Wees een vrek en vul je synth rack!

Akkoord met beide laatste opmerkingen. Als het even kan, ga dan voor spaarzaam leven met nadruk op beide woorden. De jongste heeft ook net een nieuwe voetbal gekregen en ik een midi to cv bakje. :) Zeker aangezien de kans dat ik mijn pensioen haal stevig onder het gemiddelde zit, probeer ik elke dag lekker te leven. Maar wel op zo'n manier dat het ook geen kwaad kan als ik toch 100 word.

Nogmaals kan ik de winst van zaken zelf doen niet genoeg benadrukken. Als je voor ieder taakje een stielman moet betalen en voor ieder defectje een reparateur, vreet dat enorm aan je hobbybudget. Idem als je voor iedere nood de oplossing in de winkel zoekt. Mijn synthmeubels zijn zelf in elkaar getimmerd, idem verhoog voor beeldscherm, idem lade voor CD spelers. Mooi? Nee. Maar het werkt al jaren. Mijn MS20 staat gewoon op wat blokken hout om boven een andere synth uit te komen, niet op een fancy 2tier rack met Jordan Ruddess endorsement. Een flink deel van mijn voedingsadapters en pedaalmultivoeding zijn gebrouwd uit een zak afdankadapters en stekkers. Etc.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Mijn synthmeubiair, op mijn Jaspers® rack na, is ook bij elkaar geraapt. Een oude werktafel van mijn werk (die hier inmiddels al meer dan 20 jaar staat), een bureau van Marktplaats dat ik heb overgenomen voor een krat bier en verhogertjes die ik heb gemaakt van gelamineerde panelen van de Praxis of wat ik maar in de schuur vind. Wat laptop standjes van Mediamarkt of Ali. Werkt perfect.

Laatst gewijzigd:
Koop zoveel mogelijk gebruikt spul en leer solderen en maak zelf zoveel mogelijk. Wat ook helpt voorkom impuls inkopen. Die dingen die je wilt op een longlist en pas na enkele weken herbeoordelen en dan naar een shortlist. IK ben niet meer in staat (gezondheid) om zelf een inkomen te genereren en leef eenvoudig maar met kat en synths.
O ja en met vlag en wimpel. maar hou het ...... :beard:

Oh, en koop geen software alleen maar omdat het goedkoop is. Software is vaak moeilijk door te verkopen vanwege license transfer shit EN het levert doorgaans geen knoop op. Dus koop alleen software waarvan je zeker weet dat je het ook echt gaat en blijft gebruiken, en ga er vanuit dat het een aankoop voor het leven is.

Herstel je auto zelf. Koop m 2e hands en zorg dat ie uit japan komt. Rij vervolgens zoveel mogelijk met een andere auto (leasebak van de vrouw) neem geen omnium en betaal m cash. Spaar cash voor n vervanger. Rij er vervolgens 10 tot 20 jaar mee en denk elke keer je n nieuwe dikke bak ziet bij jezelf ‘ik ben slimmer dan jij’ want ik geraak op op mijn bestemming en heb meer synths dan mm’s rubber op mijn 4 banden samen uitgespaard op die manier die geld waard blijven en die nieuwe kar niet. Ha!

Nap is bijna juist met zijn tip. Koop GEEN software. Gebruik wat er in je daw zit. Klaar.

Koop geen nieuwe software als je er ook nog al je hardware mee obsolete maakt. Je spaart twee kee: ee,s de hardware oud is wil je de nieuwe software niet eens. Dubbel win. Geen nood aan een snelle pc als je amper softw draait en al zeker geen extra plugs. Ka-ching

Verkoop je shit als een influencer t heeft geprezen voor een dikke som geld want nu wil iedereen die shit. Ik noem maar wat: aira tb-3, weg ermee. Verkoop je shit voor er opnieuw een reissue komt, nu de prijs hoger is dan ne m kocht. Fabrikanten kijken ook naar reverb . Ka ching.

Koop 2ehands. Liefst met garantie. Bevalt t niet echt, geen tijd verliezen, zet t te koop. Wachten is verliezen zolang t nog nieuw verkrijgbaar is. En als de fabrikant morgen afprijst, verlies jij nog meer.

