Je laatste modulaire aan- of verkoop / trade

Ik denk dat een volledig Joranalogue systeem ook erg tof zou zijn. Vooral de Collide 4 lijkt me leuk, als die een beetje lijkt op de lock-in amplifiers waar ik mee gespeeld heb dan is die zeker de moeite.

Maar gelukkig heb ik me gecommiteerd aan slechts 1 merk, Make Noise. Helaas zijn die nu goed bezig met nieuwe modules waardoor ik toch weer ga schuiven in mijn systeem. De Ch.svr heb ik geskipt omdat die voor mij niet veel toevoegd. Maar de Multimod was wel weer een heerlijk inventieve module, dus die had ik wel direct besteld. Jumbler zit in mijn winkelmandje bij Thomann. Ik heb het altijd een gemis gevonden dat Make Noise geen (sequential) switch in de catalgus had, of iets wat in die richting te manipuleren was zonder teveel te moeten patchen. Daarom gebruikte ik mijn Fonitronik switch nog best veel. Maar Jumbler is een mooie toevoeging. Heeft ook wel wat weg van de RxMx, wat ik ook nog steeds een erg leuke module vind. De combi van René2, Tempi, Multimod, Jumbler en later dit jaar Polimaths (waar ik uiteraard ook nog wel een plekje voor reserveer) is genoeg om heel lang zoet mee te zijn.

Ook PrssPnt zal er waarschijnlijk nog wel komen om naast de Pressure Point modules te komen. Daar zitten een paar handigheidjes op die Pressure Point die heeft en vooral handig kan zijn bij het handmatig triggeren. Pressure Points gebruik ik eerder als sequencer.
Hoe kijk jij tegen het tape en microsound systeem aan? Ik kwam m laatst tegen en hij klonk interessant
Ik heb wel mijn twijfel bij het make noise filter qpas. Daar kon ik in het verleden geen vriendjes mee worden en heb ik verkocht

Hoe kijk jij tegen het tape en microsound systeem aan? Ik kwam m laatst tegen en hij klonk interessant
Ik heb wel mijn twijfel bij het make noise filter qpas. Daar kon ik in het verleden geen vriendjes mee worden en heb ik verkocht
Ik zou 'm sowieso iig niet as-is nieuw in de winkel kopen. QPAS is onderdeel van mijn setup omdat ik met modular gekozen heb om in het MN ecosysteem te blijven. Mijn oude AMSynths filters vond ik bijvoorbeeld veel mooier klinken. Maar als gereedschap in de gereedschapskist is het wel een noodzakelijke module. Dat hij stereo is is bijvoorbeeld wel handig. Maar de resonantie ben ik niet zo heel erg gecharmeerd van. Dat zou, als ik een 104 HP case zou samenstellen met het tape en microsound idee in het achterhoofd en niet gebonden aan merk, een module zijn die ik achterwege zou laten. Een aantal andere modules zijn 2e hands een stuk betaalbaarder, dus zelf samenstellen is een stuk budgetvriendelijker. Morphagene is een hele gave module, maar ik blijf toch vaker Phonogene gebruiken omdat die meer hands-on is en een meer lo-fi karakter. Het hangt er ook wel vanaf wat voor soort muziek/geluiden je er mee wil maken. Voor cleaner is Morphagene de aangewezen module, ook handig dat je daar natuurlijk op de SD kaart op kunt slaan.

-edit: ik moet even opnieuw leren hoe forums ook alweer werken, het is even geleden xD -

Ik ben ook wel geinteresseerd in wat men zoal koopt dus bij deze mijn bijdrage.

Vandaag ontvangen: Befaco Rampage (Multimaths staat ook op de wishlist maar even buiten bereik budgetwise, vandaar niet de gewone Maths) en Befaco BF-22 VCF (gratis erbij gekregen, check de actie op de befaco shop website! Wilde je iets van Befaco hebben is nu de tijd, 2 voor de prijs van 1!).

Multimaths staat ook op de wishlist
Je bedoelt Polimaths, denk ik? ;) Die is inderdaad erg leuk, maar zeker als je nog maar net bezig bent ook best een headscratcher.

Wilde je iets van Befaco hebben is nu de tijd, 2 voor de prijs van 1!
Da's inderdaad een nette deal! Ik heb de Joystick (DIY versie) van Befaco gehad, dat is in ieder geval een aanrader om er bij te nemen.

Je bedoelt Polimaths, denk ik? ;) Die is inderdaad erg leuk, maar zeker als je nog maar net bezig bent ook best een headscratcher.

Da's inderdaad een nette deal! Ik heb de Joystick (DIY versie) van Befaco gehad, dat is in ieder geval een aanrader om er bij te nemen.

Polimaths ja idd. Ik was in de war met de Multimod die ook op de wenslijst staat. Misschien dat het zelfs ooit uitgroeit naar de hele serie, want verbazend hoeveel er kan met die dingen.

Polimaths ja idd. Ik was in de war met de Multimod die ook op de wenslijst staat. Misschien dat het zelfs ooit uitgroeit naar de hele serie, want verbazend hoeveel er kan met die dingen.
Ja, Make Noise heeft enorm veel functionaliteit in betrekkelijk weinig ruimte gestopt. Maar het is voor mij nog steeds wel nadenken als ik die set gebruik. Ik heb een cheatsheet gemaakt voor de Multiwave, dat scheelt al veel. Het is niet zozeer dat het menu-diving is, de logica moet je even de vinger achter zien te krijgen. Maar dat is ook deel van de ontdekkingsreis.

