De opvolger van de Behringer X32, de 'Wing' is er al een paar jaar. Super ding maar wel een beetje groot en rare shape.., maar goed nieuws!! Er is nu een 'compact' versie en een 19" rack versie. Beiden met 10" touch screen en dezelfde specs!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Niet die rack versie toch?$2499 zie ik, ai
Mooi ding, ik had hem gisteren ook bekeken.
Ik weet niet of je de headphone outs ook kan misbruiken als aux sends 'naast' de 8 standaard out sends (heb nog niet in de handleiding gedoken).
Dan zou je namelijk ineens 8 stereo outs hebben.
Overigens is de Mackie DL32s ook een leuke upgrade voor mijn XR18.
Stukje goedkoper, meer fysieke inputs dan deze Wing, maar minder 'functies' op het apparaat zelf en geen mogelijkheid om tot 48 kanalen uit te breiden (in en uit).
En minder combi XLR jacks, wat voor de synth gebruikers vaak toch handiger is (jacks)
Oh jammer. Dus dan is de DL32s nog niet zo'n gek alternatief, tenzij je absoluut een fysiek scherm en wat knoppen wilt of via een uitbreiding wilt werken om extra outputs te realiseren.ik heb een yt artikel gezien over de nieuwe wing en daar werd dit besproken, zijn idd te gebruiken als aux maar enkel als stereo itt tot de 8 mono outs. De totale outputs blijft 8 op de unit, dus met monitor out L/R houdt je 3 HP outs over, of 6 mono aux (of welke combo dan ook).

ja en nee lol, dit is 24in/8uit local waarbij je 4 headphone amps hebt die blijkbaar meer dan nominaal uitsturen om o.a. afstanden te overbruggen voor $1600 (en meer functies uiteraard).Oh jammer. Dus dan is de DL32s nog niet zo'n gek alternatief, tenzij je absoluut een fysiek scherm en wat knoppen wilt of via een uitbreiding wilt werken om extra outputs te realiseren.
Die Dl32s heeft 32 ins + 8 AUX voor € 1160,-
Ik heb met z'n kleine broertje gewerkt en die leek mij prima te werken.
Ik gebruik de XR18 (welke hij zou vervangen) wel degelijk voor kleine optredens als mixer met de app. Ik heb er alleen een extra router aan hangen voor stabiel internet.ja en nee lol, dit is 24in/8uit local waarbij je 4 headphone amps hebt die blijkbaar meer dan nominaal uitsturen om o.a. afstanden te overbruggen voor $1600 (en meer functies uiteraard).
Het is hoe dan ook goedkoper, maar de usecase zal hoe dan ook voor iedereen anders zijn waarbij ik snap dat de aantrekkingskracht prijs vs inputs is en aangezien jij geen foh functies zoekt zal dit niet aan jou besteed zijn.
Precies. Als je dat nodig hebt, zit je volgens mij niet in het Behringer segment te grasduinen.IMO, zal dit niet voor iedereen de beste oplossing zijn voor studio mits het jou niet uitmaakt dat de resolutie fixed is op 48/24. Persoonlijk zou ik dit liever zien op 96k voor studio gebruik maar dat is wishfull thinking voor deze prijs, maar voor live is dit geen probleem uiteraard.
Ik doelde niet direkt op jouw persoon, maar dat is op budget een goede setup voor jouw eisen voor een behoorlijk aantal i/o voor live gebruik. Als toevoeging op wat ik voorheen zei, de 4 HP amps is ook weer een unit minder dat je meesleept en dat telt natuurlijk ook. Ik vermoed dat die combo (wing + DL32) jou nog steeds genoeg auxileries geeft, hoewel ik natuurlijk niet weet of jij met een band werkt of met enkel synths. Voor live gebruik is de usb geen beperking, je kan nog een DN4888 erbij halen voor 8 extra i/o voor nog geen 400 euro.Ik gebruik de XR18 (welke hij zou vervangen) wel degelijk voor kleine optredens als mixer met de app. Ik heb er alleen een extra router aan hangen voor stabiel internet.
Dus dat zou de DL32s ook gaan doen. (router is dan niet nodig, ten minste, niet in mijn ervaring)
Ik mix regelmatig met de 16, die bevalt erg goed.
Niet zo fijn als fysiek schuiven natuurlijk, maar daar heb ik geen budget en ruimte voor.
Die 32s is gewoon veel 'bang voor buck' als je hem vergelijkt met de Wing Rack. Ik zie de fysieke knoppen en scherm toch vooral als extra / backup en niet waar je de hele tijd op zit te werken.
Daarvoor zou ik iig de app gebruiken.
En inderdaad, ik zou hem ook veel als interface gebruiken. De XR18 is 90% interface voor mij en hooguit 1x per maand een mixer / stagebox. Al kan dat binnenkort gaan veranderen. (vandaar ook mijn interesse in de Wing / DL32s
Ik heb geen goed vergelijk tussen de preamps van de Wing en die van Mackie, dus weet niet of daar nog veel verschil in gaat zitten. Voor line level spul verwacht ik sowieso weinig verschil.
