Bron Wikipedia “Een vrek (ook wel gierigaard, krentenkakkerof krent) is een zuinig persoon die weigerachtig is in het uitgeven van geld. Tevens getuigt hij of zij meestal van een overdreven spaarzaamheid, vaak zelfs ten koste van basiscomfort en basisbehoeften. De spaarzaamheid is, anders gezegd, eerder een doel op zich dan een middel. Ook zal dit vaak gepaard gaan met enerzijds onwil bezit te delen en anderzijds een drang tot hebzucht”
Op een iets luchtiger noot, waar besparen jullie op? Gierig zijn we hier niet want dan heb je geen dure hobby.
Ik heb overal (sinds kort) tijdklokken op zodat m’n modem’s, boiler enz niet voor niks aan staan.
Nu ben ik aan het kijken hoe ik overdag zonnestroom op kan slaan voor avond gebruik.
Verder recycle ik nu al m’n koffie prut gemengd met karton en pers ik daar briguetten van voor m’n openhaard project.
In de keuken heb ik een zandradiator gebouwd om restwarmte op te slaan.
M’n studio is nu ook op 1 groep en volledig aan uit te zetten.
Kwa voeding ben ik op keto gegaan
Welke tips hebben jullie?
Op een iets luchtiger noot, waar besparen jullie op? Gierig zijn we hier niet want dan heb je geen dure hobby.
Ik heb overal (sinds kort) tijdklokken op zodat m’n modem’s, boiler enz niet voor niks aan staan.
Nu ben ik aan het kijken hoe ik overdag zonnestroom op kan slaan voor avond gebruik.
Verder recycle ik nu al m’n koffie prut gemengd met karton en pers ik daar briguetten van voor m’n openhaard project.
In de keuken heb ik een zandradiator gebouwd om restwarmte op te slaan.
M’n studio is nu ook op 1 groep en volledig aan uit te zetten.
Kwa voeding ben ik op keto gegaan
Welke tips hebben jullie?