Drumcomputer ontleden

De gekleurde draden geven aan wat pin 1 van de connector is.
Heeft dus niets te maken met welke signalen er op staan.

Hoop er vandaag even aan toe te komen. Als de gele na meting een clock geeft wil ik die wel doorverbinden als test.

X1 op het voiceboard (als het in de range ligt en zelfde soort signaal is)

Ik probeer het filmpje van hierboven te begrijpen EEVBLog
IMG_6342.jpeg

Ik zou toch eerst wat meer analyseren vooraleer je een kloksignaal ergens anders inprikt. Twee clock outputs met elkaar verbinden bv lijkt me niet nuttig en potentieel erg ongezond. Clocksignalen met verkeerde PtP waarde idem.

Tenslotte: als het om glitchen gaat kan dit wel nuttig zijn, maar in het geval je normale funcionaliteit zoekt dan ga je het zo waarschijnlijk niet vinden. Immers, als beide clocksignalen identiek waren, had men er meer dan waarschijnlijk niet twee clocks in gestoken.

Helder. Ik ga niet hals over kop dingen doen verder. Stap voor stap.

IMG_6344.jpeg

Laatst gewijzigd:
SMD Solderen "A world of hurt!" Wat een hoop flauwe kul.

Je kan het gewoon leren, met de juiste spullen en techniek is het net zo makkelijk als Through Hole solderen.

Nou ik zie het als een enorm vakmanschap, ik heb filmpjes gezien waar ze hele mini smd chios via een bepaald protocol prachtig voorbereiden en plaatsen, prachtig. Tis alleen wel iets om echt te leren met de juiste spullen. Zelf trill ik toch wel een beetje

Ik heb nu begrepen dat het crystal slechts een resonator is en samenwerkt met een oscillator.

Had deze er even ingezet aangezien ik deze had liggen maar gebeurde niks

IMG_6353.jpeg

Deze sluiting hoort er volgens mij niet te zitten.
Kun je laten zien (met een scoop) wat voor signaal je op X1
van de connector hebt staan na het verwijderen van die sluiting.
sluiting.png

Verder is het verstandig als je na het solderen van de crystal
de solderingen schoonmaakt met een harde borstel en wat IPA.

Laatst gewijzigd:
Haha ja niet echt netjes!
Goed gezien, ik ga het checken maar denk morgen. Dank

PCB reinigen (met IPA) na solderen is zeker netjes. Ik weet niet of het functioneel nog nodig is met het soort flux dat in tin met harskern zit, is dat nog corrosief na smelten? Daarvan komt er sowieso niet veel op de pcb, in tegenstelling tot bv bij smd solderen.

We hebben het hier niet over loodgieterspul natuurlijk.

Laatst gewijzigd:
als het het kristal naast ic19 is denk ik niet dat de goede erop zit.
wat ik zo ff snel zie zit er een 6mhz ipv 4 op...

Back