renepela
Ouwe rot
De afgelopen 2 maanden heb ik me eens gestort op de Roland Cloud. Met name de ACB versies van de plugins vind ik helemaal niet verkeerd. Ik betrap me erop dat ik regelmatig de Juno 60 en Jupiter 8 gebruik. Nou vind ik alleen het werken met software niet altijd even prettig. Ik heb e.e.a. wel gemapt op mijn midicontroller, maar echt prettig is het toch niet. Ik overweeg daarom een system 8 aan te schaffen. Ik ben me er van bewust dat dit al een aantal jaar op de markt is. Ik vind dan ook best veel doorgaans positieve revies. Maar nergens lees ik echt iets over hoe plugins mappen in de system 8. Zijn alle controls van de jupiter 8 en de juno 60 bijvoorbeeld meteen goed gemapt, of blijft het menu diven? Ik ben dus erg benieuwd of het allemaal lekker werkt alsof ik op de echte hardware zit.
Ik zie ook wel in dat er veel overlap zit in de system 8 en de Roland cloud plugins. Maar heb ik Roland Cloud nog nodig als ik de system 8 ga gebruiken? Standaard komt ie geloof ik met de J-8, J-106 en de JX3P. Ik neig ernaar om de J-8, J-60 en J-4 erin te zetten. Kan dat gewoon of moet ik dan de J-60 plugout en de J-4 plugout apart kopen of het abonnement op Roland cloud blijven betalen? Als ik llifetime keys koop voor de J-60 en J-4 kan de cloud daarna opgezegd worden of moet ik Roland cloud blijven gebruiken?
Kortom: Ik ben erg benieuwd naar system 8 ervaringen of eventuele alternatieven. De system 8 koop ik tweedehands rond de 900 euro, dus losse controllers voor 400 euro (ik zag er eentje voor de J-8 en J-60) is al snel duurder.
Ik zie ook wel in dat er veel overlap zit in de system 8 en de Roland cloud plugins. Maar heb ik Roland Cloud nog nodig als ik de system 8 ga gebruiken? Standaard komt ie geloof ik met de J-8, J-106 en de JX3P. Ik neig ernaar om de J-8, J-60 en J-4 erin te zetten. Kan dat gewoon of moet ik dan de J-60 plugout en de J-4 plugout apart kopen of het abonnement op Roland cloud blijven betalen? Als ik llifetime keys koop voor de J-60 en J-4 kan de cloud daarna opgezegd worden of moet ik Roland cloud blijven gebruiken?
Kortom: Ik ben erg benieuwd naar system 8 ervaringen of eventuele alternatieven. De system 8 koop ik tweedehands rond de 900 euro, dus losse controllers voor 400 euro (ik zag er eentje voor de J-8 en J-60) is al snel duurder.