Prog/fusion in 9/4

barend

Ouwe rot
Met deze track ben ik de afgelopen twee weken bezig geweest. Veel programmeerwerk qua drums, dat kost altijd de meeste tijd. Mijn keyboard skills (not) zijn ook nog even te zien :) . Hij heet Monster Zero-One, een referentie naar Godzilla. Horen jullie waar het monster komt? Verder komt het meeste uit Ableton, behalve de drums, bas en gitaar uiteraard.

Laatst gewijzigd:
Dit is vet, ook om te zien (vooral dat baswerk). Je hoeft nooit ver te lopen om een gitaar tegen te komen, zo te zien. :)

Je kan wel horen dat de nadruk ligt op drum (tof geprogrammeerd) en vooral bas. Er kunnen nog best een paar zwierige synthleads en/of arpjes in om het helemaal space te maken (Ozric Tentacle/Quantum Fantay-stijl), bijvoorbeeld bij zo'n afslagje als rond 1:36. Maar dat zal wel smaak zijn.

Dank voor de reacties iedereen!

Dit is vet, ook om te zien (vooral dat baswerk). Je hoeft nooit ver te lopen om een gitaar tegen te komen, zo te zien. :)

Je kan wel horen dat de nadruk ligt op drum (tof geprogrammeerd) en vooral bas. Er kunnen nog best een paar zwierige synthleads en/of arpjes in om het helemaal space te maken (Ozric Tentacle/Quantum Fantay-stijl), bijvoorbeeld bij zo'n afslagje als rond 1:36. Maar dat zal wel smaak zijn.

Ik vind Ozric te gek, al luister ik er tegenwoordig niet veel meer naar. Zelf hoor de spacy arp synths wat minder bij dit nummer, maar zal idd wel smaak zijn. En inderdaad geen giteren en bassen te weinig in huis! :P

Knap hoe je in een afwijkende maatsoort de drums zo goed kan laten klinken. Ik werk veel met afwijkende maatsoorten, maar tracks met drums willen vaak alleen maar lukken in de gewone maatsoorten

Knap hoe je in een afwijkende maatsoort de drums zo goed kan laten klinken. Ik werk veel met afwijkende maatsoorten, maar tracks met drums willen vaak alleen maar lukken in de gewone maatsoorten

Dank je. Zal wel komen omdat ik veel in prog en fusion bands heb gespeeld. En ook veel naar de klassieke grote prog bands heb geluisterd.

Back