Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja dat zit waarschijnlijk meer tussen je oren dan in je oren.In mijn ervaring is het met plugins toch altijd qua sound wat neppig ofzo, maar of dit ook echt hoorbaar is in een blinde test.. waarschijnlijk niet ghehe

Ik weet niet of chipcrusher dan helemaal is wat je zoekt...Ik zoek idd die oude analoge sound en ben ook wel benieuwd naar de werkwijze van leden.

Denk dat die gruizige BoC sound waar @krautrock1958 op doelt vaak aliasing is, (het downpitchen van samples (in bijv een SP1200))
Volgens mij zijn er ook vsts die dit emuleren. Van TAL dacht ik.
Ja maar ik zoek geen hardware.Ik moet bij Lofi zelf eigenlijk meteen aan een E-mu SP1200 of een oud mono transistor radiootje.
Klopt, ik was gisteren ook bezig met downpitchen en samen met downsamplen en bitchrusching kom je al een aardig eind, eventueel nog bpm wat verlagen.Denk dat die gruizige BoC sound waar @krautrock1958 op doelt vaak aliasing is, (het downpitchen van samples (in bijv een SP1200))
Volgens mij zijn er ook vsts die dit emuleren. Van TAL dacht ik.
XLNaudio RC20 vind ik wel erg goed.
Tape8 van Airwindows is ook tof. Tape emulation zonder overdreven gui.
Het doel zou ook niet moeten zijn om een specifieke sampler na te doen denk ik. Meer om een bepaalde sound te krijgen. En met de meeste van die plugins kan je nog een beetje tweaken qua sound. Dat is in een hardware sampler lastiger.
Die heb ik gisteren bekeken maar dat was meer om die specifieke sound van die spelcomputers te simuleren had ik 't idee.Ik weet niet of chipcrusher dan helemaal is wat je zoekt...
MAAR!!!
Ik raad hem nog steeds 100% aan![]()
Iedereen bedankt, ik ga ze bekijken.Ik raad ook Bitcrusher aan, die is echt tof. En ik gebruik Black Rooster Audio Magnetite vaak voor tape emulator/verzadiging.
En ik raad hem nog steeds aan!Die heb ik gisteren bekeken maar dat was meer om die specifieke sound van die spelcomputers te simuleren had ik 't idee.
Prima tip, even gekeken en ik had nog wat cashtegoed dus deze kostte me nog iets minder dan 4 euro en daar moest ik wel even over nadenken natuurlijk maar uiteindelijk deze pittige aankoop toch gedaan.RX1200 is bij Plugin Boutique in de aanbieding.

En ik raad hem nog steeds aan!
(Okee okee, nu stop ik)
haha, mooie grappenmaker ben je!ik had hier idd een Akai s01 voor met gotek, maar deze draad gaat niet om HWEigenlijk gewoon een ouwe hardware sampler waarbij je automatisch al bitcrushed en samplerates verlaagd. In mijn ervaring is het met plugins toch altijd qua sound wat neppig ofzo, maar of dit ook echt hoorbaar is in een blinde test.. waarschijnlijk niet ghehe
Roland P6 om modern te blijven klinkt ook wel leuk. Al twijfel ik of deze ook gaat aliassen bij lagere samplerates, het zou net zo goed een lowpass filter kunnen zijn ghehe. (Het indraaibare lofi effect buiten beschouwing gelaten)

Ikzelf gebruik daar nog steeds hardware voor inderdaad, maar dat is dus puur omdat ik het voor mijn gevoel ITB niet zo krijg zoals ik het gewend ben. En ook consistent zeg maar.. Misschien dat de workflow er ook bij hoort gheheJa dat zit waarschijnlijk meer tussen je oren dan in je oren.
Het doel zou ook niet moeten zijn om een specifieke sampler na te doen denk ik. Meer om een bepaalde sound te krijgen. En met de meeste van die plugins kan je nog een beetje tweaken qua sound. Dat is in een hardware sampler lastiger.
Kies jij nog voor hardware puur om een sound te maken? Ga je plugins helemaal uit de weg?

Jaren '90 Beatminerz baslijntjes?Wat ik wel ITB benader (en werkt voor me) is de filter van de S950 met Brainworx cleansweep pro en dan een LP butterworth 6 pole te gebruiken![]()
Dank je, ik had al Tape Mello fi van Arturia en ik heb de RX 1200van Inphonik aangeschaft, plug in gebaseerd op de SE 1200 sampler dus ik ben voorzien.Misschien Tapewave van Wave Alchemy?
Dank voor je tip, ik ga 'm bekijken.Chow Tape Model van ChowDSP is best goed en gratis. Heb je die al eens geprobeerd?