Herstel je auto zelf. Koop m 2e hands en zorg dat ie uit japan komt. Rij vervolgens zoveel mogelijk met een andere auto (leasebak van de vrouw) neem geen omnium en betaal m cash. Spaar cash voor n vervanger. Rij er vervolgens 10 tot 20 jaar mee en denk elke keer je n nieuwe dikke bak ziet bij jezelf ‘ik ben slimmer dan jij’ want ik geraak op op mijn bestemming en heb meer synths dan mm’s rubber op mijn 4 banden samen uitgespaard op die manier die geld waard blijven en die nieuwe kar niet. Ha!
Nap is bijna juist met zijn tip. Koop GEEN software. Gebruik wat er in je daw zit. Klaar.
Koop geen nieuwe software als je er ook nog al je hardware mee obsolete maakt. Je spaart twee kee: ee,s de hardware oud is wil je de nieuwe software niet eens. Dubbel win. Geen nood aan een snelle pc als je amper softw draait en al zeker geen extra plugs. Ka-ching
Verkoop je shit als een influencer t heeft geprezen voor een dikke som geld want nu wil iedereen die shit. Ik noem maar wat: aira tb-3, weg ermee. Verkoop je shit voor er opnieuw een reissue komt, nu de prijs hoger is dan ne m kocht. Fabrikanten kijken ook naar reverb . Ka ching.
Koop 2ehands. Liefst met garantie. Bevalt t niet echt, geen tijd verliezen, zet t te koop. Wachten is verliezen zolang t nog nieuw verkrijgbaar is. En als de fabrikant morgen afprijst, verlies jij nog meer.
Zet je t te koop, ga onder alle prijzen en zorg dat je fotos maakt in daglicht en poets de boel, en je verkoopt t voor al de anderen. Je wil de boel weg, nogmaals, als er morgen iemand onder je prijs duikt verlies je mogelijk nog meer.
Als iemand wat van je wil kopen, reageer direct. Als ie morgen nuchter is of er n nacht over sliep of wat anders googlede, koopt hij niet meer.
Neem geen kinderen. Ze kosten een huis en nog veel erger: ruimte en tijd. Dus jij hebt geen extra synth kamer en indien wel, geen tijd om er te zijn want dat nageslacht wil aandacht en n taxi rit naar school/hobby
Werk op dagen dat niemand werkt. Dubbel loon en vast geen bazen die op je vingers kijkend Woop woop. Met dat extra loon trakteer je jezelf op een parttime contract zodat je meer tijd hebt om met al je speelgoed te spelen ipv te gaan werken. Je hebt dat namelijk niet nodig, fulltime inkomen. Je hebt tenslotte geen autolening, dure omnium verzekering of torenhoge facturen voor de herstelkosten van je auto want je las de topic vanaf t begin
——-
Als ik al deze zaken moet geweten hebben toen ik 24 was ipv 50 had ik nu zoveeeeel verder gestaan…