EaganMatrix Micro

De kracht van EaganMatrix Sound Technology in ons kleinste product ooit! De EaganMatrix Micro is een volledig uitgeruste EaganMatrix-sound engine in een kleine, zelfstandige box en wordt gevoed en aangestuurd via USB.

th-273506074.jpg

Last edited by a moderator:
In dit geval vind ik het jammer dat ze niet gewoon een eurorack formaat hadden aangehouden met een op maat gemaakt enclosure met iets meer in en out's.
Dan had dit een mooie aanvulling kunnen zijn voor je eurorack, of portable..

Ik vraag me af wat ze bij polyfonie met "Nominal 1-3, Maximum 8" bedoelen. Ik vermoed dat de meeste patches waar van alles gebeurt maar 1-3 voices hebben, maar de heel eenvoudige misschien tot 8. Als dat klopt lijkt het me redelijk waardeloos en voor mij onbruikbaar.

Ben overigens nog altijd niet echt overtuigd van EaganMatrix, ik vind de presets niet om over naar huis te schrijven (plastic/uncanny valley) en zelf patches maken is in die editor ook niet echt een pretje.

ik vind de sound van de kale sound van de Osmose ook niet zo. plastic net als bv de Roland mc707.
Maar als ik hem re-amp is het een heel ander verhaal.
En met de expressie daaromheen ben ik wel overtuigd.
Hele vette akkoestische, subtractive en fm sounds.
Nog geen sound gemaakt. Ga ik wel proberen.

Als je de Sounds in Dune hoort via resonators ge-reamped... te vet.
Hang er een Eventide harmoniser tussen... nog vetter.

Ik ben helemaal om.

Maar goed deze micro kun je dan niet zoveel mee. is die meer voor de mini continum en andere monofone controllers bedoelt?

Ja dit heb ik al :)
Maar als ze de micro ook in rack formaat gemaakt hadden met optionele enclosure voor portable gebruik zoals nu de “micro”dan was het een leuk voice toevoeging geweest voor mij dan in eurorack.

Op zich zou zo'n klein kastje mooi op een hoekje van mijn Komplete Kontrol passen dus de form factor vind ik wel prima, maar 1-3 voices vind ik echt te schraal als mijn eerdere aanname klopt.

ik vind de sound van de kale sound van de Osmose ook niet zo. plastic net als bv de Roland mc707.
Maar als ik hem re-amp is het een heel ander verhaal.
En met de expressie daaromheen ben ik wel overtuigd.
Hele vette akkoestische, subtractive en fm sounds.
Nog geen sound gemaakt. Ga ik wel proberen.

Als je de Sounds in Dune hoort via resonators ge-reamped... te vet.
Hang er een Eventide harmoniser tussen... nog vetter.

Ik ben helemaal om.
Helemaal mee eens.. ben lang in dubio geweest over de Osmose. Even gehad, verkocht vanwege het zielloze geluid.. de Soma Terra gekocht, dikkere sound maar onhandig voor mijn flow. Toen toch weer de Osmose gekocht (refurbished met 25% korting.. folie zat nog op het display; was gewoon nieuw.. geluk?) en er toen vol voor gegaan: gaat nu standaard door een Walrus Audio Meraki heen en daarna via sends door een Eventide H90 en soms een Microcosm. Live gaat de gehele mix door een Oto Boum heen en afzonderlijk de kanalen door wat drive van de Model 1. Thuis gaat het door een Overstayer Modular Channel heen.

Je zou kunnen zeggen: alles wat je door zo'n chain haalt gaat geweldig klinken haha, maar voor mijn gevoel heb ik nu het beste van twee werelden. Het super expressieve van de Osmose (want eerlijk: ik kan niet meer zonder) en de wereld aan sounds en tegelijkertijd niet meer dat kale plastic; dat kan echt volledig tot leven komen door goeie FX.

Helemaal mee eens.. ben lang in dubio geweest over de Osmose. Even gehad, verkocht vanwege het zielloze geluid.. de Soma Terra gekocht, dikkere sound maar onhandig voor mijn flow. Toen toch weer de Osmose gekocht (refurbished met 25% korting.. folie zat nog op het display; was gewoon nieuw.. geluk?) en er toen vol voor gegaan: gaat nu standaard door een Walrus Audio Meraki heen en daarna via sends door een Eventide H90 en soms een Microcosm. Live gaat de gehele mix door een Oto Boum heen en afzonderlijk de kanalen door wat drive van de Model 1. Thuis gaat het door een Overstayer Modular Channel heen.

Je zou kunnen zeggen: alles wat je door zo'n chain haalt gaat geweldig klinken haha, maar voor mijn gevoel heb ik nu het beste van twee werelden. Het super expressieve van de Osmose (want eerlijk: ik kan niet meer zonder) en de wereld aan sounds en tegelijkertijd niet meer dat kale plastic; dat kan echt volledig tot leven komen door goeie FX.
Ja idd goede fx kun je 'alles' goed klinkend krijgen.
Maar met analoge drive icm met de Osmose expressie klinkt bv die CS80 patch ook echt als een CS80 patch.
En de expressie is ook een groot deel van de sound.

Ja die µCVC is interessant.. de grote broer heb ik via via weleens een moog horen bespelen en dan hoor je wel echt verschil tussen midi en de cv.

Ik vraag me af wat ze bij polyfonie met "Nominal 1-3, Maximum 8" bedoelen. Ik vermoed dat de meeste patches waar van alles gebeurt maar 1-3 voices hebben, maar de heel eenvoudige misschien tot 8. Als dat klopt lijkt het me redelijk waardeloos en voor mij onbruikbaar.

Ben overigens nog altijd niet echt overtuigd van EaganMatrix, ik vind de presets niet om over naar huis te schrijven (plastic/uncanny valley) en zelf patches maken is in die editor ook niet echt een pretje.
dit stond er bij die grotere moduele

Polyphony: Nominal 1, Maximum 8
Direct CV note control is limited to 1 voice at a time, but higher polyphony avoids voice stealing when EaganMatrix presets have long decays, and higher polyphony is often useful for Midi input.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
dit stond er bij die grotere moduele

Polyphony: Nominal 1, Maximum 8
Direct CV note control is limited to 1 voice at a time, but higher polyphony avoids voice stealing when EaganMatrix presets have long decays, and higher polyphony is often useful for Midi input.
Ah, dus in feite is het monofoon (of dan max 3 noten) met extra voices voor round robin?

Ah, dus in feite is het monofoon (of dan max 3 noten) met extra voices voor round robin?
hangt denk ik heel erg van je patch af denk ik, als ik op de osmose die ook de eaganmatrix gebruikt een patch maakt kun je rechts boven zien hoeveel cpu/voices ect je patch gebruikt. op de osmose heb je "24 polyfonie" en merk ik toch wel af en toe dat ik in mijn patch iets efficienter moet maken maar ik ben ook nog steeds hierin verder aan het leren sommige dingen kosten veel meer geheugen dan andere.. soms eindig ik met een veel ingewikkeldere patch die minder geheugen kost en beter klinkt

als je meerdere keren door filters gaat kost best wel wat geheugen soms bijvoorbeeld en bij de delay kun je bv anti aliasing aan/uit zetten

als je bv een external delay er over gooit ipv in de eaganmatrix zou bv al veel schelen

Laatst gewijzigd:
Back