Zet je t te koop, ga onder alle prijzen en zorg dat je fotos maakt in daglicht en poets de boel, en je verkoopt t voor al de anderen. Je wil de boel weg, nogmaals, als er morgen iemand onder je prijs duikt verlies je mogelijk nog meer.

Als iemand wat van je wil kopen, reageer direct. Als ie morgen nuchter is of er n nacht over sliep of wat anders googlede, koopt hij niet meer.

Neem geen kinderen. Ze kosten een huis en nog veel erger: ruimte en tijd. Dus jij hebt geen extra synth kamer en indien wel, geen tijd om er te zijn want dat nageslacht wil aandacht en n taxi rit naar school/hobby
Werk op dagen dat niemand werkt. Dubbel loon en vast geen bazen die op je vingers kijkend Woop woop. Met dat extra loon trakteer je jezelf op een parttime contract zodat je meer tijd hebt om met al je speelgoed te spelen ipv te gaan werken. Je hebt dat namelijk niet nodig, fulltime inkomen. Je hebt tenslotte geen autolening, dure omnium verzekering of torenhoge facturen voor de herstelkosten van je auto want je las de topic vanaf t begin
——-

Als ik al deze zaken moet geweten hebben toen ik 24 was ipv 50 had ik nu zoveeeeel verder gestaan…

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik mijn centrale verwarming niet, maar enkel een electrisch straalkacheltje. Mijn huisbaas heeft daardoor de huur met 100 euro per maand naar beneden bijgesteld, omdat hij anders jaarlijks teveel moest terugbetalen. Ik ben warm, de rest van mijn huis niet. De synths worden beschermd door vochtvreters van de action.
Ik zou het een beetje gezellig maken met wat kaarsen 👍

Laatst gewijzigd:
Nog een tip: gebruik gratis software. Er bestaan inmiddels veel legale gratis alternatieven voor betaalde programma's.

Hier dan mijn tips om lekker veel geld over te houden voor Synths en allerlei andere dure gear.

1. Doe geen zaken meer met de belastingdienst, dat is echt een kutbedrijf, slechte dienstverlening met veel te hoge facturen.
2. Ga niet trouwen of samenwonen om vervolgens weer te scheiden.
3. Wat kinderen betreft, oefenen, oefenen en nog eens oefenen maar wordt geen professional.
4. als je met anderen wat leuks gaat doen als uit eten of wat drinken in de kroeg en iemand uit het gezelschap begint over de rekening, laat 'm die dan betalen zonder daar moeilijk over te doen.
5. betaal oude rekeningen niet.
6. laat nieuwe rekeningen zo lang liggen dat ze oud worden.
7. wil je werken voor je geld, kies dan het oudste beroep
8. wil je geld lenen bij de bank, plan je bezoek dan 's nachts en begin nu al met de tunnel te graven.
9. vraag altijd korting op je aankopen.
10. geef nooit korting op wat je verkoopt.

Lukt het niet met deze tips dan moet je maar wat anders bedenken

Laatst gewijzigd:
Ik probeer zoveel mogelijk zaken te kopen die lang meegaan.
Zo bleek mijn eerste Mac in aanschaf de duurste, maar in gebruik de goedkoopste computer (en dan had ik nog pech ook met die Mac).

We gaan weinig uit eten, maar dat is meer omdat we liever met een broodje op een mooie plek in de stilte zitten dan knieperigheid.
We hebben geen kinderen en hoewel financiën ook in deze keuze geen overweging is geweest scheelt het wel aanzienlijk als ik om mij heen kijk.

Als je van musea houdt is een museumkaart de moeite waard.
Met vier bezoekjes heb je hem er meestal al uit en je loopt wat gemakkelijker een museum in en ook weer uit als je het niks vindt.

Wat echt heel veel scheelt is een partner die dezelfde liefhebberij en prioriteiten heeft.
Zo heeft mijn partner weinig met schoenen en geven we allebei ons geld het liefst uit aan muziek en boeken.

IMG_0332.jpeg

Gisteren met mijn oudste telg naar de bios en daarna uit eten geweest. Making memories enzo, het was echt heel leuk. Maar al met al toch ongeveer een Behringer uitgegeven.

Back