Moog Messenger

De Messenger levert een enorm geluid in een compact pakket en beschikt over twee oscillatoren met wavefolding-functionaliteit, een suboscillator met continu variabele golfvormen, dubbele looping ADSR-envelopes, 32 semi-gewogen full-size toetsen met aanslaggevoeligheid en aftertouch, en het legendarische Moog-ladderfilter, aangevuld met resonantiebascompensatie, meerdere filterhellingen en echte multimode-functionaliteit.

Volledige lijst met functies

• 32 semi-gewogen full-size toetsen met aanslaggevoeligheid en aftertouch voor een responsieve feel en dynamische controle
  • Twee continu variabele VCO's en unieke hybride wavefolders, sync- en FM-mogelijkheden
  • Sub-oscillator met continu variabele golfvorm voor extra basgewicht
  • White noise generator voor interessante textuur en diepte
  • Moog transistor ladderfilter met uniek pole-mixing ontwerp voor 4-polige low-pass, 2-polige low-pass, band-pass en high-pass responsen
  • Resonantiecontrole met resonantiebascompensatie (RES BASS) schakelaar om de lage tonen te behouden en te accentueren
  • Externe ingang voor filter, feedback en VCO FM van filter cutoff voor uitgebreide audioverwerking
  • Dubbele loopbare ADSR-envelopes met aanslaggevoeligheid en multi-trig
  • Variabele LFO (LFO 1) met sync, reset en onafhankelijke modulatiebus voor pulsbreedtemodulatie, dynamische wavefolding, filter FM en meer
  • Triangle-wave LFO (LFO 2) gekoppeld aan MOD-wiel en routeerbaar naar meerdere bestemmingen
  • Pitchwiel, octaaftransponering en variabele respons-gliding
  • 256 presetlocaties met 240 fabriekspresets, verdeeld over 16 gecategoriseerde banken, voor directe toegang tot professioneel ontworpen klanken en texturen (bassen, leads, pads, arps, percussie en meer)
  • Sla tot 256 sequenties op, elk met maximaal 64 stappen, en voeg probabilistisch generatief gedrag en parameterregistratie toe
  • Unieke configureerbare arpeggiator met meerdere patroonmodi en ritmische programmering
  • Hoofdtelefoonuitgang
  • Analoge klok-in/-uit, stuurspanning-in/-uit, gate-in/-uit via 6x 3,5mm-aansluitingen voor koppeling met analoge synthesizers en Eurorack
  • MIDI-IN/-UIT via 5-pins DIN of USB-C voor compatibiliteit met je favoriete DAW
  • Sustainpedaal- en expressiepedaalingangen via 2x 6,5mm-aansluitingen voor verdere controle over het geluid in performance-instellingen

moog-messenger-09.jpeg

Attachments

• moog-messenger-08.jpeg
    moog-messenger-08.jpeg
    77,7 KB · Bekeken: 236
  • moog-messenger-06.jpeg
    moog-messenger-06.jpeg
    81,7 KB · Bekeken: 167
  • moog-messenger-05.jpeg
    moog-messenger-05.jpeg
    71,7 KB · Bekeken: 162
  • moog-messenger-04.jpeg
    moog-messenger-04.jpeg
    117,4 KB · Bekeken: 166
  • moog-messenger-02.jpeg
    moog-messenger-02.jpeg
    115,2 KB · Bekeken: 163
  • moog-messenger-01.jpeg
    moog-messenger-01.jpeg
    112,3 KB · Bekeken: 176
  • moog-messenger-03.jpeg
    moog-messenger-03.jpeg
    283,4 KB · Bekeken: 176
  • moog-messenger-07.jpeg
    moog-messenger-07.jpeg
    56,6 KB · Bekeken: 244
Last edited by a moderator:
De Moog Messenger is vanaf 2 juni 2025 verkrijgbaar bij geselecteerde retailers wereldwijd voor $ 899 USD.

Zijn het normale keys of minikeys?

ik zag m net voor 849 bij thomann maar kan t niet meer vinden. Anyway. Ik moet m niet hebben :)
tante Edith redt de dag
Scherm­afbeelding 2025-05-08 om 11.53.06.png

race naar de bodem of is dat excl btw. Ik begrijp musicstore niet zo goed met de 'professional' - maar er staat toch vat incl bij?

Schermafbeelding 2025-05-08 om 11.55.10.png
race naar de bodem

Not my sound. BS2 klinkt in mijn oren lekkerder. De subsequent 25 zeker ook. GM ook.
Niet echt een lekker product. Ze hadden een 4 voice poly moeten maken met wooden sides.

Nou ik vind geen wooden sides juist dope! Scheelt bomen en kosten en je kunt ze zelf of laten maken. Ik mag dit wel.

Als ik zo wat door die filmpjes skip klinkt het wel 'gewoon' als een dikke Moog. Als je die graag wilt en geen 1000+ te besteden hebt lijkt dit me een hele mooie optie :)

€820-€850 is minder dan ik had verwacht, ook op basis van de US prijs. Goed bezig.

waardoor eigenlijk? Tov de subsequent37 waar je al heel goed mee overweg kan :). Of juist ipv die minitaur?
Goede vraag.
Ik vind hem interessant klinken. Echt anders dan de S37 en Minitaur.
Ik zou hem als vervanger van de Minitaur kunnen kopen, en ook goed voor live kunnen gebruiken.
Hij is compacter dan de S37 en heeft presets en keys (wat de Minitaur niet heeft en daarom voor mij niet handig voor live).
Maar weet niet of hij in de bas net zo lekker klinkt als de Minitaur (dat is toch wel een dik sub monster).
Loopop heeft iig een paar noten die wel heel lekker subby klinken.

Hij is iig behoorlijk veelzijdig en kan dingen die ik nog niet kan momenteel (met m'n Moogs).
Variabele waveshape van de sub oscillator en base compensation vielen me direct op.
Ik mis wel drive (t.o.v. de S37) en de modulatie is wat beperkt (t.o.v. de S37) maar het is allemaal wel uitgebreider dan de Minitaur.
Eerst de prijs (na verloop van tijd) afwachten en kijken of mensen hem gaan vergelijken met de Minitaur.

Die demo van Matt Johnson klinkt nie verkeerd. Het zien er wel allemaal goedkopere knopjes uit dan vroeger en het design is generisch ofzo ;) . Ma wel leuk speelgoed weer .

Dankzij Inmusic toch 2 gave dingen.
1. Interessante sub osc
2. Resonantie compensatie
Dankzij Bella Donna full size keys

Ik vind dit inderdaad een Moog Bass Station 2. Al is deze op sommige terreinen een stuk rauwer…

Back