Behringer (little!!) Wing

De opvolger van de Behringer X32, de 'Wing' is er al een paar jaar. Super ding maar wel een beetje groot en rare shape.., maar goed nieuws!! Er is nu een 'compact' versie en een 19" rack versie. Beiden met 10" touch screen en dezelfde specs!!

behringer-wing-series-compact-rack-black-aufmacher.jpg

Ik heb nu een desktop wing en 2maal s16 in gebruik.
Dit is fantastisch en een hele verbetering.

In de toekomst komen er dan nog eens 5stuks s16 units bij, die gaan mn laatste 4 analoge mixers vervangen.

In een verre toekomst mogelijks nog een wing rack erbij als effecten centrale.
De 24 extra Midas Pro inputs zijn ook top natuurlijk
De vele stompboxen en rack effecten kunnen dan allemaal met send returns.
Dit zou met een x32 rack ook kunnen maar de bediening is kut.

Mooi is dat je gelijk welke channel op gelijk welke fader kan plaatsen. Hier de volgorde veranderd in 1,15,14,13,8,5,7...... gewoon omdat ik het vandaag wil, in 5 seconden is dat gepiept.

Iedere channel heeft ook een input gate, lichte hum en ruisjes zijn makkelijk weg te poetsen waar nodig.
Het is hier nu zo ruisvrij en stil in mn studio dat ik er ongemakkelijk van wordt.

Attachments

• 20250315_102838.jpg
    20250315_102838.jpg
    223,9 KB · Bekeken: 105
Mijn wing zit vol.
Ik heb nog 15 extra stereo channels nodig om alles aan te sluiten en de laatste analoge mixer te dumpen.
Uitbreiden met een wing rack lost alle beperkingen op maar ze zijn nergens te koop.

Hopelijk komt daar snel verandering in

Mijn wing zit vol.
Ik heb nog 15 extra stereo channels nodig om alles aan te sluiten en de laatste analoge mixer te dumpen.
Uitbreiden met een wing rack lost alle beperkingen op maar ze zijn nergens te koop.

Hopelijk komt daar snel verandering in
De S32 heeft voldoende aansluitingen, en is goedkoper. Is dat geen oplossing?

Sources zijn nieg het probleem, die heb ik genoeg. S16 dl16 en dn4816-I.

Ik kom echt stereo channels te kort, de 48 op de wing zitten vol.

Laatst gewijzigd:
Heb je die niet ‘keer 2’. Je hoeft toch niet alles te gelijk te kunnen of wel? ;)

Jij tips @Grooveron ?
Ik ga hier eens mee aan de slag, ALT inputs gebruiken en EXT effect slots om returns te vermijden.
Dan ook nog een paar channels opslaan op usb stick. Dan kunnen die niet allemaal tegelijk, maar dat is idd niet nodig.

Thnx

Ik ben wel om denk ik.

Ik heb al jaren een TouchMix 32, maar kan lang niet alles aansluiten.
Met een Wing en een tweetal Midas DN4816-I kan ik weer vooruit.

Natuurlijk zijn er goedkopere oplossingen met patchbays, maar die Wing maakt lijkt me voor mij een uitstekende alles in één oplossing zonder teveel gedoe.

Nu nog even sparen....en de studio verbouwen. ;)

Ik heb een dn4816-I en een paar s16. De s16 zijn beter imo.
Je hebt er 8 extra uitgangen bij (voor effecten, monitors etc) + de 16 inputs hebben midas preamps. De dn4816-I is line level only. Er zit wel trim op de input om toch wat input volume te regelen.

Tenminste als je xlr pluggen op je kabels kan solderen, de s16 is enkel xlr

Ik heb een dn4816-I en een paar s16. De s16 zijn beter imo.

Wat maakt die beter naar jouw mening?
De extra outputs zit ik vooralsnog niet erg om verlegen.

Ik ben ook van plan het nodige kabelwerk te vervangen.
Ik heb mij tot nu gered met goedkope multicores van Thomann, maar vraag me af welke kabels mensen hier zoal gebruiken.

Ik gebruik veel externe effect Pendalen, dus outputs op verschillende locaties in de studio is handig.
De s16 heeft preamps, de dn4816-I niet.
De s16 was 2dehands te krijgen de dn4816 enkel nieuw. (Alles is 2dehand hier, wing ook)

De dn4816-I zijn combo aansluitingen, dat is een enorm voordeel natuurlijk

Multicores en patchbays zijn vervangen door stageboxen.
Alle kabels tussen synths herbruikt, wel ingekort en aan 1 kant een xlr gesoldeerd waar nodig.

