Vic
Soldeerprofeet
50% overclocken is een beetje veel hé, dat wil niet. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ah dat is fijn lezen! ; dingen waar niks aan mankeert ook na reparatie gewoon weer werkenR.I.P drumlogue… mijn stofzuiger doet t weer prima![]()
Is een functiegenerator aanschaffen niet een stuk eenvoudiger ? ik zou niet zonder willen in mn e-caveBekijk bijlage 3857909
Als je met clock signalen wil experimenteren zou je een AD9833 DDS kunnen overwegen.
Deze sluiting hoort er volgens mij niet te zitten.
Kun je laten zien (met een scoop) wat voor signaal je op X1
van de connector hebt staan na het verwijderen van die sluiting.
Bekijk bijlage 3857864
Verder is het verstandig als je na het solderen van de crystal
de solderingen schoonmaakt met een harde borstel en wat IPA.
Dat lijkt me niet echt aan het kristal te liggen, maar de bitrate van de ADC? Die heeft zoveel stapjes om een bepaalde frequentie in te lezen en moet alle waarden op 1 van die stapjes plaatsen.De verspring waarde van bpm is nu 123,8 en 123.5 ga je richting 145bpm dan komt het verschil ook hoger 000.5. Dit lijkt iets beter maar straks andere drumlogue aansluiten
Wie zit daar zo met z'n viltstift te krassen?Vanwege eigen incompetentie, slecht (non lood) soldereer destijds bleef dit gedeelte nog liggen. Wilde de BD capacitor vervangen uit experiment maar veel te heet en rot soldeer. Maargoed nu even uit de ijskast gehaald maar ik zie zelf geen mogelijkheid om dit nog te kunnen solderen:/ ziet 1 van jullie dat wel? Hoor het graag dank.
Bekijk bijlage 3865987
Misschien de topictitel wijzigen in "Drumcomputer overleden". Scheelt maar een paar letters maar trekt misschien wel de juiste mensen aan.Vanwege eigen incompetentie, slecht (non lood) soldereer destijds bleef dit gedeelte nog liggen. Wilde de BD capacitor vervangen uit experiment maar veel te heet en rot soldeer. Maargoed nu even uit de ijskast gehaald maar ik zie zelf geen mogelijkheid om dit nog te kunnen solderen:/ ziet 1 van jullie dat wel? Hoor het graag dank.