Zitten we in een koop dip?

De boodschappen beginnen te bijten.
Wat je zegt inderdaad... mijn hemel. Ik ben super consistent met mn boodschappen. Ik woon alleen en ik heb een vaste combo van gezond eten wat ik wekelijks nodig heb en koop. Dus iedere maand ziet er wel ongeveer hetzelfde uit kwa uitgaven voor boodschappen. Desondanks in de afgelopen 4 maand waren de kosten met €100 gestegen.

Het is sinds de pandemie helemaal gewoon geworden om maar steeds de prijzen te verhogen telkens. Alle maandelijkse lasten doen daar aan mee. In de afgelopen 12 jaar is mijn loon met 200% gestegen (eerlijk) en ik kan nog steeds alleen hetzelfde veroorloven als dat ik toen kon.

Nivellering, ontwaarding, over nog een paar generaties zijn we allemaal miljonair maar kunnen we ons alleen nog minder veroorloven dan nu. Waar gaat het allemaal over man.

Ik woon in een uithoek van Nederland en hoewel ik goede spullen voor een erg aantrekkelijke prijs aanbied zie ik niemand meer (dat was vroeger anders). Het aantal views op marktplaats is wel heel hoog. Misschien dat de benzineprijs/reisafstand daar debet aan is en er een verzadigde markt is voor hardware. Angst voor marktplaatsfraude zou een volgende rede kunnen zijn want kopersbescherming schijnt ook niet te werken (Radar). Ook is software de afgelopen jaren steeds beter geworden.
Dit merk ik ook. Ik bied zelfs aan dingen naar de “grote stad” te brengen. Maar goed linksom of rechts om kom ik er toch wel vanaf, en ik koop ook nog genoeg dus tja… maar het is geen corona tijd meer dat merk je wel.

Lol... hoeveel vakantiegeld krijg jij in hemelsnaam? :dubbel:

na 42% van mijn vakantiegeld aan de belastingdienst te hebben gedoneerd (verplicht) heb ik het restantje maar gewoon naar de spaarrekening gedaan.
Een groot bedrag, maaaaarrrr… ze houden er te weinig tax af. Die belasting betaal ik t jaar nadien en dat spaar ik dicht. Dus eerst geld vastzetten en dan de belasting er op dichtsparen, anders koop ik alle vintage die ik tegenkom 🙈

Hij was tot 2-3 dagen na release volop verkrijgbaar bij oa de Mediamarkt zonder reservering. Maar inmiddels zijn ze op inderdaad.
Hij was te bestellen bij Nintendo en heb er 1 besteld.
Heb jij een screen protector erop geplakt? Lees aardig wat verhalen erover..

Hij was te bestellen bij Nintendo en heb er 1 besteld.
Heb jij een screen protector erop geplakt? Lees aardig wat verhalen erover..
Nee, ik gebruik nooit screen protectors.

Ja. Op de vorige Switch ook geen protectors. En ook niet op mijn telefoons die zonder Boomerflapje voor het scherm in mijn broekzak gaan. Ik vind die screen protectors net als condooms. Het zal veiliger zijn met, maar zonder voelt beter dus ik waag het erop. Tot nu toe gaat het goed 🙃

Ja. Op de vorige Switch ook geen protectors. En ook niet op mijn telefoons die zonder Boomerflapje voor het scherm in mijn broekzak gaan. Ik vind die screen protectors net als condooms. Het zal veiliger zijn met, maar zonder voelt beter dus ik waag het erop. Tot nu toe gaat het goed 🙃
Eens...

Screenprotectors en hoesjes zijn te lelijk voor die mooie nieuwe spulletjes.

Ik doe alleen wel voor mn telefoon... Die laat ik zo vaak vallen dat t anders wel een erg dure aangelegneheid word 😅

Dat heb ik ook gedaan nadat er een barst inkwam en er achter kwam wat de prijs voor een nieuw scherm kost (🍎). En bij deze telefoon ook een hoesje, van leer voor een natuurlijk touch. Moet eerlijk zijn, het hoesje voelt beter dan de kale telefoon.

Voor m’n Asus ROG handheld gebruik ik geen enkele vorm van protectie. Wel een hoes voor wanneer ik reis. Dat is wel nodig als ie in de rugzak verdwijnt.

Hier zelfde verhaal ... ook net een Switch 2 gekocht inderdaad (en heel blij mee, al die oude Switch spellen draaien nu zoveel beter), en een hele bak LPs :D Met de huidige inflatie kun je het maar beter zo snel mogelijk uitgeven nu het nog wat waard is ;)

Maar goed, ik merk dat ik de meeste dingen vrij vlot kwijt ben bij verkoop, sommige dingen duren iets langer. Het enige dat ik echt niet kwijt raak is een Soma Ornament-8 die ik nu al maanden te koop heb voor een, volgens mij, vrij redelijke prijs. Staat ook al op Reverb. Blijkbaar te niche, waar ik me op zich wel iets bij voor kan stellen want het is ook wel een heel apart ding (maar je zou denken dat daar ook genoeg liefhebbers voor zouden moeten zijn).
Even een flimpje maken waar uit duidelijk wordt waarom iemand ‘ m MOET hebben?

denk het wel dat we in een dip zitten.
zelf al lang niets gekocht.
gewoon omdat ik alles al heb.

heb ook het idee dat er de afgelopen zo veel nieuwe gear is aangeboden dat veel mensen gewoon uitgekocht zijn.
Ik heb vorige week (half januari) een BQ-10 van Behringer gekocht. Verwachte levering: half maart...
Kennelijk is er veel vraag naar.

Ik heb twee weken terug een erg goede deal gehad op een demo (showroom model) Modal Electronics Cobalt 8.
Zocht eigenlijk iets van Korg en in ieder geval iets met 37 toetsen i.v.m. de ruimte die ik heb. Toen kwam ik deze tegen op MP.
Heb eerst een stuk of wat reviews gekeken, en uiteindelijk naar wat heen en weer ge-handel, gekocht voor € 280,- Hij wilde er graag vanaf...compleet met doos en alle toebehoren. Dan even over de koopdip heen zetten denk ik dan maar...:)

Meestal komen die dingen op een paar pallets met de boot uit China. Dus als de eerste batch uitverkocht is is het soms even wachten

Ik zit wel een beetje in een koopdip ja, ik heb te weinig plek en heb ook niet meer zoveel dat ik weg wil doen om ruimte te maken (voor de liefhebbers, er staan een Terra en een Perkons te koop op dit moment, help a brother out etc).

Ik zeg al 5 jaar dat mijn want list is afgewerkt maar er sluipt steeds weer iets nieuws (ouds) op 🧐

Hier staat moment ook weinig meer op de verlanglijst na de investeringen en wisselingen van de afgelopen jaren. Misschien ooit nog een TR-1000, maar ik twijfel of ik weer naar externe drums wil. En misschien een Kijimi MK2 om het setje compleet te hebben, maar dat is meer de completionist in mij.

Ben nu echt wel tevreden over mijn setup. Tijd is vooral de beperkende factor, dus wat dat betreft zou ik eerder 'tijd kopen' door bepaalde andere klusjes in het leven uit te besteden.

Laatst gewijzigd:
Ik zit wel een beetje in een koopdip ja, ik heb te weinig plek en heb ook niet meer zoveel dat ik weg wil doen om ruimte te maken (voor de liefhebbers, er staan een Terra en een Perkons te koop op dit moment, help a brother out etc).
Dat ken ik wel.
M'n interface zit vol en m'n fysieke plek ook.
het eerste is wel op te lossen (met wat geld), het tweede minder snel.

Back