Album Keyboard Madness

JimmyEyckmans

Beta The Mad Scientist
Dit zijn 5 akkoordenprogressies gemaakt met de Yamaha PSR SX700. Er zijn onboard Styles en user Styles (gekocht op internet).
Gemixed en mastered met Neutron 4 en Ozone 11 Advance. Naar de pc gerecord met een Roland Rubix22 audio-interface.

Op Bandcamp beschikbaar voor 1€.

Ik heb ze allemaal beluisterd. Op de achtergrond. Ja, idd leuke akkoorden. Je kent wel wat van muziek, integenstelling tot Gloomy :)

Mooi gedaan hoor... :okdan:
Er komen steeds meer synths in je muziek.
Toch moeilijk te oordelen als je muziek gedeeltelijk uit een begeleiding keyboard
(Yamaha PSR SX700) komt en gedeeltlijk van mixing tools (software)
De tracks zijn goed gespeeld en goed opgenomen.:okdan:

Nu nog wat AI vocals;):D

Mooi gedaan hoor... :okdan:
Er komen steeds meer synths in je muziek.
Toch moeilijk te oordelen als je muziek gedeeltelijk uit een begeleiding keyboard
(Yamaha PSR SX700) komt en gedeeltlijk van mixing tools (software)
De tracks zijn goed gespeeld en goed opgenomen.:okdan:

Nu nog wat AI vocals;):D
Zijn gewoon akkoordenprogressies die de toon van de stijl veranderen. Probeer steeds met de stijl iets te maken.
Neutron 4 doet veel naar het lichter maken en helderder, ozone 11 advanced doet veel in het afwerken.

Maar ben er nog mee aan het spelen, heb nu gevonden dat ik door kleine aanpassingen te doen betere resultaten kan halen. Mogelijks maak ik al de nieuwe nummers op die manier, maar weet dat nog niet.
Ga het wel zoiezo vanaf nu al zo doen.

Vocals zullen hier niet snel op te vinden zijn naargelang ik het zo wil hebben dat ik het kan spelen op het keyboard, als ik er terug naar zoek. Het gaat erom dat ik het kan spelen, het is iets mentaals.

Dank je wel, alleszins, ik kan geen noot lezen of schrijven, ik ga volledig voort op hetgene ik hoor en goed/speciaal klinkt :)
Dat doe ik ook. Ik gebruik basisakkoorden en soms gebruik ik twee handen om akkoorden te spelen van 5 noten of meer. Dat zorgt allemaal voor kleine details in de stijl. Is vooral ook op gehoor.

Opnieuw gemixed met neutron 4, het hele album, maar nu ook aanpassingen in Neutron 4 gedaan. Ik denk dat ik het beter gemaakt heb, maar ben niet zeker. Klinkt levendiger nu, minder dof. Instrumenten springen er harder uit. In mijn denken toch.

De overige op mijn SoundCloud pas ik binnen de komende uren aan waarschijnlijk

Gisteren op het goeie spoor maar door de toeten een beetje overdreven, ga nu de tracks proberen opnieuw te mixen met neutron 4 en niet overdrijven. Gaan ietsje lichter klinken maar niet veel. Zal iets laten weten als ik ze geüpload heb.

Back