Zitten we in een koop dip?

Hij was tot 2-3 dagen na release volop verkrijgbaar bij oa de Mediamarkt zonder reservering. Maar inmiddels zijn ze op inderdaad.
Klopt, maar ik zag dat de PS5 line up voor PS Plus Premium deze maand best leuk is en dat ik er geen tijd voor heb om met Switch 2 te gaan spelen.

Ik heb al een tijdje totaal geen GAS meer behalve dat ik al tijden op de VCS3 en Enigma van Uli zit te wachten, voor de rest moet ik eigenlijk nog wat dingen verkopen.
Feit is wel dat de laatste 2 jaar alles wel duurder is geworden behalve spul van Uli dan want die voert als enigste prijsverlagingen door, misschien dat dit ook wel een reden is voor veel mensen.
En we zijn de afgelopen jaren flink overvoerd met aanbod heb ik 't idee, misschien dat velen ook wel een beetje verzadigd zijn?

Er is toch n boel in prijs gezakt. Denk ik aan roland gaia 2, korg drumlogue, en er is vast nog meer. Zelfs dat wit ding van TE nu

Het enige wat zeker niet daalt is Moog hun sub 37 en spin off

Ik vind dat er niet veel nieuws bij is gekomen. Veel re-issues van vintage spul. Voelt als de zoveelste cover van een oude 80’s plaat in een modern jasje. Ipv tientallen synths kun je nu kiezen uit een paar honderd synths. Idem met plug-ins. De keuze is reuze. Maar heel veel echt vernieuwende gear is er niet bijgekomen, IMO. En ik had best een en ander met overlap. Dus ik heb het laatste jaar meer verkocht dan gekocht. Less is more. Ik kijk alleen nog naar premium gear die of unieke is, of een hele goede workflow heeft. En verder niet.

Ik vind dat er niet veel nieuws bij is gekomen. Veel re-issues van vintage spul. Voelt als de zoveelste cover van een oude 80’s plaat in een modern jasje. Ipv tientallen synths kun je nu kiezen uit een paar honderd synths. Idem met plug-ins. De keuze is reuze. Maar heel veel echt vernieuwende gear is er niet bijgekomen, IMO. En ik had best een en ander met overlap. Dus ik heb het laatste jaar meer verkocht dan gekocht. Less is more. Ik kijk alleen nog naar premium gear die of unieke is, of een hele goede workflow heeft. En verder niet.
Ja dat zie je wel vaker.
Mensen kopen een Quantum en ineens is hun gas opgelost :)

Ik heb ook wel een beetje het idee, dat tweedehands apparatuur, niet alleen muziekinstrumenten, maar zo'n beetje alle apparatuur duurder is geworden. Met name compact fotocamera's....net of er goud in verborgen is....:)
Daardoor blijven spullen ook langer op o.a. MP staan. Ik heb een z.g.a.n. Yamaha MG12UX verkocht, maar duurde ruim 6 weken...En ik was zeker niet de duurste op MP. Wil eigenlijk mijn zo goed als niet gebruikte Yamaha PSR SX 700 waarschijnlijk gaan verkopen, maar is misschien nog niet de tijd....:D

Zitten we in een koop dip?
Net als met de festivals.
Er worden minder grote bedragen van te voren over gemaakt (oorlog / aanslagen.?) voor mensenmassa evenementen. Willekeurige volgorde : Oerol, Pinkpop, Lowlands, Mysteryland, enz.
De mensen hier kunnen weer aan de beurt komen op kleine festivalletjes die op het laatste moment georganiseerd worden.
Beveiliging, vergunningen, toileten.
Kleine festivals die de naam festival amper kunnen dragen.
Veel inzet gevraagd , weinig verdienste , wel aan de bak komen.

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat een koopdip ook ontstaat door steeds maar meer van hetzelfde te kopen. Op een geveven moment heb je het wel gezien dan. Om te voorkomen dat je zelf aan een koopdip gaat lijden kan je je focus verleggen, zo heb ik vorig jaar een outboard gear uitstapje gedaan, en nu richt ik me op eurorack. Geen last van een koopdip hier.

Zou ik enkel geinteresseerd zijn in 3 oktaafs mono synths, dan was ik nu waarschijnlijk wel even klaar met kopen.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Variatie is inderdaad goed voor de kooplust. Ik duik af en toe een rabbit hole (bijvoorbeeld romplers of drumcomputers of delay effecten) in, en dan koop ik in een vrij korte tijd meerdere apparaten om uit te proberen en te vergelijken. Als de bevlieging eindigt, gaat het meeste weer weg en hou ik de 'winnaars'. Of soms gaat zelfs alles weg omdat ik er klaar mee ben. Moet wel zeggen dat ik ook daar nu het meeste wel heb gehad. Eurorack is nog open, maar al mijn experimenten met (semi)modulair hebben me tot dusver nog nooit tot voldoende GAS gebracht.

Laatst gewijzigd:
ja @demian idd. hoewel ik wel een hoop mono's heb en daar erg blij mee ben.
vol is vol.

ik wil een grote case gaan maken en aan mijn muur gaan hangen.
Osmose met haken cv eronder.
met het idee dat ik heel veel rack space erbij krijg. dat zou de gas economie hier weer een beetje opweg kunnen helpen.
heb iig al een prijslijst voor de rails binnen.

Back