NovoMiro

Een eerbetoon aan de surrealistische Spaanse schilder Miro, maar ook aan de kubisten die begin 19e eeuw nieuwe kunstvormen bedachten die de verbeelding van hun bewonderaars enorm konden beïnvloeden.

Gebruikte instrumenten:
* Akai MPC key 61
* Access Virus Snow
* Roland V-synth 2.0
* Bitbox MK1

Opname:
* Bitwig Studio

Ik hoop dat je het leuk vindt ;-)

Prachtig, maat! Die gitaren waren echt de Maxx. Lang, maar dat stoorde me niet. Ook goeie surrealistische beelden waar de octopus centraal staat. Ik heb het zo op octopussen sinds het een controversieel artikel uit 2018, gepubliceerd in Progress in Biophysics and Molecular Biology, waarin werd gesuggereerd dat octopussen mogelijk via panspermie (micro-organismen of genetisch materiaal van buitenaardse oorsprong) op aarde zijn beland. Dit idee is gebaseerd op hun complexe gedrag, zoals camouflage, probleemoplossend vermogen en genetische eigenaardigheden (zoals een hoog aantal genen en unieke RNA-bewerking). Echter, de wetenschappelijke gemeenschap heeft deze hypothese grotendeels verworpen vanwege gebrek aan bewijs en omdat de eigenschappen van octopussen verklaarbaar zijn door aardse evolutie.

Maar toch :P

Uiteraard weer een meer dan prima track!! Knap werk.

De referentie naar het kubisme ontgaat me helaas. Heb met opzet beluisterd zonder de beelden, om te horen of het me zou opvallen. Maar wellicht horen de beelden er gewoon bij, en moet ik niet zo moeilijk doen.

Schreef ik voordat ik de laatste minuten had gehoord :) Whoa, gaaf man.

Uiteraard weer een meer dan prima track!! Knap werk.

De referentie naar het kubisme ontgaat me helaas. Heb met opzet beluisterd zonder de beelden, om te horen of het me zou opvallen. Maar wellicht horen de beelden er gewoon bij, en moet ik niet zo moeilijk doen.

Schreef ik voordat ik de laatste minuten had gehoord :) Whoa, gaaf man.

Dank Stoter 👍👍👍.
Ik moest aan een expositie van Miro in Madrid die ik bezocht denken toen ik aan deze track begon. Ik weet natuurlijk niet of iemand anders dat ook zo ervaart.

Intrigerende clip, al die beelden zo.
Vroeger schilderde ik en ik heb ook wel getracht in verschillende stijlen dingen te maken maar het kubisme vond ik toch wat lastig, ik heb wel de Guernica gezien indertijd toen ik in Spanje was, erg indrukwekkend moet ik zeggen.
Ik vond de futurist Umberto Boccioni ook erg goed indertijd, hij had een paar van die schilderijen met veel beweging wat ook wel in de richting van het kubisme ging.

Wat de muziek betreft; ik vind het een mooie track maar het gitaardeel is wat mij betreft iets too much, de rustige flow daarna vond ik wel weer mooi.
Het gekke is dat ik erg van gitaar hou maar je gaat nog wel 'ns flink scheuren want dat heb ik wel meer van je gehoord en voor mij persoonlijk had dat wel iets rustiger mogen zijn.
Schijnbaar heb jij zodra je met de gitaar aan de gang gaat al gauw dat je effe flink los wil gaan terwijl bij de relaxte flow van deze track had ik een iets melodieuzer gitaarwerkje wel meer kunnen waarderen.

Hier het soort schilderij van Boccioni waar ik het over had;

1750419179802.png

Wat de muziek betreft; ik vind het een mooie track maar het gitaardeel is wat mij betreft iets too much, de rustige flow daarna vond ik wel weer mooi.
Het gekke is dat ik erg van gitaar hou maar je gaat nog wel 'ns flink scheuren want dat heb ik wel meer van je gehoord en voor mij persoonlijk had dat wel iets rustiger mogen zijn.

Dank je wel KR:okdan:
Ik hou helaas erg van contradicties. Ik vrees dat onderdeel is van mijn muziekstijl. Als ik de oude Tangerine Dream platen beluister, hoor ik daar jonge Jimmy Hendrix doorheen spelen:D .

Dat idee had ik al wel, maar was vooral nieuwsgierig naar welke specifieke Apps/Tools.
Aha:
Ik werk met verschillende media. Voor wat betreft AI is dat momenteel Runway (account) en Pica Labs (account). Plaatjes maak ik met Midjourney. Vaak gebruik ik ook eigen video opnames en foto's. Verder gebruik ik video editing software (meestal Movavi) om te editen op eigen computer of om green screen animaties over bestaande video te laten lopen. Chat GPT gebruik ik voor scrips, verhaallijnen en promps. Meestal begin ik met een idee dat ik daarna met muziek en video verder uitwerk.

Back