je bent de baas van de research afdeling van Korg. wat nu?

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
ok je hebt de job gekregen en je bent nu de baas bij de Korg research afdeling.
Sinds Tronald Dump zijn manipulaties aan de economie gaan de zaken goed en heb je een dik budget. dus money is no object. welk of wat voor product ga je onwikkelen?

Ik zou proberen iets nieuws te laten bedenken dat niet steunt op vintage analoog of fm.

Maar ik verwacht een korg 800dv mini eerder, hoewel dat erg risky wordt want geen kat koopt die 700’s

Een goede opvolger voor de Electribe reeks.
Wel een die meer focus geeft op connectiviteit met een computer/telefoon om samples over te zetten.

tja dat ga ik lekker niet verklappen hier natuurlijk

Laat de jeugd het maar bedenken, ik ben 50+ - ik wil cv gate midi en nul menu's en liefst geen displays. Geen usb. Ik ben vast de enige in een kamer vol 15 - 29 jarigen die dat wil :D
Korg kennende is voor hen 't meest succesvol om een relatief klein bakje te bouwen met cheap plastic matrix spul en amper knoppen. Microkorg, volca achtig spul. Beste verkopende synth zou de M1 zijn, ik raak dat ding hier al jaren niet aan haha. Er komt vast wel weer wat kleins met de traveler filter of de ms20 filter

maak een max 3000 euro versie van de ps3300 🤪

Een hybride workstation die de engines van de Kronos heeft (laten we zeggen 11 parts multitimbraal) met daarbij een 8 voice analoge doorontwikkelde engine van de prologue inclusief custom SDK oscillator en dit deel 4 parts multitimbraal met 8 voices vrij toewijsbaar over de 4 parts. Daarnaast een drumkit part om het totaal op 16 parts te brengen. Touchscreen voor de Kronos engine en veel hands-on controls voor de analoge engine. In stijl van de Roland System 8/1 zou je de prologue engine in 'MS-mode' kunnen zetten en lichten alleen de controls op die bij een MS10 of MS20 horen. Een volwaardige on-board sequencer zoals in Kronos/Krome, maar om (analoge stijl) step sequencing makkelijk te maken ook 1 rij van 16 buttons en 2 rijen van 16 knobs om snel pitch en CV/midi messages te kunnen programmeren.
In stijl van de Roland Jupiter X en Xm, zou dit workstation goede interne speakers hebben zodat het in je huiskamer kan staan en je erop kunt spelen zonder een hele slaapkamer-studio aan te moeten zetten en zonder in een klein studiohok te hoeven zitten. Het zou met een goede optionele standaard moeten komen die het integreert in een woonkamer alsof het een upright piano is. En een opstart tijd van minder dan 5 seconden!

Eigenlijk dus een mengvorm van de roland Fantom, JDXA, Jupiter X, System 8/1 concepten, met de Kronos/Prologue/MS klanken.

Iets met AI, onder de motorkap draait het op een Pi Pico, voor een introductieprijs van $1999.

Als baas van de researchafdeling schaf ik een megafoon aan, ter aanmoediging van m'n medewerkers als dat even nodig is.

ja een Epilogue zie ik ook wel zitten.
neem de Z1 met analoge vco's en filters en de sdk. helaas gaat dat niet gebeuren.

1 van de ubergeheime projecten is de pcie modulaire dsp met analoge matrix en componenten.
die brengen verschillende types analoge componenten. voor saturatie, filters, bbd's en vco's naar je daw.
1 pcie board brengt 48 filters, 28 saturatie modules, 32 vco's, 12 nutubes en bbd's naar je daw.
Die kunnen dan in plugins worden gebruikt.
Door de opensource sdk kunnen developers hun bestaande plugins van de analoge componenten voorzien.
Diva zal de eerste zijn en benut 10 filters en vco's.
UA heeft een la2a plugin van 4 nutubes voorzien.

Ik zou proberen iets nieuws te laten bedenken dat niet steunt op vintage analoog of fm.

Maar ik verwacht een korg 800dv mini eerder, hoewel dat erg risky wordt want geen kat koopt die 700’s

lijkt me niet idd. waarom zou de 800dv dan wel verkopen. of wellicht koop jij er 8?

Een goede opvolger voor de Electribe reeks.
Wel een die meer focus geeft op connectiviteit met een computer/telefoon om samples over te zetten.

dat kan nog best wel eens een sucses worden. hoewel er eigenlijk al 3 generaties aan electribes zijn.

lijkt me niet idd. waarom zou de 800dv dan wel verkopen. of wellicht koop jij er 8?
ik heb er aan één genoeg, ik zei al: korg kwam met die 700FS die niet verkoopt, gevolgd door de 700Sm(ini) voor méér dan de uitverkoop prijs van de F(ull)S(ize) - hun wegen zijn zo onlogisch, dan kan die 800DVmini er ook nog wel bij :D

Ik dacht dat de 800DV (maxikorg) wel heel erg 2 * n 700S is / was. Dus als ze al zover staan is t vast klene moeite de grote broer te doen. Niet dat ze er 1000 van gaan verkopen maar goe

1) Eindelijk die Windows MIDI drivers eens fixen?

2) Nieuwe hands-on Electribe met makkelijke sample exchange, sinevibe+open algos & FX, analoge filters en niet te veel menu diving of key combos… ev powered via battery pack

3) Volca Stereo Analoge filter met distortion, feedback en lekker veel CV en I/O om een delay te inserten

Simpel toch….

Back