Yamaha PSR SX700 - Dance - The Mystery Man

JimmyEyckmans

Beta The Mad Scientist
Ik had voor deze track nog geen topic aangemaakt dus moet ik dat nu doen, ik had hem gedeeld in een andere topic met naam Jazz Drunken Discussion of zoiets.
Al de andere tracks zal ik als ik denk dat ze af zijn in de juiste topic die al bestaat delen.
Kan wel even duren, want het is moeilijk voor mij. Ik weet echt niet of ik goed bezig ben of niet. Ik ben heel onzeker momenteel.

Ik zou dan ook willen vragen of jullie iets kunnen zeggen over hoe het klinkt. Of het te scherp klinkt of te dof. Ik denk niet dat het nog dof klinkt, maar ben bang dat het te scherp klinkt.
Toch lijkt het mij anderzijds dat het goed is, ik weet het dus echt niet en hulp hierover is altijd welkom

Ik ga direct een andere versie bij uploaden en dan moet je zeggen welke dat je het beste vind. Versie 2 heb ik geen AI gebruikt en zelf met presets en de leerfunctie gewerkt. Ik weet niet hoe dat gaat klinken, want ik ben daar echt slecht in daarmee dat ik altijd AI gebruik.
Maar wil het nu toch eens proberen, maar zoals ik zeg, het kan goed zijn dat het op niksen trekt.

Versie 2

Ik hoor bijna geen verschil. Waar moet ik op letten? AI??
De eerste versie heb ik de AI in neutron 4 en Ozone 11 zijn werk laten doen. Deze zorgen dan voor een chain van presets. Ik heb dan de leerfunctie in die presets gebruikt waar mogelijk.

Versie 2 is gedaan zonder AI, heb dus alle presets zelf gekozen en dan de leerfunctie gebruikt waar nodig. Ik hoor duidelijk verschil. De eerste versie lijkt in een box te zitten naar mijn mening en de tweede klinkt meer open.

Ik weet enkel niet welke het beste is. Degene die ai heeft voorgesteld en ik een beetje heb aangepast, of diegene die ik van nul af aan zelf heb gebouwd (de chain in neutron en ozone)

Wat precies laat je dan doen door a.i?

OkƩ, zal daar ook eens naar kijken dan.

Het geluid klinkt goed vind ik!

OkƩ, zal daar ook eens naar kijken dan.

Het geluid klinkt goed vind ik!
Ja, ik heb neutron 4 de a.i. gebruikt om een preset chain te maken. Die bestaat uit afzonderlijke modules (bv EQ, Compressor, Exciter...)om het geluid aan te passen. Waar mogelijk is, heb ik in die modules ook nog eens de leerfunctie gebruikt die mogelijk die module beter afstemt op de track.
Ozone 11 advanced hetzelfde. Ai een masterchain laten maken van verschillende modules (EQ, Impact, en andere) en heb ik de leerfunctie gebruikt in de modules die het mogelijk maakte. Vervolgens heb ik de maximizer op 9 LUFS gezet.

Ik ga het op deze manier doen, omdat het goed klinkt en eerlijk gezegd is het het makkelijkste voor mij. Als ik het zelf doe dan twijfel ik altijd of het wel goed is. Op deze manier gaat het sneller vooruit omdat ik er tevreden dan mee ben zoals het is.

Ja precies, zo gaat het mij ook altijd af met mixen dus is dit vast wat voor mij. Is het te downloaden als plug in?

Ja precies, zo gaat het mij ook altijd af met mixen dus is dit vast wat voor mij. Is het te downloaden als plug in?
Ik moet niets mixen sinds ik, maar 1 audiofile heb. Ik gebruik een stijl van een arranger keyboard en pas de toonaard daar mee aan door akkoorden te spelen. Is dus uiteindelijk live ingespeeld en maar 1 audio file. Ik moet dus geen instrumenten afstemmen op elkaar qua volume.

Neutron 4 en Ozone 11 advanced zijn inderdaad plugins, maar ze zijn wel prijzig. Ik heb vroeger eens een versie van beide aangekocht en nu geniet ik telkens van korting als een nieuwe uitkomt. Ik ga wel deze houden nu omdat die toch doet wat ik wil en het is goed genoeg. De bundel heeft me in de tijd rond de 500€ gekost.

Nu is er soms wel een sale en dan heb je ze aan halve prijs. Is van Izotope.

Ik gebruik Neutron 4 vooral voor het beter laten klinken van de audio file en Ozone 11 advanced is voor het masteren. Let op, als je de A.I. wilt moet je de advanced kopen en niet de normale versie.

Dan kan ik ze vermoedelijk draaien in Fruity Loops wat mijn favoriete sequencer is.

Dat de plug ins duur zijn vind ik geen probleem, heb het er voor over want zelf kan ik niet mixen.

Ik heb een mp3 toegevoegd ZONDER neutron 4 en Ozone 11 advanced op. Dan kan je horen hoe het klinkt als ik het opneem van het keyboard. Dan hoor je direct het verschil wel.

Attachments

• Yamaha PSR SX700 - Dance - The Mystery man.mp3
    6,7 MB
Dat hoor je duidelijk ja, de mix door Neutron klinkt veel helderder!

Heb Neutron nu ook, snap er nog niet veel van maar dat leer ik wel!

Ik had voor deze track nog geen topic aangemaakt dus moet ik dat nu doen, ik had hem gedeeld in een andere topic met naam Jazz Drunken Discussion of zoiets.
Al de andere tracks zal ik als ik denk dat ze af zijn in de juiste topic die al bestaat delen.
Kan wel even duren, want het is moeilijk voor mij. Ik weet echt niet of ik goed bezig ben of niet. Ik ben heel onzeker momenteel.

Ik zou dan ook willen vragen of jullie iets kunnen zeggen over hoe het klinkt. Of het te scherp klinkt of te dof. Ik denk niet dat het nog dof klinkt, maar ben bang dat het te scherp klinkt.
Toch lijkt het mij anderzijds dat het goed is, ik weet het dus echt niet en hulp hierover is altijd welkom

Hola Jimmy,

Klinkt goed hoor :okdan:

groeten van Andreos:)

Dat hoor je duidelijk ja, de mix door Neutron klinkt veel helderder!

Heb Neutron nu ook, snap er nog niet veel van maar dat leer ik wel!
De combinatie van Neutron en Ozone maakt het wel af. Ik zou zeker ook eens zien naar ozone 11 advanced. Je moet de advanced one nemen om A.I. te kunnen gebruiken erin. Wel een goede processor nodig...
Denk dat je op Splice een rent to own versie kunt nemen waar je maandelijks afbetaalt. Je kan die gebruiken voor drie dagen gratis en dan kan je zien dat het je bevalt of niet.

Geen idee of ik de juiste versie heb met a.i. maar het programma 'luistert' wel naar mijn nummer en komt vervolgens met een mix voorstel waarna ik uit meerdere kan kiezen.

Back