Cubase 12 2 identieke audio interfaces

Vic

Soldeerprofeet
Vraagje,

Kan je in cubase 2 identieke audio interfaces gebruiken ?
Geeft dat problemen ? gebruiken ze dezelfde driver ?

Thnx,
Vic

nee, ik heb nu een Behringer Wing en wil er nog een Wing rack aan toevoegen.
Kan ik die 2e unit ook aan mn pc knopen en dan als wing1 en wing2 hebben in cubase. of gaat dat vloeken ? hoe kan dat werken ?

Ik ben een leek, kom van 1 2x2 simpele audio interface

Wss zal de slave wing dan de clock moeten ontvangen van de eerste. En gaat er 1 kabel naar je pc. staat er niets over in de manual ?

Syncen kan makkelijk en moet ook wel omdat de in en outputs door elkaar worden gebruikt via AES50.
USB naar een pc staat daar los van.
Ben benieuw of elke mixer met zijn eigen usb kabel naar de PC/DAW kan. routen naar 1 mixer en 1 mixer USB naar de PC kan altijd.

De manual is hier niet duidelijk over of ik lees verkeerd

Je kunt in Cubase maar 1 ASIO driver gebruiken op de PC. Ofwel, je zult moeten kijken of de kanalen via de Wing en Wing rack binnen kunnen komen op (1) Wing, die het dan naar Cubase kan zetten. Mijn gok is dat dit niet kan. Dus wel 48 seperate kanalen via USB, maar niet meer dan 48 kanalen seperaat. Je kunt wellicht wel per project kijken welke kanalen je via USB/Asio wilt binnen trekken in je DAW. Ik ben overigens geen Wing kenner, maar twee wings via twee x USB en dan 2x Asio driver, dat gaat niet lukken op PC.

twee wings via twee x USB en dan 2x Asio driver, dat gaat niet lukken op PC.
Ah, dat is duidelijk, Thnx
je zult moeten kijken of de kanalen via de Wing en Wing rack binnen kunnen komen op (1) Wing, die het dan naar Cubase kan zetten. Mijn gok is dat dit niet kan.
Ja dat kan, is 100% mogelijk om alle in en outputs te routen tussen de wings. Geld ook voor Midas en ander musictribe digitale mixer produkten, inclusief de M32 / X32 reeks

Ik zal even wat setups moeten programeren. dan is het met 1 druk op de knop gefixt

Je kunt in Cubase maar 1 ASIO driver gebruiken op de PC. Ofwel, je zult moeten kijken of de kanalen via de Wing en Wing rack binnen kunnen komen op (1) Wing, die het dan naar Cubase kan zetten. Mijn gok is dat dit niet kan. Dus wel 48 seperate kanalen via USB, maar niet meer dan 48 kanalen seperaat. Je kunt wellicht wel per project kijken welke kanalen je via USB/Asio wilt binnen trekken in je DAW. Ik ben overigens geen Wing kenner, maar twee wings via twee x USB en dan 2x Asio driver, dat gaat niet lukken op PC.
Je kan meerdere ASIO drivers combineren in Windows m.b.v. ASIO4ALL (of gelijkaardig).

Nu heb ik met 4 usb inputs en 10 usb outputs tegelijk al genoeg. Daarinboven is cubase ook een digitale mixer op zich, dus die 10 outputs kunnen naar 2 gebust worden in de box.
Nu heb ik nog maar 1 wing digitale mixer. in de toekomst komt daar een rack unit bij. Dus nu probeer ik zo veel mogelijk te leren zodat de nieuwe opstelling vlot gaat.

Mooi wat allemaal kan in de digitale mixer wereld.

PC's en die driverzooi zijn nog steeds een uienwinkel, maar goed. het kent veel meer lief dan leed.

Mijn pc is niets bijzonders, voor 10 midi traks en 10 audio traks moet dat wel kunnen. in de box effecten en vsti's gebruiken zijn eerder zeldzaam, niet mn ding.

Tegelijkertijd in Cubase 12? Ik help het je hopen - zeker zonder sync issues en sample accurate etc. Tevens denk ik niet dat de PC het trekt van Vic (96io realtime). Maar mocht het wel werken, deel het hier.
Ik heb het al meerdere keren en met verschillende interfaces gebruikt. Het werkt even goed en/of even slecht als het ingebouwde systeem in MacOS - alleen niet zo gebruiksvriendelijk.
96 kanalen lijkt me wat veel voor USB2; maar dat staat los van het combineren van ASIO drivers.

Back