DAW welke? na Cool edit pro?

Even vanuitgaande dat het om een Windows computer gaat.

Selecteer in Reaper onder 'audio devices' de ASIO versie

De Esi Maya zal ook in devices staan onder ASIO mocht dat geen geval zo zijn. Download dan de driver van de ESI website. ESI ondersteunt nog steeds veroudere interfaces met drivers voor x64bit systemen

Experimenteer met de buffer van de driver en de latency instellingen. Wanneer het geluid kraakt en vervormd probeer een iets hogere setting.

Heel veel succes en plezier alvast! :D

Opgelost!
Ik moest asio bij Audio systeem kiezen, zie bijlage! (sorry! L3N je berichtje net gezien, DANK, maar gelukkig al gevonden)

Asio instelling bij Reaper 1.jpg

Groet,Rob

Ook nog jarenlang met de multitrack functie van cool edit pro liggen spelen vroeger :) Nostalgie. Ik gebruik hem nog steeds in een Crossover pakje

Ik denk dat Ableton Live Intro het beste in de buurt komt. Je kan de MIDI functies gewoon negeren. Grootste verschil met CEP is dat nu alles non-destructive is. Heerlijk, hoor :)

DANKJULLIEWEL!!!! voor alle reacties! Fijn dat er zo meegedacht wordt.....
Ik heb besloten in zee te gaan met Reaper, de probeer versie, geïnstalleerd aangegeven dat hij mijn geluidskaart ,ESI Maya44e, mag gebruiken maar.....opnemen op meer dan één spoor lukt mij wel, maar het geluid wat uit mijn speakers komt is een fractie later dan het geluid wat ik ter plekke inspreek.......
Heeft dit te maken met latentie? ik zoek verder.....

groet,

rob
Ja klopt. Latency.
Al kan Reaper zelf daar niet heel veel aan doen.

Asio drivers gebruiken (indien die er zijn) en als het kan monitoring UIT zetten via Reaper. Maar dan moet je geluidskaart / interface de mogelijkheid bieden om rechtstreeks terug te luisteren wat je opneemt.

Ehhh, stereospoor?:eureka:

Gewoon 2 kanalen aanmaken en "balans van ene naar links, andere naar recht doen?
Of is er een optie 2 kanalen tegelijk aan te maken, dus de "optie" stereo?
Ik moet de instructie video's maar eens goed bekijken......(waar zit de handleiding eigenlijk?)
Ik ben er wel zo eentje die gewoon aan de slag gaat zonder voorbereiding, moet ik eigenlijk anders doen......(maar ben vast de enige niet!) :beard:

groet,:okdan:
rob

Heeft dit te maken met latentie? ik zoek verder.....
Altijd vertraging. De vraag is : Heb je daar last van?
Ik weet dat het vertraagd maar ik hoef het geluid wat ik direkt opnam niet meteen te horen. Als het niveau maar goed staat.
Voordat ik opneem hoor ik het. En zo klinkt het ook bij het opnieuw afspelen ook even later na bijvoorbeeld een paar minuten..

Back