Cold Mac

Nou je hebt een mooie set om naar uit te kijken in ieder geval. Moet mezelf wel inhouden om die cold Mac op modular grid niet te kopen, mooi prijsje. Ik twijfel omdat ik hem misschien te abstract vind. Daarnaast heb ik de inhoudelijke mogelijkheden eigenlijk al verdeeld over m’n modules. Ik zou eigenlijk wel willen weten welke componenten er in de cold Mac gebruikt zijn.

Bedoel je elektronische componenten zoals weerstanden, IC's e.d.? Of de modules die er in de Cold Mac zijn samengevat?

Persoonlijk heb ik de Cold Mac gekocht omdat die:

a. Heel veel modules ineen bevat.
b. Een echte integrator bevat.

Bedoel je met discreet of je die ingebouwde modules ook "los" kunt gebruiken?

De Cold Mac zit vol met IC's:

ColdMac.png

Bron: Mannequins by Whimsical Raps Cold Mac

Ja had ik wel verwacht gezien het formaat. Thx

Aangezien ik geen module kan ontwerpen. In dit geval zou het juist heel goed kunnen zijn om juist wel IC’s te gebruiken. Voor een audio spoor lijkt het mij minder omdat ik gewoon crazy kwaliteit verschil heb gehoord van modules. Maar een discreet filter van Rides in the storm komt dan weer echt niet in de buurt van een Cwejman of ACL.

Laatst gewijzigd:
Tussen een VCA of logic IC ga je naar mijn ervaring echt geen verschil horen, tussen filters natuurlijk wel maar meer omdat het dan andere topologieën zijn en daarom niet vergelijkbaar, niet omdat de ICs slechte geluidskwaliteit zouden geven. Groot deel van de beroemdste filters zijn ook gewoon ICs (van Oberheims tot klassieke Roland synths), zou me daar echt niet druk om maken.

Back