Solidão Sombria

Solidão Sombria (troosteloze eenzaamheid)

Eenzame tranen verloren in de wind
De storm zwelt aan, hulpeloosheid begint
Emoties slaan tegen de rotsen van de tijd
Ze verdwijnen als het stille stijgen van water

Gebruikte instrumenten:
* Akai MPC keys 61
* Acces Virus Snow
* Eurorack
* Behringer Deepmind 12

Opname:
Bitwig Studio

Ik hoop dat je het leuk vindt ;-)

Leuke en originele track, maar de vocals zijn voor mij niet prominent genoeg. Maar jouw bedoeling is wellicht om ze op de achtergrond te houden, dat is prima. Wel mooi hoor. Ik vind het idd heel erg leuk. Andreos op de vocalen, lol 8o)

Knappe overgangen ook, zeer vernieuwend en interessant om naar te luisteren. Geslaagde outro, als je't mij vraagt. Super!

Succes ermee,

Gloomy :)

Dank je wel voor je mooie commentaar Jan. 👍👍👍
De zang is bewust op de achtergrond gehouden om instrumenten er door heen te laten klinken. De mannenstem is eigenlijk een omlaag gepitchte vrouwenstem. Arme Andreos als die dat gaat lezen :D

Laatst gewijzigd:
Goede track en vooral het gedeelte na 2.30 als het allemaal wat in een rustige tempo gaat, de zang dat is minder m'n smaak.
Mooie beelden erbij, over die beelden gesproken; ik heb afgelopen week een topic geopend ver video en ai en wat ervaring en bevinding gepost want voor mij is het allemaal nog nieuw, ik heb gevraagd of mensen hun ervaringen willen posten want dat kan voor anderen dan weer handig zijn.
Aangezien jij al enige tijd bezig bent met beelden /video zou het mooi zijn als je iets zou willen zeggen over jouw werkwijze, werk je op je eigen pc of heb je een account op een site met een programma wat je gebruikt of een combinatie, welke programma's gebruik je enz.

Goede track en vooral het gedeelte na 2.30 als het allemaal wat in een rustige tempo gaat, de zang dat is minder m'n smaak.
Mooie beelden erbij, over die beelden gesproken; ik heb afgelopen week een topic geopend ver video en ai en wat ervaring en bevinding gepost want voor mij is het allemaal nog nieuw, ik heb gevraagd of mensen hun ervaringen willen posten want dat kan voor anderen dan weer handig zijn.
Aangezien jij al enige tijd bezig bent met beelden /video zou het mooi zijn als je iets zou willen zeggen over jouw werkwijze, werk je op je eigen pc of heb je een account op een site met een programma wat je gebruikt of een combinatie, welke programma's gebruik je enz.
Dank je wel KR 👍👍👍
Ik werk met verschillende media. Voor wat betreft AI is dat momenteel Runway (account) en Pica Labs (account). Plaatjes maak ik met Midjourney. Ik gebruik ook eigen video opnames en foto's. Verder gebruik ik video editing software (meestal Movavi) om te editen op eigen computer of om green screen animaties over bestaande video te laten lopen. Chat GPT gebruik ik voor scrips, verhaallijnen en promps. Meestal begin ik met een idee dat ik daarna met muziek en video verder uitwerk.

Eens met @krautrock1958. Mooi atmosferisch middendeel. Mag ik vragen welke reverbs je gebruikt om het zo mooi ruimtelijk te maken?

Greets, Dorian
Dank je wel Dorian. In deze track gebruik eigenlijk alleen standaard reverbs (MPC, Bitwig studio) maar het ruimtelijk effect creëer ik hier vooral met dynamisch inzetten van panning en EQ

Heel eigen en complex. Indrukwekkend. De stemmen in het eerste gedeelte spreken mij niet zo aan en in mijn beleving zijn ze ook niet echt nodig, zelfde geld voor de AI video. Maar dat is smaak denk ik. Van de muziek verder genoten, hele trip!

Heel eigen en complex. Indrukwekkend. De stemmen in het eerste gedeelte spreken mij niet zo aan en in mijn beleving zijn ze ook niet echt nodig, zelfde geld voor de AI video. Maar dat is smaak denk ik. Van de muziek verder genoten, hele trip!
Dank je wel Tierlantijn. Super dat je hem kunt waarderen. 👍👍👍
De zang in het eerste deel vind ikzelf qua sfeer wel wat toevoegen, maar ik kan me voorstellen dat anderen daar weer anders tegenaan kijken.

Erg mooi weer.
Meeslepend.
Ook leuke (AI?) beelden. Ik heb iets met het spoor, dus die kon ik wel bekoren.
Dank je wel voor je mooie commentaar. 👍👍👍 Beelden zijn idd gemaakt met AI. Ik ben tientallen jaren op en neer gereisd naar mijn werk met de trein (ongeveer 80.000 km/jaar) en kende bijna elke spoorbiels bij naam. Dus mag je wel stellen dat ik ook wel iets heb met het spoor.

Back