Drumcomputer ontleden

19DE9E1D-6B1B-4CED-A748-3F2C2F545A87.jpeg
Als je met clock signalen wil experimenteren zou je een AD9833 DDS kunnen overwegen.

Attachments

• AD9833.pdf
    465,1 KB · Bekeken: 103
Wie wil leren en expirimenteren gaat potten breken. Is leergeld, hoort erbij hé

Bekijk bijlage 3857909
Als je met clock signalen wil experimenteren zou je een AD9833 DDS kunnen overwegen.
Is een functiegenerator aanschaffen niet een stuk eenvoudiger ? ik zou niet zonder willen in mn e-cave

Deze sluiting hoort er volgens mij niet te zitten.
Kun je laten zien (met een scoop) wat voor signaal je op X1
van de connector hebt staan na het verwijderen van die sluiting.
Bekijk bijlage 3857864

Verder is het verstandig als je na het solderen van de crystal
de solderingen schoonmaakt met een harde borstel en wat IPA.

Ok het voiceboard is nu wat schoner zie foto. (Er kwam idd een Error bij opstarten)
Maar starte wel door met de 6mhz.

Ik heb nu een nieuw 8mhz crystal liggen die ik eerst ga proberen want die van circuitbreakers.co.uk moet ik eerst iets beter begrijpen.

Dank voor tips en meedenken iedereen
IMG_6407.jpeg

Deze 2 heb ik nu.

IMG_6409.jpeg

Ik heb een zoyi 703s 3 in 1 multimeter met funktie generator & oscilloscoop maar ik moet dit ook nog leren.

Het 8Mhz crystal blijkt to hoog kwa formaat waardoor de de Drumlogue niet in elkaar past. Hij is verder wel te testen en start eigenlijk goed op maar het analoge gedeelte werkt totaal niet.

Ik ga nu uit een nieuwe Drumlogue het voiceboard halen en die eerst plaatsen.

Daarna ga ik even de multimeter en scope proberen

IMG_6412.jpeg

Nieuw voiceboard met uiteraard originele crystal werkt als nieuw dus de rest van de drumlogue lijkt me niet beschadigd.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik heb inmiddels een nieuw christal geplaatst en die werkt, alles boot op.
De verspring waarde van bpm is nu 123,8 en 123.5 ga je richting 145bpm dan komt het verschil ook hoger 000.5. Dit lijkt iets beter maar straks andere drumlogue aansluiten

Wat mis is gegaan bleek dat het niet verstandig was om alucap even los te solderen en weer terug te zetten. Bij loshalen bleek aan 1 kant de trace mee te komen van de pcb.. in mijn onhandigheid is het erger geworden.

Ik dacht laat maar ik zet het erin en kijk wel.
Hij starte zonder errors maar de kick klinkt niet goed bruikbaar meer. Denk dat ik een nieuw boardje moet bestellen.

De verspring waarde van bpm is nu 123,8 en 123.5 ga je richting 145bpm dan komt het verschil ook hoger 000.5. Dit lijkt iets beter maar straks andere drumlogue aansluiten
Dat lijkt me niet echt aan het kristal te liggen, maar de bitrate van de ADC? Die heeft zoveel stapjes om een bepaalde frequentie in te lezen en moet alle waarden op 1 van die stapjes plaatsen.

Ja ik dacht al, zonder het het analoge voice board waar het kristal op zit doe de midi het ook..

Vanwege eigen incompetentie, slecht (non lood) soldereer destijds bleef dit gedeelte nog liggen. Wilde de BD capacitor vervangen uit experiment maar veel te heet en rot soldeer. Maargoed nu even uit de ijskast gehaald maar ik zie zelf geen mogelijkheid om dit nog te kunnen solderen:/ ziet 1 van jullie dat wel? Hoor het graag dank.
IMG_6969.jpeg

Laatst gewijzigd:
Vanwege eigen incompetentie, slecht (non lood) soldereer destijds bleef dit gedeelte nog liggen. Wilde de BD capacitor vervangen uit experiment maar veel te heet en rot soldeer. Maargoed nu even uit de ijskast gehaald maar ik zie zelf geen mogelijkheid om dit nog te kunnen solderen:/ ziet 1 van jullie dat wel? Hoor het graag dank.
Bekijk bijlage 3865987
Wie zit daar zo met z'n viltstift te krassen?

Nou tis nog te lezen, en denk ook wel verwijderbaar. Emperical Labs vijlt het zelf weg geloof ik..
Maargoed. Denk je nog te repareren? Ik zie het niet..

De soldeerpunten zoals hier zijn niet meer..
Screenshot 2025-10-13 at 11.50.53.png

Als ik met mijn spastische parkinson atrose handjes bezig zou gaan zou het resultaat wel lijken op dat in post #112. Wat doe je jezelf aan?

Leren van mn fouten.
Kwa parkinson zou je aan je arts medische MDMA kunnen vragen en artrose kan ik je wel bij helpen via PB.

Misschien de topictitel wijzigen in "Drumcomputer overleden". Scheelt maar een paar letters maar trekt misschien wel de juiste mensen aan. :)

Back