Ik vind de benaming "override" een beetje verwarrend. Want het apparaat heeft helemaal geen inkomende word clock, enkel een output. Wat het dus is, is een word clock generator met wat controls waarmee je realtime de frequentie kan aanpassen. Manueel, met LFO, met CV.
Om dat zelf te maken moet je dus een goede square wave oscillator maken die -wat dit design betreft- tot ver over de 100kHz stabiel is en een behoorlijk scherpe puls output geeft (TTL niveau). En die moet je dan pitch variabel kunnen maken. Je zou dit allemaal grotendeels in het digitale domein kunnen doen (met een Arduino bv denk ik, tenzij zijn DAC niet snel genoeg is voor scherpe pulsen aan die frequentie?), of juist helemaal analoog gaan (net zoals een analoge synth maar dan aan hogere frequentie).
Hij werkt natuurlijk enkel met apparaten die een word clock input hebben en die je dan op ext word clock instelt. Er lijkt mij een risico zijn op tikjes in je audio als je meerdere digitale apparaten in je digi chain hebt en de clock van 1 ervan met dit ding gaat manipuleren.