Ik gebruik goedkope kabels en pluggen van musicstore of Thonmann.

Bedankt voor de antwoorden!

Ik hoop ergens in de zomer de aanschaf te kunnen doen, dus ik ben me er in aan het verdiepen en als de noob die ik op dit vlak ben valt er veel te leren en te verwerken.
De handleiding van Behringer mag die naam eigenlijk niet hebben vind ik (nou ja, ze noemen het ook een quickstart guide), dus ik vroeg me af of er goede
bronnen van informatie zijn.
Ik heb op Youtube gekeken naar tutorials ven Drew Brashler gekeken en hoewel die erg informatief zijn is het ook véél informatie met voor mij onbekende materie.

Ik hoopte ergens een alternatieve handleiding of aanvullende documentatie te vinden, maar tot nu ben ik daarin niet erg succesvol.

Het zal ook schelen als ik het apparaat straks daadwerkelijk onder mijn handen heb.

Ik heb alle filmpjes van Drew Brashler gekeken, dan mn computer in een vat zwavelzuur gedumpt. 17 duvels gedronken om Drew uit mn kop te krijgen.
De rest al doende geleerd.
Ik heb de wing wel goed onder de knie nu.
Manuals van Behringer zijn waardeloos

17 duvels gedronken om Drew uit mn kop te krijgen.

:D

Manuals van Behringer zijn waardeloos

Die conclusie had ik inmiddels ook al getrokken ja.
Overigens zijn ze niet de enige fabrikant waar de handleidingen te wensen overlaat.

Het is allemaal gelukt.

Er zitten nu 51 synths, 1 pc en 14 externe effecten allemaal centraal op 1 mixer. Via externe stageboxen.

Met 1 of 2 drukken op de knop kan alles met alles gelayerd worden door gelijk welk effect dan ook.
Dit is geweldig, ben niet meer uit de studio weg te slaan.

Er zijn 6 analoge mixers, 2 patchbays, 4 rack effecten, audio interface, DAW conroller en 150m kabel weg, nu allemaal overbodig.

Wat fotos voor de liefhebbers

Attachments

• 20250531_085820.jpg
    20250531_085820.jpg
    250,3 KB · Bekeken: 82
  • 20250531_085921.jpg
    20250531_085921.jpg
    191,6 KB · Bekeken: 75
  • 20250531_090004.jpg
    20250531_090004.jpg
    201,6 KB · Bekeken: 95
  • 20250531_090027.jpg
    20250531_090027.jpg
    232,7 KB · Bekeken: 85
  • 20250531_090047.jpg
    20250531_090047.jpg
    218,9 KB · Bekeken: 81
  • 20250531_090108.jpg
    20250531_090108.jpg
    204,4 KB · Bekeken: 86
  • 20250531_090413.jpg
    20250531_090413.jpg
    223,7 KB · Bekeken: 77
Het is allemaal gelukt.
:okdan:

Ik schat nog een maandje voor de mijne komt en ik heb er zin in.
De basis lijkt me niet ingewikkeld, maar kanalen naar externe effecten sturen vind ik nergens heel duidelijk uitgelegd, dus daar zal ik proefondervindelijk achter moeten komen.

Vooral het overzicht en de totale integratie lijkt me fijn.
Geen aparte mixer meer voor m'n modular, gewoon alles op één centraal punt.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
maar kanalen naar externe effecten sturen vind ik nergens heel duidelijk uitgelegd, dus daar zal ik proefondervindelijk achter moeten komen

Het kan op veel manieren, super flexibel.

Ikzelf gebruik een bus per effect. Op de bus gebruik ik dan een insert slot.

Je kan een intern plugin effect inserten op de bus maar ook een extern effect inserten.
Bij extern effect moet je dan wel de (sources en destinations) fysieke aansluitingen instellen.

Op zich niet moeilijk maar wel even wennen in het begin.

Tijdens je jam kan je nu een 1 of meer channels naar de bus routen en voila.

Ik begrijp dit een soort van half, maar met het apparaat voor me zal ik er met vallen en opstaan wel komen.
Ik neem aan dat hij een insert ook per kanaal opneemt? (op de SD)

Back