Precies. Als je dat nodig hebt, zit je volgens mij niet in het Behringer segment te grasduinen.
Ik doelde niet direkt op jouw persoon, maar dat is op budget een goede setup voor jouw eisen voor een behoorlijk aantal i/o voor live gebruik. Als toevoeging op wat ik voorheen zei, de 4 HP amps is ook weer een unit minder dat je meesleept en dat telt natuurlijk ook. Ik vermoed dat die combo (wing + DL32)
Ik neem onze band op, heb een synth verzameling met wat outboard spul en gebruik hem voor kleine optredens. Allemaal met de XR18 nu, en ik zoek naar een vervanging in de vorm van een DL32s of mogelijk deze Wing rack. 24 inputs is al genoeg, 8 aux is al 2 meer dan ik nu hebjou nog steeds genoeg auxileries geeft, hoewel ik natuurlijk niet weet of jij met een band werkt of met enkel synths. Voor live gebruik is de usb geen beperking, je kan nog een DN4888 erbij halen voor 8 extra i/o voor nog geen 400 euro.
Jouw overweging is hierin duidelijk, als je thuis een band zou opnemen dan wil je ultiem een lagere roundtrip latency en dat ga je niet halen met 48k. Ik denk dat dat minder relevant is als je thuis enkel met synths in een daw werkt dus dat is een con waar jij mee kan leven.
Lol, was in de veronderstelling dat je de dl32 al had. Ik zou voor een wing rack + DN4888 gaan als t enkel om de extra outs gaat, 32in/16uit en je bandleden kunnen dan lekker hun eigen monitor mix maken op de telefoon.Het zou de 1 of de ander worden
Ik neem onze band op, heb een synth verzameling met wat outboard spul en gebruik hem voor kleine optredens. Allemaal met de XR18 nu, en ik zoek naar een vervanging in de vorm van een DL32s of mogelijk deze Wing rack. 24 inputs is al genoeg, 8 aux is al 2 meer dan ik nu hebmaar ik moet toch eerst nog sparen en er staat meer op het lijstje
![]()
Ik heb een paar keer gewerkt met een DL32 met het mixen van bands.. Ik vond de 4x fx in de Mackie matig van kwaliteit. Gewoon geen lekkere reverbs.. Veel ins, idd. dat mis ik wel een beetje op de X32 producer die ik heb maar heeft veel mooiere reverbs!! En het dubbel aantal fx slots. Op deze Wing compact rack zitten nog 8 extra ingangen. En een 10 inch scherm. Betere Mic pre-amps en 16 effect slots!!Mooi ding, ik had hem gisteren ook bekeken.
Ik weet niet of je de headphone outs ook kan misbruiken als aux sends 'naast' de 8 standaard out sends (heb nog niet in de handleiding gedoken).
Dan zou je namelijk ineens 8 stereo outs hebben.
Overigens is de Mackie DL32s ook een leuke upgrade voor mijn XR18.
Stukje goedkoper, meer fysieke inputs dan deze Wing, maar minder 'functies' op het apparaat zelf en geen mogelijkheid om tot 48 kanalen uit te breiden (in en uit).
En minder combi XLR jacks, wat voor de synth gebruikers vaak toch handiger is (jacks)

@Formant Haha.. DL32.. ja, ik snap de redenatie nu. Ik heb voor mijn X32 producer nog een 8 kanaals uitbreiding gekocht. Die uitbreidingen voor de Wing zijn een stuk couranter voor een gemiddelde synth studio. De 16 kanaals ingangs versie is zelfs goedkoper dan de 8 kanaals versie die ik heb gekocht.. Midas DN4816-I
Jij had toch ook een Wing.. Of ben ik nu in de war... ??
Als ik het onderstaande videootje goed begrijp, zijn alle 48 kanalen dus stereo te gebruiken. (mits je de fysieke ingangen hebt natuurlijk). Maar met 2 van die 16 kanaals ingangboxjes heb je dus 56 (24+32_)ingangskanalen en kun je daarnaast nog eens 20 stereo DAW paartjes laten terugkomen??
Edit.. ik weet het al weer.. iemand met dezelfde kleur avatar..
Maar idd dus. Insane veel inputs!!
Ik ga het wel in de gaten houden, maar ik zal volgend jaar eerder kijken naar 96/192k systeem, maar op budget tja... dante opstelling met een wing rack en iets als een DL32 en je bent de rest van je leven wel voorzien van I/O voor thuis of foh. Is de latency met Dante lager?? Audio over USB2 is idd wel een beetje gedateerd.dante opstelling met een wing rack en iets als een DL32 en je bent de rest van je leven wel voorzien van I/O voor thuis of foh.