Billen bloot: wie vindt patchen veel te ingewikkeld- hoge drempel?

klinkske

boeketje voor de vrouw
Vraag me af wie weg blijft van eurorack, semi modulaire synths (zoals de korg ms 20 of de moog grandmother) of nooit de patchbay gebruikt.

Ik zie namelijk zo vaak studios waar geen kabels zitten in een ms20. En merk zelf dat ik veel minder patch dan mogelijk. Is het een drempel? Is het luiaardij? Onwetendheid?

Zelf heb ik de think like a synth cursus gekocht vorige week om m al gans de week niet te starten maar die brengt me hopelijk veel bij met de arp 2600 (clone)

Ik vind patchen op zich niet ingewikkeld of moeilijk, maar ik beleef weinig plezier aan dat gehannes met kabeltjes en vind het irritant dat je dan niets anders kunt doen zonder je patch kapot te maken ... oftewel, je (semi-)modular blijft in dezelfde stand tot je helemaal klaar bent, anders is het kwijt. Dat gedoe met 'happy accidents' heb ik ook niet zoveel mee, ik werk liever doelgericht als ik met sound design bezig ben. Heb een aantal keer met semi-modulair spul zitten klooien maar uiteindelijk ook altijd alles weer weggedaan. Het enige dat ik nu nog heb is een Pulsar-23 omdat 'ie bepaalde unieke sounds maakt die ik nergens anders uit krijg, maar die heb ik eerder ondanks het patchen dan vanwege het patchen...

Maak je geen zorgen, de meeste bezitters van eurorack of semi-modulars komen niet verder dan wat pling en plong geluiden die niet om aan te horen zijn, patchen of niet kunnen patchen maakt niet uit zolang jij maar denkt of vindt dat het goed klinkt.

Vraag me af wie weg blijft van eurorack, semi modulaire synths (zoals de korg ms 20 of de moog grandmother) of nooit de patchbay gebruikt.

Ik zie namelijk zo vaak studios waar geen kabels zitten in een ms20. En merk zelf dat ik veel minder patch dan mogelijk. Is het een drempel? Is het luiaardij? Onwetendheid?