Na behoorlijk wat twijfel heb ik onlangs de 4ms meta module gkocht. Vandaag kwam hij binnen en ik ben behoorlijk onder de indruk

ben te wild geweest...

pcb + panel gekocht voor:
- sin phi miasma
- ctag strämpler
- jakplugg pique
- hardwired engineering vālvs
- extralife instruments super sixteen
- bpcmusic TELEXn
- north coast synthesis middle path vco
- music thing modular twin drive
- TOILmodular fūjin
dat lijkt een enorme lijst en dat is het ook, maar het is ook wel even werk dus die zitten niet allemaal deze maand te spinnen in mijn rek.
ik moet nog alle componenten sourcen en dan alles in elkaar zetten als die binnen zijn. heb ook telkens wat tijd nodig om de nieuwe spruit te ontdekken.

oh, vorige maand deze in elkaar gestoken:
- spctrl modular xorgon
- spctrl modular pmo
- spctrl modular dvca
- spctrl modular loco
- wgd & spctrl modular pannavision
- wgd modular löwenzahnhonig (wacht nog op daisy seed)
het lijstje hier net boven zijn pcb's met voorgesoldeerde smd-componenten, dus veelal alleen pots/jacks/led's/powerheader solderen, maar er zijn natuurlijk altijd wat uitzonderingen (zoals scope en voltage converter voor die pannavision en daisy seed voor de löwenzahnhonig)
heel directe en nuttige modules wel, dus snel mee weg - uitdiepwerk vooral nodig voor die xorgon.

in ieder geval moet ik dringend een case bijkopen (en een huis, als het zo verder gaat)
of modules verkopen... (doe morgen 5 verkochte modules op de post, jeej)

Vandaag ontvangen: Befaco Rampage (Multimaths staat ook op de wishlist maar even buiten bereik budgetwise, vandaar niet de gewone Maths) en Befaco BF-22 VCF (gratis erbij gekregen, check de actie op de befaco shop website! Wilde je iets van Befaco hebben is nu de tijd, 2 voor de prijs van 1!).
Is deze actie alweer voorbij? Kon gisteren on vandaag niks vinden, kan ook aan mij liggen.

Er is bij mij weer wat aangevuld:

Make Noise Analog Memory: eindelijk een tweede kunnen vinden. Er komt er misschien maar 1x per jaar eentje op de 2e hands markt, dus blij dat ik deze op heb kunnen pikken. Helemaal uit de USA, gelukkig had de verkoper 1/10e van de verkoopwaarde op de invoice gezet, dus de importkosten vielen reuze mee. Het inbouwen met de hele kabelkluwe aan de achterkant in combinatie met een ondiepe skiff, busboards die in de weg zitten en sliding nuts hebben me wel een paar jaar van mijn leven gekost en een hoop gevloek opgeleverd. Ik hoop niet dat ik ze ooit nog er uit moet halen.

Make Noise GTE: Gisteren binnen gekregen. Uit de manual kon ik wel een beetje opmaken wat het moest zijn maar ik vond de uitleg een beetje wollig. Uiteindelijk blijkt die ontzettend veel op de Bartos Flur van Frequency Central te lijken. Die heb ik in het verleden zelf gebouwd en vond ik een erg leuke module. Maar bij het inkrimpen van mijn setup en het verkopen van het erndeel van modules die niet Make Noise waren is die er ook uit gegaan. Dus leuk om die functionaliteit weer terug te hebben.

Make Noise MIDI Inlet voor de Multiwave: Ook gisteren binnen gekregen. Niet persé een heel noodzakelijke module, want ik ga de aansturing waarschijnlijk toch niet via een DAW doen, maar just in case en op zich ook wel handig voor bij firmware updates. Enige nadeel is dat vanwege de toevoeging van de MIDI Inlet en GTE ik Jumbler uit mijn "NUSS-case" moest halen. Ik ben nog niet helemaal blij met de indeling van de bovenste twee MN Skiffs in het stapeltje.

De rechtercase is naar mijn gevoel wel af. Allemaal "klassieke" Make Noise modules, het modernere spul zit in de cases aan de linkerkant:

1774952265824.png

Hopelijk brengt MN voorlopig ff niks meer uit... Alhoewel ik begreep dat ze wel weer bezig zijn aan een module in samenwerking met Tom Erbe en dat zijn wel de leuke modules...

Ben voor de Burst gegaan als cadeau bij een Muxslicer+MEX. Mooi spul hoor, dat Befaco, lekker degelijk.
Hier nog een Befaco-fan.
In mijn cases zitten de Pony VCO, Slew, Oneiroi, Out, Sampling Modulator, A+B*C, Noise Plethora en Burst.

De Muxlicer + Mex gaan hier ook nog een keer komen, maar voorlopig doe ik het met een Behringer 182 en een Korg SQ1.
De Chopping Kinky en de Crush delay staan trouwens ook op m'n wishlist.

Back