Classic Acid Techno

Ja, nice... maar de kick klinkt erg lomp en schreeuwt naar afwisseling. Heb je geen stutter-vst zoals Grossbeat ofzo?
Mee eens. Lekkere track, maar de kick iets subtieler geeft wat meer ruimte aan de rest. Het zal niet onderdoen aan de kick, je gaat gewoon meer andere dingen horen.

Lekker techno
Alleen de 909 sidestick/clap en hihats mogen iets harder, die worden nu verzwolgen door de bass-drum.
Mee eens. Lekkere track, maar de kick iets subtieler geeft wat meer ruimte aan de rest. Het zal niet onderdoen aan de kick, je gaat gewoon meer andere dingen horen.
Arturia heeft ook EQ's haha, dus deze maar even gebruikt op de master bus in versie 2. Er zat een behoorlijke dip in de 5khz waardoor je een hoop niet goed hoorde. Hopelijk komen de elementen nu beter door.
Daarnaast de melodie ook gesplitst in een stuk "sawtooth" en een stuk "square". Klinkt wat agressiever naar mijn mening.

Ik hoor minimaal verschil met de kick. Het zal ook een smaak-dingetje zijn. Het wordt, voor mij, wat monotoon omdat de kick de boventoon voert.
De track lijtk wel iets frisser en meer open te klinken, dat klinkt prettiger.

Fijne plugins van Arturia :)
Ik heb de laatste versie overgeslagen, maar mogelijk hebben ze weer genoeg nieuws in de volgende :)
De track heeft m.i. teveel kick t.o.v. de rest. Ik weet dat het ooit een stijlding was, maar toch.
Misschien die acidlijn wat ducken op de kick, zodat de kick zachter kan, zonder te verdrinken.
Hier en daar mag hij van mij nog wel een fout monotoon stringetje krijgen voor de afleiding.

Back