Nou, ik heb er nog eens naar gekeken. Ik dacht eigenlijk eerst: 'wat een onzin! Eindelijk issie eens in een keer goed juist'Ik vind alle synths en geluidjes helemaal goed gelukt. Lekker veel galm ook. Maar de baslijn, toch een van de belangrijkste dingen, vind ik helaas minder geslaagd. Sowieso ga ik niet lekker op de veranderende toonhoogte en af en toe klinkt het zelfs helemaal off-key. De experimentalisten zullen er misschien van smullen maar voor mij schuurt het teveel. Als je dit toch wilt doen, misschien werkt het dan beter om de baslijn op die momenten ook helemaal te vernielen met effecten als bitcrusher en andere glitchy shizzle.
Ook zou de baslijn voor mijn gevoel iets meer cadans moeten hebben. Als ik het goed hoor dan speelt hij niet op de eerste tel (tegelijk met de kick). Wat je kunt doen is een multiband volume shaper (shaperbox kan dat en er zullen vast ook andere oplossingen zijn) waarbij de sub harder wordt geducked dan het hoog, zodat je baslijn ook op de 1e tel kan spelen en je meer cohesie krijgt tussen je kick en baslijn. Daarbij vind ik dat de 2e tel van de baslijn iets te hard staat, waardoor de cadans (onnodig) vertraagt. Het is een detail maar ik denk dat de track er erg van kan profiteren.
Uit welke synthesizer komt de baslijn? Hij klinkt mij erg kaal zonder veel harmonischen. Ik vermoed Operator? Je zou het spoor kunnen dupliceren en een andere synth hetzelfde laten spelen, maar dan met wat distortion, stereo widening (microshift bijvoorbeeld doet dat lekker) en pingpong delay erop zodat hij lekker breed wordt. En dan zorgen dat dat extra spoor niet te veel laag heeft. De originele baslijn kun je indien nodig wat hoog van filteren.
Maar nu zie ik dat je helemaal gelijk hebt. Ik zie dat ik iets comppleet over het hoofd heb gezien: de vol<vel' stond uit! Dus dan reageren de ingestelde velocitywaarden natuurlijk helemaal niet
Dat is wat jij waarschijnlijk bedoelde met die cadansDat maakt nu al iig een enorm verschil qua drive. Dus dat is nu iig alvast aangepakt. Zal nog eens kijken wat die extra dingen die je noemde doen. In ieder update ik 'm zo weer ff zodat iig de velodity in de nieuwe versie nu wél werkt haha.