Erica Synths & 112dB Echolocator delay

De samenwerking tussen het (Nederlandse) 112dB en (Letse) Erica Synths gaat verder met de Echolocator.

De Nightverb en onlangs de Steampipe, die ook door Erica en 112dB zijn ontwikkeld, vielen bij mij goed in de smaak. De eerste demo's van de Echolocator zorgen ook al voor GAS.

1741889688749.png

Een unieke stereo-delay met een algoritme ontwikkeld door 112db.com. De Echolocator is een hands-on precisie-instrument waarmee je op een muzikale manier kleine nuances kunt beheersen.

Met 12 parameters voor gedetailleerd sounddesign, opslag- en recall-functies voor alle parameters, MIDI-bediening en een strak aluminium ontwerp dat past bij onze compacte desktopapparaten, tilt de Echolocator je setup naar een hoger niveau—of het nu gaat om live-optredens, studiogebruik of sonische experimenten.

Kenmerken

✅ Uniek stereo-delay-algoritme ontwikkeld door 112dB
✅ Selecteerbare delay-, filter- en shimmer-modi
✅ 12 parameters voor gedetailleerd sounddesign
✅ Freeze-functie
✅ Configurabele voetschakelaar-ingang
✅ 30 fabrieks-presets en 70 gebruikerspresets
✅ Preset-export via USB
✅ Volledige MIDI-integratie
✅ Afmetingen: 23 cm x 14,5 cm x 7 cm (inclusief knoppen)

Bij Erica te preorderen voor €490 excl BTW en shipping, lever.ing vanaf 17 maart.

ziet er wel goed uit met als die hands on controls in plaats van al die digitale menu dive pedals tegenwoordig vaak

wel jammer dat er zo te zien alleen een LP filter in zit of dit moet ergens achter een shift functie zitten
edit, in de manuel hebben ze het over center van de filter dus denk dat het een BP is dan

Laatst gewijzigd:
Qua UI lijkt ie veel op de Nightverb en die bevalt mij erg goed moet ik zeggen, deze hou ik zeker even in de gaten!

• Duimpje
Duimpjes: EL1
edit, in de manuel hebben ze het over center van de filter dus denk dat het een BP is dan
Denk het ook inderdaad, met de Cutoff bepaal je het middelpunt en met Q hoe breed of smal het gebied dat je filtert. Een low pass op een delay zou vooral veel (sub) modder opleveren. Al is het lowpass filter op de Zen Delay ook heel tof.

Verdorie, alweer zo'n ding! Ik gebruik de Zen Delay en de Nightverb al te weinig, en nou moet deze er ook nog bij!

Denk het ook inderdaad, met de Cutoff bepaal je het middelpunt en met Q hoe breed of smal het gebied dat je filtert. Een low pass op een delay zou vooral veel (sub) modder opleveren. Al is het lowpass filter op de Zen Delay ook heel tof.
ja precies de zen delay heb ik nu een daar vind ik de verschillende filters erg fijn op, maar ik mis daar presets een beetje op en elke keer fotos van je pedal board maken is nou niet het handigste. de shimmer en orbit functie hierop hebben mijn interesse ook zeker wel

Mooi ding hoor en behoorlijk uitgebreid ook, ik had graag gezien dat ie ook in eurorack leverbaar zou zijn.

Mooi ding hoor en behoorlijk uitgebreid ook, ik had graag gezien dat ie ook in eurorack leverbaar zou zijn.
Met een beetje geluk worden deze doorontwikkeld voor eurorack, ze hebben toch de traditie om dit soms te doen (zie Perkons, LXR02....)

De Euro FX die ik vroeger had van Erika waren erg goed maar die freeze funktie lijkt me idd wel nice voor eurorack aangezien ik af en toe ook kijk naar een Blukač Instruments ENDLESS processor. Maar dat is dan wel weer een 1 trick pony for the money.

Met een beetje geluk worden deze doorontwikkeld voor eurorack, ze hebben toch de traditie om dit soms te doen

is waar ik ook op hoop, ik heb nog mijn Ninja delay, terwijl hij er in eurorack versie ook inzit bij mij. Als Echolocator als rackmodule, koop ik hem direct.

Ik heb mijn vaste Erica leverancier in de Oost gevraagd om een prijsje te maken, ben benieuwd.

De Zen Delay en Nightverb heb ik inderdaad ook, erg mooie en fijne handson fx.

Laatst gewijzigd:
Beide video's op YT hebben mij nog niet kunnen overtuigen, heb ik wel vaker met content van Erica Synths en die gast met hoofddeksel, ik ga dan ook eerst er zelf maar eens mee spelen voordat deze een plaatsje krijgt.

Ik heb hem vandaag binnengekregen. Eerste indruk is erg goed, beetje de Nightverb vibe maar dan voor een delay. Erica en 112dB zijn goed bezig.

Half gezien en geen gas. Dus ik ga de rest niet kijken om dat zeker zo te houden 😊

Heb m'n Nightverb verkocht en hou 't voortaan bij plugins voor wat betreft de effecten, ik zie de meerwaarde niet langer van fx-doosjes, zéker niet als ze onder de motorkap gewoon een plugin draaien.

Back