Complete The Keyboard: Casio WK 7600

JimmyEyckmans

Beta The Mad Scientist
Naast de reguliere liedjes ga ik een unieke uitdaging aan. Voor elk toetsenbord dat ik bezit, probeer ik een deuntje te maken, meestal een rechttoe rechtaan deuntje, met behulp van elk ritme dat beschikbaar is op dat toetsenbord, samen met de bijbehorende One Touch Setting (OTS). OTS is een of meer instrumenten die de stijl goed aanvullen, en ik zal dat instrument consequent gebruiken. Op toetsenborden die maximaal vier OTS-opties bieden, zal ik degene kiezen die ik het leukst vind.

De deuntjes zullen over het algemeen eenvoudig zijn om de noodzaak van uitgebreide oefening te minimaliseren. Met 200-300 ritmes op een keyboard, is het mijn doel om voor elk ritme een melodie te maken, waarbij eenvoud nodig is. Ik weet niet zeker of mijn creativiteit voldoende zal zijn, maar ik ben van plan om alle originele composities te produceren. Ik zal een gratis MP3-download op mijn website aanbieden voor elke track die ik maak.

Ik zal proberen om drie nummers per dag aan deze sectie toe te voegen.

001 Electropop (Pops/Rock/Dance)

001 Slow BigBand

001 Bossa Nova

Bezoek mijn website voor gratis mp3 download: Jimmy Eyckmans Music Room

Ik zal alles opnieuw moeten doen, want ik ben niet tevreden over de mix tussen orkest en het instrument dat ik bespeel. Op mijn koptelefoon valt het mee, maar ik heb gisteren in mijn bed een paar nummers geluisterd met goedkope oordopjes en je kon het orkest bijna niet horen.
Ik heb vandaag ook geluisterd via de luidsprekers van de telefoon en mijn pc-schermboxen en het was hetzelfde probleem.
Dus ik ga alles opnieuw doen en ik denk dat ik het nu alleen bij de uitdaging zal houden.

IMG_0027.jpeg

Ik zal alles opnieuw moeten doen, want ik ben niet tevreden over de mix tussen orkest en het instrument dat ik bespeel. Op mijn koptelefoon valt het mee, maar ik heb gisteren in mijn bed een paar nummers geluisterd met goedkope oordopjes en je kon het orkest bijna niet horen.
Ik heb vandaag ook geluisterd via de luidsprekers van de telefoon en mijn pc-schermboxen en het was hetzelfde probleem.
Dus ik ga alles opnieuw doen en ik denk dat ik het nu alleen bij de uitdaging zal houden.
Je wilde toch monitors kopen om af ge luisteren?

Je wilde toch monitors kopen om af ge luisteren?
Is niet nodig met arranger keyboard sinds ik dat kan mixen op het keyboard en er zijn uiteindelijk maar twee zaken, het orkest en het instrument dat ik speel. Ik ga daar geen onnodige kosten voor doen. Ook speel ik liever met hoofdtelefoon omdat ik nog bij de moeder woon en ik speel soms keyboard uren aan een stuk. Dat is beter voor de geestelijke gezondheid van haar. En de fysieke van mij. Grapke eh ;)

In ieder geval ben ik nu bezig met de Roland E600; een oud keyboard maar ga hier niks meer delen. Ga toch alleen maar commentaar krijgen. Ik ben namelijk een challenge gestart om met ieder ritme op het keyboard een SIMPEL deuntje te maken. Ik gebruik daar ook de OTS voor (One Touch Setting) die 1 tot sommige keyboards 4 instrumenten voorstelt om erbij te gebruiken. Bij 4 kies ik er dan eentje uit dat ik het liefste hoor.

Het zijn hele simpele deuntjes en heb gisteren de eerste drie op men website gezet van de genre folders Pop, Piano Style en Ballad. Vandaag zijn de genre folders Rock, Oldies en Country aan de beurt. Het is een oud keyboard, namelijk over de 20 jaar. Staan geen dance stijlen op.
Wie toch interesse heeft kan het allemaal volgen op men website. In de Daily Tracks sectie zal ik de nieuwe liedjes van de dag zetten, ik probeer er dagelijks 1-3 nieuwe bij te zetten. Daarna kan je ze enkel nog in de Complete The Keyboard bibliotheek terug vinden.
Je kan ook van alle liedjes een gratis mp3 downloaden.

Ik ga dat hier allemaal niet delen wegens het feit dat er toch geen interesse voor is waarschijnlijk.

Ik ga toch maar de songs die ik gemaakt heb online zetten omdat het gewoon belachelijk word wat ik maak. Ik begin zulke simpele dingen te maken om toch maar vlug vlug iets met de stijl gedaan te hebben zodat ik naar de volgende stijl kan.
Ik ben daar niet meer tevreden mee.

Ik zal dus terug af en toe hier een liedje delen van de goei liedjes die ik gemaakt heb omdat ik daar wel tevreden over ben. Die hebben meer tijd gekost ook.
Het is mogelijk dat ik ook akkoordenprogressies ga toevoegen aan de website sinds ik toch iets wil doen met zo goed als elk ritme. Dat blijft aan mij knagen.
Maar wat ik nu doe ben ik niet meer tevreden over. Het word te simpel en dat vind ik ook allemaal niet leuk meer.

Ik zal sebiet de youtube video's terug uploaden en in de bijhorende topics delen en alles op de website zetten. Het is ook mogelijk dat ik dan ineens een nieuw nummer deel.
Steek uwe lama dus maar snel weg

Back