Pittsburgh Modular Voltage Lab 2 - exp 004

@e-Gloomy-nations Geen probleem. Ikzelf heb er geen last van, op geen van mijn - weliswaar kwalitatieve - verschillende installaties. Wel een interessante opmerking. Benieuwd of anderen dit ook vinden.

Ik herken wel wat Gloomy zegt, die melodie die rond 0:25 inkomt is vrij schel. Dat geeft het ook veel karakter vind ik. Maar misschien dat er in de nabewerking net iets af kan?
Vind het erg sfeervol. Zou het mooi vinden om zoiets in een film of game of kunstinstallatie opgenomen te zien.

Vette sounds. Hij zit idd een beetje veel in het resonante hoog voor mijn oortjes.
Bijvoorbeeld die sound die bij 5:05 er in komt en blijft tot 6:05.
Ik zou er wel een lekker sub bass verwachten.

@Tierelantijn & @Montfrooij Dank om te luisteren, voor de complimenten én de suggesties.

Nabewerking: ik heb het "masteren" absoluut nog niet aangeleerd, tijdsgebrek...

Sub-bass sound: ik heb na het maken van deze tracks nog wat geëxperimenteerd met sinustonen, en, toen dacht ik exact hetzelfde! Dat is nog doenbaar om erbij te monteren via Ableton!

Een nieuwe track met, uiteraard, de Pittsburgh Modular Voltage Lab 2. Gemaakt met dezelfde patch als Pittsburgh Modular Voltage Lab 2 - exp 003, maar op een andere manier gemanipuleerd wat de knopjes betreft: .

Bijkomende info: in één sessie gemaakt zonder verdere bewerkingen, dus ook de gebruikte effecten toegepast "on the fly" ;)

Erg mooi! Bevalt de voltage? Ik overweeg er 1 aan te schaffen

Erg mooi! Bevalt de voltage? Ik overweeg er 1 aan te schaffen
Hallo, Een wat later dan voorzien antwoord. Vooreerst: dank om te luisteren én het compliment!

Wat betreft de Voltage: de korte uitleg is dat je wél een geduldig persoon moet zijn, of, toch al redelijk wat kennis moet hebben van modular synths. Het is een prachtig én stevig gebouwd instrument mijns inziens, visueel zéér knap uitgedacht (iets wat je echt gaat appreciëren eenmaal je aan het werk ben met dit "instrument", een woord dat ik hier durf te gebruiken!).

Je kan de Voltage ook zeer goed gebruiken als standalone instrument, of, in combinatie met andere synthesizers (of DAW). Ikzelf improviseer tegenwoordig regelmatig met de Voltage en de zeer flexibele Roland TR8-S.

Het is een uitdaging om er vriendjes mee te worden, maar wel een boeiend luisteravontuur omdat je al experimenterend steeds nieuwe geluiden ontdekt; vaak geluiden die je absoluut nog nooit hebt gehoord :) Nu, dat lijkt me nu ook wel typisch voor modular, maar hier is het fijne dat je het met één "bak" kan doen!

Ik vermeld hier bewust weinig technische details, maar stuur me gerust een bericht als je vragen hebt, of, een nieuw draadje ergens aanmaken op dit geweldige forum (ik heb nu niet gecontroleerd of er al een Voltage Lab 2-draad loopt...).

Dank, spreekt mij erg aan! Ik ga kijken of ik eentje te pakken kan krijgen...

Back