Jp-8000

paul

Joe haj
Dag allen,

ik heb graag wat hulp want ik snap iets niet..
komtie dan,

ik heb een patch gemaakt met de JP in ''split'' dus mn keyboard is opgesplitst in 2 geluiden, links geluid 1 en de andere helft geluid 2.

als ik in cubase ga tekenen waar het ondereste geluid moet zitten.. dan hoor ik gewoon de bovenste patch alleen dan heel laag.. en dat wil ik niet..

als ik op mn JP speel doet hij het dus goed.. maar ga ik dus op mn midi-keyboard spelen dan hoor ik maar 1 patch..

hoe kan dit? en hoe kan ik dit verhelpen?

alvast bedankt

:okdan:

Ben je er zeker van dat ze niet op een verschillend MIDI-kanaal zitten?

Effe een wilde gok... zijn die twee geluidsoorten aan hetzelfde midi-kanaal gekoppeld?

verdorie, ik moet sneller leren tikken...

klopt
in split mode moet je de 2 afzonderlijke geluiden hun eigen midi kanaal geven.
dit doe je op de jp door op shift 2 te drukken en dan op 2 blijven drukken totdat je part midi ch ziet staan.
door op lower te klikken kun je daar het midi kanaal van instellen bijvoorbeeld 1
door op upper te klikken kun je het midi kanaal van de 2e sound instellen bijvoorbeeld 2

in cubase kun je nou als je naar midikanaal 1 signalen stuurt het lower geluid bedienen
als je naar midi kanaal 2 stuurt hoor jet het upper geluid.

je kan op de JP zelf een keysplit ingeven, in hetzelfde menu waar je aangeeft hoe de voices zijn verdeeld. (2-6,3-5,4-4 enz).

vervolgens heb je in cubase je twee midikanalen waarmee je fullrange dat geluid kan gebruiken. op dat moment heb je niets met de keysplitt te maken, alleen wanneer je op de toetsen speelt met Local On (te vinden in Midi Options). Als je het midikanaal van upper selecteert in cubase met Local Off dan zal je alleen upper horen. Selecteer je het lower kanaal in cubase (als track dus) dan hoor je die alleen!

dank allen het is gelukt..:)

ik ben heb ''shift'' gedaan.. en bij upper midi channel 2 gegeven... en lower midi channel 2...

in cubase heb ik dan 2 apparte midi kanalen aangemaakt... en het werkt goed.!

lang leven SF:halleluja

PS. ik heb nog steeds geen manual van de JP dus daarom moet ik het hier maar vragen helaas.. igg nogmaals bedankt

Ik las laatst dat Roland al zijn manuals online gaat zetten (eindelijk!!!!), voor zover ik me kan herinneren eerst die van de lopende productielijn en later ook die van oudere synths en dergelijke. Dus waarschijnlijk nog even wachten, maar er is hoop!
Ik heb trouwens nog niet bij Roland op de site gekeken, maar neem aandat het geen onzin was, bron was geloof ik sonicstate.

Back