The Color of Darkness

The Color of Darkness (originele compositie)

Ik heb deze track gemaakt om wat kleur te brengen in de lange donkere koude winternachten. Wat mij betreft kan de lente beginnen ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

Gebruikte instrumenten:
* Akai MPC Key 61 versie 3.4.1
* Akai MPC-One versie 2.15
* Acces Virus TI Snow

Opname: Bitwig Studio

Ik hoop dat je het leuk vindt, groetjes LI

Prachtig!

Net alsof je onzer beste andreos gevraagd had om in te zingen.

Persoonlijk een beetje te lang, maar er is genoeg afwisseling, dus dat zit wel snor! Succes

Gloomy :)

Mooi gedaan hoor...
Jou opera stem past goed bij je nieuwe benadering van stijl...
Lekker langzaam ritme, later een gitaar met je stem op de achtergrond gehuld in reverb, wat een beetje een creepy maar gaaf soundje geeft... :okdan:
Het neigt naar ambient te gaan...:eureka:
Dank je wel Googol. Super dat je hem kunt waarderen ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Prachtig!

Net alsof je onzer beste andreos gevraagd had om in te zingen.

Persoonlijk een beetje te lang, maar er is genoeg afwisseling, dus dat zit wel snor! Succes

Gloomy :)
Dank je wel Jan. ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Helaas was ons aller Andreos niet beschikbaar dus heb ik het met samples moeten doen. T's idd wel lang (vanuit diskjockey perspectief gezien zelfs veel te lang vermoed ik). Dit is de ingekorte versie. De oorspronkelijke versie duurt 13 minuten.

Hola Laboratorio,

Ik ben ook niet van de lange tracks,maar wel benieuwd naar de afloop!
Maar een mooitje geworden :okdan:

PS,ik ben wel beschikbaar hoor,na 2 maanden Bronchitus:D

Groeten van andreos:)

Ik ben ook niet van de lange tracks,maar wel benieuwd naar de afloop!
Maar een mooitje geworden :okdan:

PS,ik ben wel beschikbaar hoor,na 2 maanden Bronchitus:D
Dank je wel Andreos. Leuk dat je hem mooi vind. ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Klassiek zingen is een vak en jij kunt dat als de beste. Helaas heb ik het zelf moeten doen samples.
Hoop dat je gevrijwaard blijft van bronchitus.
Groetjes LI

Cool hoor. :) Die vocal maakt het ook wel heel apart. Klinkt ietwat creepy of zo, en ook weer niet haha.
Ik vind het zeker leuk. Lekkere muziek om helemaal op in te gaan tijdens het maken ervan.
Complimenten voor de sounds.

Het is wel lang. Of we zijn gewoon een ongeduldige smartphone generatie geworden met de aandachtspanne van een natte dweil ;)
Maar goed, ik heb het einde van de track bereikt. Well done!

Mooi, mooi, mooi :okdan:. Heerlijke combinatie van vocal samples met puur elektronische geluiden; heerlijk! Het is inderdaad een beetje lang maar dat neemt niet weg dat het toch leuk blijft.

Ik zie dat je op je MPC One met OS 2.15 werkt en op de keys met 3.4. Heb je daar een specifieke reden voor? Ik heb ook nog maar onlangs de overstap van 2.x naar 3.x gemaakt en hoewel ik de eerste uren zin had om terug naar de 2 te keren, wil ik nu toch niet meer terug.

:doei:

Cool hoor. :) Die vocal maakt het ook wel heel apart. Klinkt ietwat creepy of zo, en ook weer niet haha.
Ik vind het zeker leuk. Lekkere muziek om helemaal op in te gaan tijdens het maken ervan.
Complimenten voor de sounds.

Het is wel lang. Of we zijn gewoon een ongeduldige smartphone generatie geworden met de aandachtspanne van een natte dweil ;)
Maar goed, ik heb het einde van de track bereikt. Well done!
Dank je wel Dozart ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘. M.u.v. hitjes waren vroeger lange nummers heel gewoon. Ik ben nog van vroeger :beard:

Mooi, mooi, mooi :okdan:. Heerlijke combinatie van vocal samples met puur elektronische geluiden; heerlijk! Het is inderdaad een beetje lang maar dat neemt niet weg dat het toch leuk blijft.

Ik zie dat je op je MPC One met OS 2.15 werkt en op de keys met 3.4. Heb je daar een specifieke reden voor? Ik heb ook nog maar onlangs de overstap van 2.x naar 3.x gemaakt en hoewel ik de eerste uren zin had om terug naar de 2 te keren, wil ik nu toch niet meer terug.
Thanks Danny. ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
De Keys heb ik naar de nieuwste versie gepromoveerd maar ontdekte toen dat er een aantal zaken ontbraken zoals clips die wel handig zijn voor het inspelen en combineren van ideeรซn en ook de verschillende maatsoorten waren nog niet doorgevoerd. Daarom hou ik momenteel de MPC-One nog zolang op 2.15. In de 3.4.1. versie krijg je wel heel veel extra's terug. Met name de synthesizer module achter de keygroups is in de laatste versie enorm uitgebreid. Vandaar dat ik nu 2 versies heb die ik momenteel verschillend gebruik.

Ach, ik kan er ook redelijk wat van hoor, lange nummers :P Een track moet gewoon de tijd krijgen die het nodig heeft uiteraard.
Precies, je merkt zelf op een gegeven moment ook wel zelf als iets te lang duurt of dat er onnodige herhalingen in een stuk zitten.
Artiesten als Klaus Schulze en Tangerine Dream (oude samenstelling) maakten in het verleden standaard lange nummers, soms wel van een half uur. Ik kan er ook nu tijdens het schilderen heel goed naar luisteren want ze brengen je in een bepaalde sfeer.

Back