Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik wilde het toch graag een keer doen om promotiemateriaal voor mezelf op te kunnen nemen, ik ga alles filmen en de set opnemen. Dat haal ik er dan uit voor mezelf.
Je mag van de belastingdienst een paar duizend bij verdienen zonder dit op te geven, naast de “gewone” baan.Waar ligt het onderscheid voor jullie tussen verdienen en snabbelen? Het zou mij echt veel angst geven als ik voor m'n inkomen afhankelijk zou zijn van de gigs en klussen die ik via-via weet te regelen. Maar ik ben dan ook niet gemaakt voor het ondernemersvak.
Dit is dus pertinent niet waar (en dat heb ik gevoeld). Elke euro die je verdient met iets als hobbymatig muziek maken moet je officieel opgeven als ‘overige inkomsten’. Je mag dan weer wel je kosten er vanaf trekken. Dus als je in een jaar 1000 euro hebt verdiend, maar 1500 hebt uitgegeven aan nieuwe gear, dan hoef je dit niet op te geven.Je mag van de belastingdienst een paar duizend bij verdienen zonder dit op te geven, naast de “gewone” baan.
Zolang ik daar onder blijf, geen probleem![]()
Pot neerzetten bij je optreden om te doneren met de mededeling erbij dat je van het bedrijf maar 50 euro krijgtKlopt, er werd 50 geboden nadat we het er al maanden over hadden. Ik zou eigenlijk bij twee events spelen maar n.a.v. het geld heb ik er één van afgezegd. Ik wilde het toch graag een keer doen om promotiemateriaal voor mezelf op te kunnen nemen, ik ga alles filmen en de set opnemen. Dat haal ik er dan uit voor mezelf.

Betere muziek zeker niet!Even nieuwsgierig. Maak je nu meer muziek, betere muziek of andere muziek? Of steek je de vrijgekomen tijd in wat anders, zoals promotie?
Is dit een grap? Wat een rare instantie om te argwanen.Iemand hier die lid is van Buma Stemra?
(je weet wel.. de muziek maffia)
Schijnt dat je eerst alleen maar veel contributie betaald
Als ze er dan vertrouwen in hebben dat je je aan de omerta houdt krijg je wat knaken
.Zeker…en BS doet ontzettend haar best om het voor zowel rechthebbenden en licentienemers zo helder mogelijk te maken en is bestuurlijk gezien zoveel mogelijk een afspiegeling van wat gaande is in Nederland qua scenes….en die contributie stelt in verhouding tot alle administratie en onderzoeken die men uitvoert, niets voor. Als je als auteur netjes en correct opgeeft welke stukken van je hand zijn + de door BS gevraagde gegevens, krijg je uiteindelijk netjes uitgekeerd hoor….en men is, mocht er toch iets niet kloppen, altijd bereid het gesprek aan te gaan voor het komen tot een oplossing. BS is zeker geen maffia, maar een organisatie die een extreme berg aan informatie probeert te verwerken…en waar gehakt wordt………Iemand hier die lid is van Buma Stemra?
(je weet wel.. de muziek maffia)
Schijnt dat je eerst alleen maar veel contributie betaald
Als ze er dan vertrouwen in hebben dat je je aan de omerta houdt krijg je wat knaken
Zelf ben ik lid van de Belgische tegenhanger SABAM. Ik moet de mening van Timecop toetreden: ik ontvang een klein bedrag per keer dat mijn muziek gedraaid of gebruikt. Ik betaal ook geen lidgeld. Ik weet dus echt niet waar het origineel geposte antwoord vandaan is gehaaldIs dit een grap? Wat een rare instantie om te argwanen.
Als je muziek gedraaid wordt krijg je geld van Buma Stemra. Als je muziek niet gedraaid wordt niet. Zo simpel is het en het heeft niets te maken met maffia praktijken of je ziel verkopen aan de duivel.
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar voorheen kreeg je je kosten voor het abonnement terug (minus administratiekosten) als je niets betaald krijgt.
.Waar ligt het onderscheid voor jullie tussen verdienen en snabbelen? Het zou mij echt veel angst geven als ik voor m'n inkomen afhankelijk zou zijn van de gigs en klussen die ik via-via weet te regelen. Maar ik ben dan ook niet gemaakt voor het ondernemersvak.