekkerder dan rubber en maakt minder geluid.
Goede elektronische hihats zijn erg kostbaar en nog niet goed te vergelijken met het echte werk. Maar is dat belangrijk?

En drummen is leuk, dus doen.

Het contactgeluid maakt inderdaad een hoop herrie. Ik heb een Nord Drum 3p en ondanks meerdere maatregelen (demping onder, rubber tips, lichtere stokken, heb de 'tennisballentruuk' nog niet geprobeerd) kan ik niet echt los zonder overlast te veroorzaken voor mijn medebewoners. Nadeel is ook dat je door het luide contactgeluid het volume van je monitoren ook hoog moet zetten om je 'daadwerkelijke' drums te horen. Iets om rekening mee te houden.

Laatst gewijzigd:
Maar een elektronisch drumstel is niet zo stil als gehoopt,

Goed punt, dank je! Daar heb ik geen seconde aan gedacht. Dit neem ik mee in de afweging.

En drummen is leuk, dus doen.

Ja, lijkt mij ook.

Kan ik niet echt los zonder overlast te veroorzaken voor mijn medebewoners. Nadeel is ook dat je door het luide contactgeluid het volume van je monitoren ook hoog moet zetten om je 'daadwerkelijke' drums te horen. Iets om rekening mee te houden.

Ook goede punten. Zit je dan in een andere ruimte met gesloten deuren?

Ja, op zolder met betonvloer en een deur ertussen. Maar je hoort het dan evengoed nog 1 etage lager (en 2 etages ook wel tenzij er muziek/tv aanstaat)

Back